Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbeteende-temperament
Läst 985 ggr
ivanhoe81
2009-03-12 02:16
0

svansviftning

någon som vet vad det betyder när en gerbil viftar med svansen som en hund??
har försökt att leta efter det men inte hittar något

en av våra brukar göra det samtidigt som hon äter något riktigt gott det plus att hon drar ihop ögonen för att verkligen kunna njuta

[Tassy]
2009-03-12 02:29
0

Svansviftningar tyder på att gerbilen är mycket irriterad/upprörd. Vaktar hon maten mot burkompisarna tro?

[ElisabethYL]
2009-03-12 04:26
0

#1 Hon brukar inte säga nåt om någon av de andra två kommer och ska äta ur samma skål, men godis vill hon inte dela med sig - då går hon någon annanstans eller vänder rumpan till om någon kommer…

Jag vet inte, men i gruppen Rubin, Smaragd & Juvel var hon lägst i rang och nu tror vi att hon är mittemellan Smaragd och Golden.

Men när hon inte har något gott är hon världens snällaste mot allt och alla Flört

/Elisabeth

ivanhoe81
2009-03-12 14:08
0

#1 det måste vara godiset hon vaktar mot burkompisarna, fast att de kommer o snor den för henne utan att hon gör något mot dem

vaktar godiset men blir bestulen ändå hmmm utan att ge sig på de andra som snor den…. konstig tjej, hon går bara och tar en ny ett par gånger sedan tröttnar hon på att springa o hämta för att de andra ska få då hon käkat upp en tredjedel av godisbitarna

Gerbilflicka
2009-03-12 14:16
0

Jag tycker det later konstigt att en gerbil gor sa mot burkompisarna… De enda jag satt det hos ar hos riktigt uppretade gerbiler (oftast honor) under ihopsattningar nar de sitter i den delade buren och attackerar gallret. Obestämd

ivanhoe81
2009-03-12 14:24
0

det är honor jag har, ingen attack hos mig, då det verkar som hon godtar förutom 1 gång då jag gav dem en varsin godisbit av ett nytt godis då fräste hon till lite men inte annars, hon kan vara exakt likadan mot de andra o de gör ingenting tillbaka, jaja livet är konstigt ibland

har faktiskt sett henne ta en bit o springa in i sovhuset o blockera ingången med sin bakdel för att inte bli störd med godisätandet

men som sagt hon är den snällaste och lydigaste gerbil som vi har, vi har bara lärt dem deras namn men vågar ha dem lösa för springer de in på ett ställe där de inte får vara så är det bara att ropa deras namn så kommer de ut med en gång o springer o klättrar upp i mitt knä upp på axeln o sätta sig där en liten stund