Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 701 ggr
Mahogny
0

Uppfödare, se hit!

Halloj!

Som ni kanske läst har jag en ensam liten pojke här hemma som vill ha kompisar snarast.
Jag vrider och vänder ständigt på hur jag ska göra, var jag ska leta osv…
Jag vill egentligen inte köpa djur från djuraffär, men eftersom att jag vet med mig att om en intressent dyker upp på krakarna så kommer jag omplacera dem, så därför har jag halvt uteslutit att köpa från uppfödare.

Men - så fick jag nyss en liten idé: Jag vet inte alls om det är någon som tycker det låter bra eller som vill "ställa upp" på det, men jag tänkte att jag iallafall kan höra mig för.
Det finns även ett antal olika sätt att göra det på, OM det är någon som vill hjälpa mig så kan vi ju diskutera det privat.

Min idé: (Jag ska försöka förklara det utan att det blir för snurrigt, haha..)

Själva "poängen" med idén är att en potentiell köpare får med min hane med en/två andra hanbebisar. Då är ju givetvis förutsättningen att köparen inte tänkt sätta ihop bebisarna med sina äldre, eftersom att min redan är könsmogen…

Så min första tanke var att jag köper/tar hand om en-två (helst två) hanbebisar och sätter ihop dem med min pojke. Jag tar hand om dem tills en köpare visar intresse - och självklart ska uppfödaren vara med hela vägen och bestämma vem som ska få köpa bebisarna!

Jag är ju givetvis beredd på att jag kanske kommer bli med skruttarna hela deras liv - och då blir det ju så. Jag kommer självklart ta väl hand om dem tills de fått nytt hem även om det tar ett år eller en vecka, men eftersom att det inte är mitt stora intresse med burdjur längre vill jag hålla det öppet med omplacering…

Jag hoppas någon känner att det skulle fungera bra, jag vill helst undvika att köpa djur från djuraffären…

(PS, var inte säker på vilken grupp jag skulle lägga inlägget i, så jag chansade på "allmänt.." Glad)

MVH Caroline

emwa
0

Låter som en bra idé! Putt!

MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]

Pose-idon
0

Jag komemr troligen få en kull på Trosdag och om dom kommer då så blir dom leveransklara 20 april, kanske långt att vänta men att alternativ om du inte hittar nåt innan. finns utanför Örebro Glad

//Elin

Duracells-Gerbiler
0

Jag ska också ha en kull nu denna vecka, blir leveransklara runt den 20 april. Jag finns utanför Helsingborg, i Klippan.

Mahogny
0

Tack så mycket för svaren! Det bästa alternativet för mig blir nog Pose-idons ungar eftersom att det är lättast för mig att hämta! (Helsingborg är ju en bra bit från Stockholm och jag har inga vänner i Skåne)

Om det är någon annan uppfödare som har hanbebisar som är leveransklara tidigare än så skulle jag givetvis bli jätteglad! Annars nappar jag på Pose-idons bebisar! :)

burmesee
0

Jag har två hanar som är ungefär 4(?) veckor nu, en har luft vägsinfektion men är på väg att bli bättre. Annars tycker jag att de här två är ett ganska bra alternativ :)
PM:a om du är intresserad, jag bor i Uppsala

Disa, Hollywood's gerbiluppfödning

Pose-idon
0

Ta gärna av Disa, då får hennes som redan är födda ett hem och det blir bättre för din som får kompisar fortare. Hon är även jättefin gerbiler Glad

//Elin

burmesee
0

#6 Tack, men jag ska inte stjäla om du skulle sälja :) (L)

Disa, Hollywood's gerbiluppfödning

Pose-idon
0

Spelar ingen roll, min är ju inte födda än ens, det kan inte blir mer än en hane ^^

//Elin

tottan456
0

#2 bor du i örebro?

Pose-idon
0

#9 Utanför.

//Elin