Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikett: avel-uppfödning
Läst 734 ggr
Eternity90
0

Snart ska min Kantarellen paras

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Äntligen är det snart dags för min lilla Sjöutsiktens Kantarellen att få sin första kull. Nästa vecka(v.10) kommer den tilltänkta hanen statenas Bruce. Denna hane är ett barnbarn till mn första kull 2006 och är lite mer än 2,5år gammal. Avelsparet var Zelda & Link.

Det ska bli roligt att få låna hem honom till Kantarellen. Kantarellen uppnåde dessutom för några veckor sedan en vikt av 75gram så nu har hon en ganska bra vikt, fast det kan inte jämföras med en annan hona som väger 95gram(utan att vara tjock).

Det var lilla Kantarellen som förlorade sin mamma vid 3v ålder. Nu är det dags att hon själv ska bli mamma, men det kommer säkert gå bra. Men jag var ju osäker att kullen skulle klara sig utan sin mamma, men det var ju obefogat. de växte så det knakade och var friska hela tiden. Tur var det ju att deras halv morbror Sjöutsiktens Skorpan kunde hoppa in som låtsasmamma.

Kullen kommer i slutet av mars eller i April. Färgerna kan bli DEH, Polar fox, Grey Agouti, Agouti och kanske även black/slate, nutmeg, silver nutmeg. Det hela beror på vad Star bär på. hans föräldrar var bara Agout och black, men morföräldrarna var DEH & light colourpoint grey agouti.

Pose-idon
0

Vad kul! Kantarellen är jättefin! Lycka till Glad

//Elin

Eternity90
0

lite fler bilder på skönheten

isafisa
0

oh jag älskar hennes svans ^^ Självklart resten av henne också, men är svag för fina svansar :D

emwa
0

Vad roligt! :D

MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]

Gerbilflicka
0

Himla kul! :) Spannande att se vad det blir av den har kullen.

[Katteeen]
0

Vad roligt :) Hon är ju så fin, Kantarellen ^^

Xanon
0

Roligt!

A dog may be man's best friend, but the horse wrote history.

filuraren
0

Gu va fin hon ee!!

Eternity90
0

Joo jag avgudar också hennes svans. lång och rak som slutar i en fin tofs. Men hon är ju inte bara snygg hon har ett härligt temprament. Framåt och social.

ja valde behålla henne för att jag trodde hon skulle bli en fin gerbil men jag trodde inte att hon skulle bli så fin. Det hade varit kul att ta med henne på en utställning och se vad hon går för.

Nu längtar jag efter mini gerbiler här hemma. Jag har nämligen haft bebis-torka ett bra tag nu. hon är från den kullen som senast är född här hemma(har haft samarbets kull också som bodde hos den andra uppfödaren)

MyTwiggs
0

Hon är verkligen vacker!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com