gerbil ska jag köpa?
Hej ska jag köpa gerbil.är gerbil ett rolit djur?
när de är handtama så är de väldigt roliga att leka med en av minas favoritlek är att smyga sig på mig och knuffa till mig eller hoppa upp o springa o gömma sig om jag kollar mot henne innan hon knuffar till mig
eller kuragömma
men som sagt så ska man inte släppa ut dem förrän de är handtama o lyssnar på en då man ropar på dem (mina gör det)
men tänk efter noga om du ska köpa då det är levande varelser o inta slitosläng
någon mer van än mig, på det här forumet kan nog ge mer och bättre tips, då jag bara har haft mina i runt 1 månad
Om du läst på om dem och vet att du är redo att ta hand om dem på bästa sätt tycker jag verkligen det är ett underbart husdjur (kanske därför jag har 20 av dem ^^). har andra husdjur, kanin, hamster och möss, men gerbilerna är de trevligaste av dem :) De luktar ingenting märkvärt och VILL vara med dig (om de inte är skygga)
Se till att du köper från en bra uppfödare, då är risken mindre för ärftliga sjukdomar och dåligt beteende. Dessutom har de blivit hanterade från födsel.
Det är stora individuellaa skillnader, försök att bekanta dig med individen innan du väljer ut någon. Men stämmer personkemin så är de underbara.
Köpte mig tre nya igår (har tre sen tidigare). Ljuvliga små liv som söker mänsklig kontakt.
Isafisa har rätt i att man ska kolla upp så mycket man kan om var djuren kommer ifrån, då våran minsting tyvärr kom ifrån en oseriös uppfödare (mer om henne går att läsa i kan man gissa ålder). Nu fick den historien ett lyckligt slut, men köp aldrig djur som du inte träffat, så slipper du få en bebiunge på ditt ansvar…
Lycka till med de små liven!
/Elisabeth