Sätta ihop 2 tjejer
Hur länge måste man övervaka dem när man provar att sätta ihop dem innan man kan "ta det lungt"?
Vad är varningssignalerna på att de behöver vänja sig (avdelad bur) vid varandra lite till?
Den ena är ca 1,5 år och den andra ca 6 veckor.
Ha dom i delad bur i några dar till några veckor bero på hur lång tid det tar innan den vuxna accepterar den lilla, lycka till! 
//Elin
När kan man tro att det kommer att funka då, efter hur många timmar ihop i samma bur?
Jag brukar sätta ihop dem på kvällen, om det verkar funka så har jag buren brevid sängen under natten, då hör jag fort om det händer något :) Jag som brukar sova tungt sover ganska lätt under de nätter jag har vetat att de står där :)
Men man märker fort på den äldre honan om hon tänker acceptera den nya. Om hon bara nosar lugnt och inte bryr sig jätte mycket om henne så brukar det gå bra. Känns stämningen mellan dem spänd så vågar itne jag sätta ihop dem den kvällen :)
För mig har det tagit allt från 2 dagar till över en vecka att sätta ihop tjejer i liknande par.
Nu bor tjejerna ihop och har gjort det sen i fredags. De verkar komma bra överens nu och sover ihop och den stora tjejen putsar den lilla. 
Finns det någon risk att det blir problem när den lilla blir könsmogen?
mjjaee tror jag inte, men blir väl lite mer småtjafs kanske :) Brukar bli mer när den lilla växt ikapp den äldre :)