Jirdar/Jerboas m.m, bildtråd!
The title says it all ;)
Ni som har jirdar/jerboas m.m, lägg in alla sortes bilder :D

Är det ens nån här inne som har det? Säger inte att det är så, men jag har inte sett nån:)

Näe, har inte heller sett någon ^w^
Men tänkte, att det finns ju en kategori som heter "Jirdar-Jerboas"

Maria eller vad hon heter hade/har ju piff & puff, persian jirds tror jag de va. Men vet inte om hon är här längre
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Vad synd, mja, får väl kanske lägga ner tråden ifall det inte finns någon mer som har "/
Frida_H: Vilken söt ;D
#9 oj vilken underlig och gullig varelse ^^ alldrig sett en sådan förut, men mycket fin är han :D

#9 Vilken läskig svans! Haha. Måste kännas väldigt ovant jämfört med en vanlig gerbil! Ändå väldigt söt :)
Jag tycker att jirdar och sånt är fascinerande :)
MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]
Ja de är fashinerande dessa små varelser! 
#9 oj! jag har aldrig sett något sånt förut! men han ser riktigt kramgo ut!

#9 Sötnos, Tyckte svansen var lite äcklig jag med.. Men man vänjer säg nog om man har en sån där filur 
Till alla som komenterat Fetsvans gerbilen: Detta är det perfekta husdjur må jag säga. Dom är lugna, bits sällan om aldrig. Tar jag upp honom sitter han helt stilla tills jag sätter ner han i sitt hem igen.
Verkligen bra som barn husdjur eftersom dom är aktiva på nätterna och där av är lugna på dagarna när barnen hanterar dem.
Svansen som många anser äcklig finns där av en anledning, precis som på en kamel sammlar dom vatten och fett i den, ju större svans desto bättre mår dom.
Hälsningar Malin
Jättecoola! Dock vill jag nog inte själv ha sånna då jag inte vet så mycket om dom. Blir säkert svårt att hitta helt rätt info om dom 
//Elin
#16 Fakta är svår att finna, men det går att hitta.
Detta är den bästa sidan enligt mig med fakta om dem: http://www.petermaas.nl/gerbils/fattailedgerbils.htm#origin
Dock på enkelska
Alla husdjur är från början okända för människan, vi lär oss varje dag :)
Hälsningar Malin