Kommer alltid ångra
Jag kommer alltid ångra att jag sålde Sjöutsiktens Daim. Han var ingen vanlig liten gerbil. Han var visserligen bara en vanlig agouti men hade så mycket vitt ansiktet. Sedan var han världens lugnaste och kunde sova i ens hand. Men jag var ny som uppföddare och kände mig pressad av andra erfarnare uppfödare för att hans föräldrar kommer från djuraffär.
Till slut sålde jag honom och då var han 5-6 månader och jag ångrar mig än idag. Han var en liten guldklimp. Jag ville avla på honom men vågade för att det var så fel. Idag vet jag bättre, det finns givitvis risker men det finns även undantag. Jag kommer nog aldrig få träffa honom igen, aldrig tillföra honom i min avel och det smärtar mig. Ibland måste man våga lyssna vad ens enga magkänsla säger en.
Åh så tråkigt :( Riktigt fin är han :) Så synd att du kände dig pressad då… Kände likadant i början, men bestämde tillslut att göra det som känns rätt för mig. Hoppas han har det bra där han är nu!

problemet är att jag hade en almenacka där jag sparade all information vart de såldes. men den gick förlorad och jag kan inte kontakta hans köpare. Men funderar på försöka sätta ut annons på blocket/eniro. Han är ju född i slutet av 2006 så det innebär att han är 2,5pr nu och borde var relativt pigg.