Snart är dom här...
Troligen kommer det vara små bebisar här om ca: 9 dagar. Dom är beräknade den 5 Mars. Daisy (mamman) har blivit såå mycket rundare om magen, gått upp 11 gram, från 72-83g och hon är klumpigare. Pappan heter Viggo och är Black pied varigated, Daisy är en agouti. Färgerna som beräknas är Agouti, Black och kanske DEH och Grey agouti, 50% vittecknade. Här kommer en bild.
//Elin
Grattis :D
Hoppas du får många välnärda ungar <3
Disa, Hollywood's gerbiluppfödning
Håller med #1 :D

Hon är allt lite rund om magen! Grattis :)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Tack <3
Usch vad jag längtar 
//Elin
Nu är det ca: 8 dagar kvar och nu väger hon 86gram, hon har alltså gått upp 3 gram sen igår kväll. Man känner att hon blivit tyngre. :)
//Elin
Vilka sötisar.
Glöm inte att bildbomba när småttingarna kommer också. 
#11 Tack,
Nejdå, dom kommer ni få se mååååånga bilder på *skratta elakt* 
//Elin
så superfin!!!!
Tack 
//Elin

En knubbsäl 
Does it become a walk?
/Ida
#21 Skojjar du? 
//Elin
Idag är det 1 vecka kvar (!!!) och Daisy har gått upp ca: 1 gram sen igår. Igår fick dom flytta in i bebislådan. La precis in massa toapapper (la in igår också) och gissa vilka som samlar ihop det och bär det till huset
Åhh, jag kan knappt vänta!
//Elin
Aww, vilken harlig liten putmage! 
#26 Tack ^^ Fcik ställa sandskålen på sidan för hon verkade tycka det var jobbigt att hoppa i den 
//Elin
hahaha, vilken söt liten tunna 
Tjockiis ^^,
Min tjej är också en tjockis just nu, så ni är inte ensamma 
#29 Då kan dom starta en tjockisklubb
Klubbmöte på söndag 
//Elin
Rundis om magis
Jättesöt! Och vi får ju såklart inte glömma pappa Viggo!
#31 Precis, Viggo känner sig lite osynlig just nu
Nejdå ^^
//Elin
Oj vad bilder jag lagt upp 

//Elin
Idag väger Daisy 89-90gram och det är ungifär 6 dagar kvar tills dom kommer. Nu har magen även börjat putta ut, får se om jag tar nån bild på henne. Just nu gnager hon på en rulle 
//Elin
Bara roligt att du lagt upp en massa bilder. Hoppas att alla ungar blir friska och krya , <3 

Lilla päronet då :D
Det där huset känner jag igen ;)
Does it become a walk?
/Ida
#41 Gör du? 
//Elin

Haha.. ja, jag undrar varför :P
Does it become a walk?
/Ida
Jusdet, vi fick göra ingången större för Daisy kom knappt in där med sin "lilla" mage 
//Elin

Hahahahaha!
Jag ska nog be pappsen bygga ett sånt där hus åt mig oxå. Vill ha med avtagbart tak åt Tova. Det känns så elakt att lyfta på hela huset.
Does it become a walk?
/Ida
#45 Har han byggt dom? Dom var jättefina!
//Elin

Japp, det har han :)
Does it become a walk?
/Ida
Hälsa honom från mig att han är jätteduktig på att bygga gerbilhus 
//Elin
Hihi! vilken uppsvällande Mage <3
#50 Ja, undra vad som sväller? 
//Elin
Inte för att skryta men så såg Faktist "Filur" Ut när han ´snodde lite för mycket mat från Fifflon :-) Nur har jag Svält honom 
#52 Haha, men Filur då 
//Elin
Nu är det iallafall bara ca: 5 dagar kvar, kan kanppt tänka mig att dom snart är här. Vägde henne i morse och det verkade som om vågen tyckte hon gått ner, fast jag tycker att hon blivit större… Hur ska jag kunna klara mig utan att se hur det går för henne? Aja, få be pappa att försöka väga henne och sicka bilder 
//Elin
4 dagar kvar nu :-)
#55 Ja, men jag skrev det igår och har inte loggade precis in 
//Elin
??
#56: Va? ^^,
Jaha :-)
Haha c(8
//Elin
Vill bara berätta vad dom gjorde i Fredags: La in massa toapapper så dom kan få ett riktigt mysigt bo. Daisy sprang och samlade och la in i huset, mend magen och allt. Viggo låg och sov inne i huset xD Slö pappa ungarna får, hur ska detta gå när han bara roar sig? 
//Elin
#62: Antagligen får Daisy uppfostra ungarna praktiskt taget ensam, en lat pappa är samma sak som ingen pappa ;)
Haha, nej då, hans pappakänslor vaknar nog till liv när de små dyker upp :)
Ja, en slö grabb är det, har hans mamma inte uppfostrat honom? 
Nu är hon iallafall på dag 22, alltså är det ca: 3 dar kvar (!!!) Är här och hälsar på dom idag. Så vägde jag Daisy hon hon väger nu 93 gram. Päron får jag väl kalla henne. Får se om jag hittar pappas kamera så kan jag ta ett kort på henne. Hållde i henne när jag skulle väga och man kände verkligen att det var nånting där i. Hur många tror ni det är? Hon väger vanligen 72 gram 
//Elin
Jag gissar på 5-6 stycken :)
Tjockiiseen! ^^
Jag gissar på fyra
Disa, Hollywood's gerbiluppfödning
Nån mer som har nån gissning? 
//Elin
Ändrar min gissning till 5 prick ;) Haha..
#70 Okej ^^,
//Elin

Hon ser värkligen ut som ett päron! ;D Gissar på 6 bebbar =)
Åhh!, ca 2 dar kvar nu 
//Elin
Hon har gått upp 21 gram(om jag räknade rätt). Hur många ungar kan det vara? Jag gissar på fem stycken. 
En liten tjockis
Jag gissar på 5 stycken =)
Jag gissar väl på 6 då ;D Tycker själv om den siffran när det kommer ungar :)
Nån mer som har gissningar hur många det blir? 
//Elin
4st 

Jösses vilken jättebula 

Does it become a walk?
/Ida
Det blev dubbelpost. 
Åh, vilken "liten" tjockis.
Och vad spännande att det äntligen är dags. 
Nu är dom här kan jag bara säga. Jag kommer tyvärr inte få träffa dom förrens imorgon (jobbigt) men pappa trodde det var 6-5 st eller mera. Han tog en bild snabbt som jag kommer få sen. 

//Elin