OT att prioritera..
lite OT. jag har världens problem med att prioritera vad man egentligen behöver och inte..
Jag har länge velat ha en ordentlig kamera för att jag älskar att fota våra husdjur!!
samtidigt som jag är snål om pengar för jag vet att de behövs till bland annat avbetalning på datorn-4000 slipper iallafall ränta då det är sambon jag är skyldig..pengar till körkort =S och fick pengar..
samtidigt när jag är väl medveten om att jag måste snåla och spara, skulle det ändå kännas bra att köpa det man verkligen vill ha och sedan slippa vela mellan kameran. då har man ju som gjort bort det köpet.
Åh, ska man våga ta nån tusing från sparkontot och göra sig av med resten av fick pengarna den här månaden?
kommer säkert ta en del pengar iallafall från kapitalkontot resterande 2 veckorna
Jag brukar i vanliga fall inte slösa bort pengar så smink å sånt varje månad. Någon mer som känner igen sig? Nogot tipps?
Jag känner igen mig… Har ju min lilla lön från extraknäcket, och det är inte det lättaste att få den att räcka till det man vill köpa… :/ Skulle hemskt gärna köpa en systemkamera för sisådär 4000:-, då min kompaktkamera verkligen suger!
Samtidigt som jag vill skaffa katt, en Ragdoll, och de kostar runt 6-7 tusen de med.. Plus att jag har uppfödningen då, och det kostar ju en del det med, med spån, sand, mat och nya vattenflaskor mm.
Ännu en grej är att min garderob inte alls är i stil med vad jag vill att den ska vara, och kläder är inte det billigaste nu för tiden heller! :/ En ny dator behöver jag, min nuvarande är från tidiga stenåldern ^^ Men det kanske jag kan få av mina kära föräldrar i julklapp… Och på måndag fyller jag 15, moppedags…
Suck, det är inte billigt att leva :P
Problemet är att min lön bara är på runt 1000:- i månaden, och jag drar lätt på mig småkostnader, en hundring hit och en hundring dit, som till slut bli ganska mycket så jag inte får något över att spara till det jag vill ha.. :S
Japp, det gäller att prioritera…
Så ja, jag känner väl igen mig! ;)

jag har svarat på en annons på blocken om en nikon D40. pruta ner ganska rejält så får se om det bli billigare än på affären. på elgiganten kostar den 3300 nånting såh jag sist. kommer säkert köpa en iallafall dag eller imorgon. inte har man nån pli på sig själv.
Jag skulle vilja ha en BRA kamera.. Jag har en sugig med ,… 3,2megapixel xP Fast den e ändå ganska bra ;P

jag köpte nikon D40 kit iallafall idag. kan tippsa om att el giganten har den billigaste. Jag tror dom vill sälja ut dom nu. jag fick bra rabatt. först fick jag priset som de har på internet 3333kr. men de rekomendera gärna tilläggsförsäkringen som gäller 3 år. de sa nånting om att det inte går reparera systemkameror lika lätt dom vanlig. och den försäkringen gick på nästan 800kr..hu va svettigt det blev. men då fick jag ännu mer rabatt på kameran 343kr så allt kosta 3683kr. så ikväll ska jag fota massor!!! ska be killen installera photoshop i min dator med =)
#4 Määh din fubbis =( xP