Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 10110 ggr
EmmaG
0

Era burar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Visa upp lyxpalatset som era gerbiler bor i!

Såhär bor mina töser just nu..

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Lullan1
0

Så här bor mina, tillsammans med 3 katter numera!

[Maria-Gerbiler]
0

Här bor Piff och Puff…

Lullan1
0

#2 Tjusigt!!!

idipidi
0

Åh, när jag får hem kameran som är på vift måste jag fota vår nya gerbilbostad. Det är ett "akvarium" på 70 x 70 x 60 cm. Men kan verkligen inreda mysigt till dem. Just nu har de flera våningar med kartonger och massor med spån att gräva i och tegelstenar att klättra på. Längst underst har de gjort gångar och bohålor.

paronskrutten
0

Visste inte att du hade gerbiler, Idipidi (själv har jag inte, men dom är så söta)

Helena

tjiggit
0

Ja slänger också upp en bild när ja fotat nått nytt, kommer dock uppdatera deras bur lite tills ommaren, från 96 liter till 540 liter :D

shadowmoon
0

här kommer en bild på mina gerbilers hem, inrett efter deras små huvuden.. (säger vi)..

Tina-A
0

Fler som har bilder på sina burar?

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

EmmaG
0

Såhär bor bollarna nu.. Kass bild iofs, men ändå..

// Emma, aka Althea

EmmaG
0

När jag bodde hemma hos min pojkvän hos hans föräldrar hade vi ett ganska stort rum. I ett hörn av rummet byggde vi en hage åt töserna i kartong..Såhär såg de ut…
Men nu har vi flyttat till egen lägenhet och nu får töserna nöja sig med att springa på sängen eller i soffan då & då.

// Emma, aka Althea

Tina-A
0

#10: Vilket landskap!! :D Fint

KajsaM
0

Fina burar :D

soetare
0

Jag vet att man helst inte ska ha gallerbur..men mamma köpte den nyss(vill inte göra henne ledsen!
Vi ska köpa akvarium!

Katter3
0

#2 Vilken tjusig bur! Snyggt med ökenlandskapet i bakgrunden. :)

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

frisse
0

detta e min bur inte så lyxig men

Embla_
0

#13 Ta bort hjulet också :) Gerbiler ska inte ha hjul… Men bra at ni skaffar akvarium:P

Här bor mina gerbiler.

soetare
0

#15 Den var ju jättefin(och cool dessutom) ;)

soetare
0

#16 Ja asså det där e en gammal bild. Hjulet är borta för länge sen! Men tack ändå!<3 Skrattande

soetare
0

#16 Ps: snygg bur:D (jag tittade på bilden efter jag skickat inlägget!) GeneradRäcka ut tungan

Sussi
0

Varför ska man helst inte ha bur med gallertak? Och vaför får de inte ha springhjul?

[bimbim]
0

det finns en bra artikel här på hemsidan som pratar om varför springhjul inte är så bra, varför man inte får ha gallertak vet jag inte..det har jag. Men en hel gallerbur är ju jobbigt eftersom de gräver så mkt och sprätter rut en massa spån.

EmmaG
0

Gallertak på duna är ju en sak men att ha gallerbur är ju en annan..
I gallerburar kan gerbiler inte få utlopp för sitt grävbeteende ordentligt vilket med 99% säkerhet leder till beteendestörningar.
Ang. hjul kan du som sagt läsa om i en artikel här på sajten

// Emma, aka Althea

Ogge
0

Jag har ett akvarium till mina,för  de gnagde sönder den andra jag hade, som var en plastbur..

ellinorpalmer
0

Jag har inte köpt min gerbiler än men har köpt akvariumet jag ska ha :P Ni kan få se i juni när det är inrett och gerbilerna är där!

[Maria-Gerbiler]
0

Snyggt och stort! Var den dyr?

ellinorpalmer
0

Hejsan! Neej, då jag köpte den av några som inte skulle ha den fick ja gden för 500 kronor!

Embla_
0

#26 vad billigt! :)

Gerbilflicka
0

Många böcker har åkt ut kan jag lova… Från att ha två bokhyller proppfulla med böcker så har jag nu två bokhyller proppfulla med akvarium. Och eh, ja… teatermasker… :P

Annisen
0

Jag är helt ny här och vet inte riktigt hur allting funkar, men jag ger mig in på ett försök att bifoga en bild på mina tjejers boende Flört Ett terrarium i måtten 95*40*50 Skrattande På bilden är det förståss nystädat Cool

soetare
0

#29 ´Det var ju jättefint!! Guuud vad jag längtar tills min mamma köper akvariumSkrattande
Jag tänker nog satsa på att he en sån där bild du har bakom(fast öken typ)

tjiggit
0

Nu har jag fixat en färsk bild på gerbilburen…

EmmaG
0

Funkar den vattenflaskan bra tycker du?
Hade en sån ett tag till min förre hamster, men den var inte alls bra tycker jag.. Läckte & krångla bara

// Emma, aka Althea

tjiggit
0

#32. Japp, tycker det funkar kanon, det är ju den enda vattenflaskan jag hittat som går att ha i akvarium… Den kan läcka om den sitter lite snett däremot har jag märkt…

Annisen
0

Bakgrunden ska bytas ut till nåt mer passande såsmåningom :)

Tina-A
0

#29: Supersnyggt verkligen!

EmmaG
0

*Phu!*
Har precis städat hos töserna..så här har dom nu =)

// Emma, aka Althea

Katter3
0

#2 Var har du köpt den där bakgrunden? :)

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

EmmaG
0

Jag skulle gissa på en välsorterad djuraffär som säljer tillbehör till terrariedjur

// Emma, aka Althea

Katter3
0

#38 Jo, jag fick också den tanken. Nästa vecka ska mamma och jag åka runt och kolla i lite olika affärer. Om jag inte hittar något så har jag ett alternativ på internet att beställa hem.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

soetare
0

Här är min "akvariumsgallerbur"<3 Jätte bra!Skrattande

ellinorpalmer
0

Nu är det inrett, med gerbilernas hjälp ;)

Krikke
0

tjusigt :P akta bara så att dom inte gräver gångar under sandskålen så att dom blir klämda…

/ Krikke

Medarbetare på Hockey iFokusFotboll iFokus

| Frölunda HC | IFK Göteborg |

Gabb
0

Här bor Pepzi och Zingo, 40x50x100 cm är den!

EmmaG
0

Jag känner igen den..tror jag.. Var det den som visades upp lite steg för steg på zoonen?
Snygg iaf =)

// Emma, aka Althea

Gabb
0

#44 Ja precis, Här finns alla bilder från när jag byggde den:

http://www.crazydog.se/bur.html

[Theriss]
0

Så här ser min ena bur ut (oinredd). Där bor fyra pojkar. Sen har jag två pojkar som bor i ett akvarium.

EmmaG
0

#46 Oj, skvätter dom inte ut en massa när du ha gallernät?

// Emma, aka Althea

Tina-A
0

#41: Snyggt!

[Theriss]
0

#47 Mjae lite kommer ju ut men det är inte speciellt mycket. Glaset är rätt högt.

Timotej
0

Slänger in en blid på grabbarnas bur hemma hos mig, tyvärr har de en något mindre bur på skolan men den brukar se ungefär lika dan ut utseendemässigt :P

Krukan som står på buren ska grävas ned vid nästa städning, tror den blir rolig med alla hål. Sandbadet är skymd av deras våningshus.

EmmaG
0

#50 Shit, vilket shabrak! Hur stort är de?

// Emma, aka Althea

Timotej
0

Haha, ja det är ganska jobbigt att flytta runt vilket är anledningen till att det inte får följa med på internatet :P

Har inte måtten i huvudet men över en meter långt (Ca 110-120), ca 40 brett och 30 högt. Sedan är killarna inte färdigväxta än så det bidrar nog lite till att det ser så stort ut :)

Ellinor_ludde
0

#40 GUD VA SNYGGT!
Vad var det där för slags bottenmatrial du hade under spånet?
Såg väldigt kul ut (kan ingenting eftersom jag själv ej har gerbil)

tjiggit
0

Här kommer gerbilernas nya "lilla" bur på 540 liter. Behöver jag säga att de trivs…?

Tina-A
0

#54: Shiit, stort!! :) Jättefint!

tjiggit
0

#54 Tack! Den blir nog rolig att städa.. hehe Kommer fylla en hel sopsäck med spån vid varje städtillfälle…

Fairytail
0

#56 Haha, ja minst! ;)

Chtina
0

guuuud vad fiiint allas gerbiler har det!!!!! vi har ett begangnat akvarium som inte är fint alls. typ silikon i sidorna och slitna kanter har de oxå.. >:( det e ganska smalt oxå så jag vet inte hur jag ska inreda det… : /  nu har dom ganska tråkigt i sitt smala akvarium och sover mest hela tiden.. !!!  skulle också vilja ha en sån där bakrund men finns nog ingenstans att köpa sånt här uppe i norrbotten =( </3

Chtina
0

oj glömde här kommer en bild.. titta i kanterna ! SILIKON. >:( kan nog inte ta bort det heller då kanske akvariet rasar ihop.. :O

Twister
0

Timotej:

Ååå vad glad jag blir när Drogo och de anndra två grabbarna fått det så bra! :D

Ska fixa bilder på mina akvarium så fort jag fått min kamera som varit på lagning. Den skulle ha kommigt för en vecka sen *suck*. ;)

tjiggit
0

#59, i akvarium brukar det vara giftfritt silicon så det borde inte vara någon fara. Det är så mycket silicon i mitt akvarium med, det du kan göra är att skära bort det lösa siliconet med ett rakblad eller liknande :)

L1ll4n
1

Får jag fråga er alla med akvarium, vad har ni överst ? galler ? bräda ? glas ? eller ja, vad har ni ?

Fairytail
0

Jag har nät.

L1ll4n
0

#63 - Okej, just nu har jag gallerbur men jag ska köpa ett akvarium till ökenråttorna Skrattande

Frida
0

#62 Har köpt plexiglas idag som jag ska borra lufthål i och sedan bygga ihop en ram av trä att stabilisera "glaset" med.

Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Candela
0

#58-59

Lägg in lite stora grenar och sånt som de kan klättra på så blir det nog roligare Räcka ut tungan

Candela
0

Här kommer vårt akvarium som ännu inte har fått premiär. Gerbilerna ska inhandlas i augusti. Har inte heller hunnit köpa spån eller sand ännu…

Här är trä-platån som vi byggt av ett stort vedträ och en platt träskiva, som vi hittade ute i mamma och pappas vedbod. Där uppe ska matskålen få stå.

Hängbron har jag byggt av kvistar och ståltråd.

Candela
0

Här är en kruka till sandbadet, och vattenflaskan, bakom platån.

Candela
0

Och såhär ser det ut på andra sidan av akvariet. Den blå krukan är tänkt att användas som hus.

L1ll4n
0

Kan försöka få en bild på min gallerbur (jag ska köpa ett akvarium på 110liter för 100:- ;) Vet ej bredd-längd m.m ännu )

dreamiz
0

#40 Hur funkar den buren? Hur stor är botten? Jag såg en sån i zooaffären idag men tyckte bottenytan var liten. Fast blir ju flera våningar iofs. Det jag gillar med den är att man verkligen kan ge dom djupt lager att gräva i.

Men: du/ni som har en sån, eller som inte har en men ändå har en åsikt. Vad tycker ni? Vad tror ni?

Asa-N
0

#71 jag har en sådan bur men använder den för tillfället inte. Jag flyttade Bandit och Chaplin från den till en vanlig duna för att det skulle vara lättare att jobba med dem o få dem tama. Sedan har de bara blivit kvar i sin maxiduna.

Men man kanske skulle ta och göra i ordning den åt dem…..

Asa-N
0

Så nu har jag flyttat dem till denna bur :o) De far runt som galningar och har skoj :o)) Chaplin klättrar här och Bandit är i nedre högra hörnet, inte lätt att få med båda på samma bild inte!!!

Asa-N
0

Hahaha när jag själv tittade på fotot så såg jag att jag varken fått in hö till dem eller deras hus *ASGARVAR* men nu är den detaljen fixad :o))

dreamiz
0

#74 Vad kul de ser ut att ha!! En sak jag gillar med den buren är att man kan se när de gräver o håller på. Mina bor i en duna nu o där ser man dom ju inte på det sättet.

Twister
0

Lägger upp bilderna i den här tråden då i stället… ;)

Först kommer alla burar på en gång. Ska fixa hyllor på andra väggen sen också, kommer bli fler burar tror jag. ;)

Twister
0

Stora akvariet. 125x45x45cm. Hanflocken bor där. Som för tillfället består av Twister's Hugo, Twister's Frodo, Orion's Dynami och Ängshöjden's Fantastic.

De har inrett det helt själva! ;D

Fairytail
0

Verkligen härligt och roligt att få se de fina burarna som ni har inrett till era gerbiler!

Twister
0

Här bor Oasen's Hera och Twister's Majagull, 85x40.

Twister
0

I den här buren bor damerna Twister's Sweet Dancer och Twister's Aqita. Den är dock lite låg… :/ 80x35x32

Twister
0

Och nykommlingen Ängshöjden's Proud Mary's bur. Ska paras med Twister's Frodo när hon har blivit lite äldre. :)

Fairytail
0

Vad roligt!

L1ll4n
0

Här är på deras nya akvarium (hade innan gallerbur)

dreamiz
0

Mina bor i dunaburar så blir inga bra kort.

Fairytail
0

Så här såg min/mina första gerbilburar ut.

Kollade på gamla foton och hittade detta.

Fairytail
0

Också en gammal bild.

Man ser inte akvariet så mkt, men lite ser man i alla fall.

Fairytail
0

Bild på stora akvariet. Inte särskilt bra bild för att visa akvariet, men ska försöka få bättre bilder i morgon, när det är ljust.

Mymlan
0

#73 Asa är det kläppen på sidan om denna bur du har? Hur många gerbiler får bo i den?

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Asa-N
0

#88 ja det är ett brett kläppe på vardera sidan. Jag vet inte hur många som får bo i den men 2-3 st kan man säkert ha. Jag har ju 2 st och de trängs inte på något sätt.

frisse
0

assååå ååååååå vad jag blir………….lixom….lycklig av alla bilder på burar och gerbiler lite svårt att förstå men endå.

Fairytail
0

En bild på "Stora akvariet" som är fyllt med pojkar. Pappa Jimlir (som syns på bilden PEW) och några av hans söner. Just nu är de 7 stycken. Men väntar på att två ska flytta och letar hem till 2 av dem andra. Ska behålla 3 av dem. Men är det någon av de andra som inte blir såld får han naturligtvis gå kvar hos pappa och bröderna.

Fairytail
0

Vill passa på att säga att bilden på akvariet ovan är lite orättvis, akvariet ser mycket mindre ut än det är i verkligheten. Det är egentligen längre än vad det ser ut att vara på bilden.

Sen en bild på 3 av tjejernas akvarium. I detta bor mamma Pam, med döttrarna Fairytail's Quinta och Fairytail's Quercia.

soetare
0

85# Oj, det där verkar ju kul med två burar med en gång mellan! Är det lätt för dem att klättra i rören? Glad

kram ",

Fairytail
0

Jadå, det var ingen konst. man var ju bara tvungen att anpassa rören så att det var lätt att komma upp i dem. Dessvärre så uträttade de sina behov samtidigt som de gick i röret..;) Lite jobbigt att städa bara.

EmmaG
0

Och Pinky har fått sin födelsedagspresent nu.. Stråhuset

// Emma, aka Althea

dreamiz
0

#95 Häftigt hus! Mina tre pojkar har nåt liknande, eller liknande material fast annan form på huset.

soetare
0

71#  

Hur funkar den buren? -Den är faktist väldigt bra och funkar bäst till gerbiler. Det jobbiga är om man vill flytta på "våningarna". Det är faktist ganska bökigt! Räcka ut tungan Men om man vill ta bort "våningarna" så går det ju också bra! (har faktist gjort det själv) c(= Men då ska du ha kvar gallret ändå..bara för att va säker på att dem inte rymmer!! Annars har allt varit fantastiskt bra! Skrattande

Hur stor är botten? Har ingen aning, jag är ute med båten nu och har en annan bur..men jag ska mäta när jag kommer hem, det lovar jag!! (men ytan e ganska stor! (=

Om du har fler frågor om buren så är det bara att skriva! (helst i "inkorgen" om det är till mej) Flört ha det bra! Kraaam,

soetare
0

53# Det är bara vanlig ökensand som ligger i botten. Men jag använder spån nu för tiden! Det är mkt bättre och bekvämare!
Just för att dem kan gräva gångar då!Glad <3

dreamiz
0

#97 Jag har en sån bur nu till min ena grupp (3) gerbilpojkar o de stortrivs! De gräver o håller på o det är så roligt att se dom!

Håller med om att det är lite bökigt att flytta våningsplanen o så tycker jag det är lite svårt att sätta på gallret, dvs att få ner stegen i spånet (då jag har djupt med spån). Men i det stora hela är den bra tycker jag. O det viktigaste är ju att gerbilerna gillar den!

På fotot är det när buren är precis ny. Nu har jag hängt upp sandskålen i gallret o så har de ett gräshus som de kan klättra ut på från skålen o även sova i förstås.

soetare
0

Åhhh va kul! Men du har storleken mindre va? Din akvarium e av plast, elr hur? min är av glas och e största storleken!Glad
Men jag hoppas den e lika bra! <3 (=

dreamiz
0

#100 Jag visste inte ens att det fanns två storlekar! Har bara sett en…

Asa-N
0

Jag visste inte heller att det fanns 2 storlekar *S* men där ser man :O)

Jag ska hur som helst sälja min, den enda plats den får plats på står den inte bra.

dreamiz
0

Min står på köksbordet o där lär den få stå så länge. Men jag bor ju själv o ingen annan o dela hemmet med än djuren så det är bara mysigt att titta på dom medan jag äter. Nackdelen är att jag har sand som de skvätt ut över halva köksbordet. Räcka ut tungan

Asa-N
0

Ja bor man själv så kan man ju ställa den var som helst :O)) men vårt kök är så otroligt litet så där finns bara ett litet bord och skulle jag ställa buren där t.ex. så skulle halva ytan av bordet gå åt :O)

Buren står nu precis där vi passerar väldigt mycket så jag tycker de blir störda precis hela tiden, så de får flytta tillbaka till sin maxi-duna. Åtminstone till jag finner något annat som passar i hyllan.

soetare
0

101# & 102# Jaaao, så kan det gå!Glad

dreamiz
0

#105 Hade jag vetat hade jag letat reda på den större! Men de verkar trivas bra i denna som tur är! Har aldrig sett dom så aktiva.

soetare
0

106# Ja men det är ju det viktigaste! <3 Oskyldig (=

Eazyy
0

Jätte fina burar! :D

Existerande
0

Här bor mina pojkar, dålig bild dock. Knock-Out står och posar lite snyggt medans Katastrof gömmer sig för kameran :D

emmsaaan
0

#102. När ska du sälja den?;P Och vad skulle den kosta då? Vart bor du?^^

_BeBe_
0

Embla och Nora fick en ny bur i dag. En duna i måtten 97x51.

En kaninbro blev en bra matskålshylla för att slippa en konstant övergrävd matskål ;) Vi är alla tre nöjda med buren *ler*

(Den ser mycket mindre ut på bilden än vad den är i verkligheten…)

Speedy
0

hur mkt kostade den buren?

_BeBe_
0

Min? 729:- Jag tyckte det var ett riktigt bra pris! Har köpt mindre burar för en större summa förutCool

Speedy
0

aa de var faktiskt ganska ok för den buren :)

jonasjo
0

Så här ser våran bur ut :)

Tina-A
0

#111: Snyggt!

#115: Kul med en bur lite på höjden :)

Eriiica
0

Här bor mina två små honor :D

Milda
0

#117  Fin bur ! Har du skrivit alla namn på akvariummet ?

Eriiica
0

#118 Jaa, det har jag :) tyckte det såg så tråkigt ut, bara svart så då skrev jag alla gerbiler som jag har haft och har Flört

Milda
0

#119  Häftig idé! Det blev väldigt fint ! Det verkar som om du har haft/har många gerbiler :o

Eriiica
0

#120 Jaa, just nu har jag 9 gerbiler, men jag skrev med alla ungar som jag har fått men sedan sålt… Har fått 25 ungar i 4 kullar så det blir några stycken att skriva upp ;)

baby-lovedoll
0

#117: Det var jätte fint när du skrivit alla namnen på gerbilerna :D Bra ide!

baby-lovedoll
0

Jag har ett akvarium just nu. Har  en dunabur i källaren, men mina förra gerbiler gnagde så mkt på gallret så den blir kvar i källaren.

Om man ska göra eget galler/nät, vad heter det i byggvaruhus? Hur mkt kostar det ungefär?

Lägger upp en bild på akvariet när jag kommer hem

Nicolina
0

Oj, vad fint ni alla har det till era gerbilder! Så roligt att få sitta och titta på, och bäst av allt man få så många bra inredningstips  = ) 

Själv ska jag få hem mina första gerbiler nu i Januari och de kommer få bo i en Duna, men efter att ha sett alla era fina akvariumburar så kom jag ju på att vi har ett gammalt jättestort akvarium på vinden.. man kanske skulle övertala föräldrarna att det skulle bli ett perfa hem åt de små ; )

L8sson
0

här har ni min bur, dom har fått väldigt mkt spån så de ser ut att dom inte har någonstans att vara, men icke dom har ju sina gångar under spånet Glad

baby-lovedoll
0

#125 Ja gud det där såg ju riktigt lyxigt ut :)

L8sson
0

#126  hehe jo ibörjan när dom byggde sina gångar va de jobbigt sprätta mkt spån :P

MarHai
0

Jag kommer att få hem mina gerbiler imorgon.
Var och hämtade ett terrarium idag som jag ska ha dem i.

Den har måttet 115x46x48.

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Eazyy
0

#128: Vad roligt! :D
Så alltså har du fått hem de idag?(14/1) :D

MarHai
0

Ja, nu är de hemma! =) Bilder kommer senare.

Solbackens kaniner

Eazyy
0

#130: Vad kul!
Längtar efter bilder ^^,

baby-lovedoll
0

Här bor mina killar just nu. Kanske byter till min duna när de blir större, få se :) Är mer spån där i nu än de e på bilden

MarHai
0

Här är mina tjejers bur.
Den är rätt tom än så länge, ska försöka inreda den mer.

Solbackens kaniner

Deco
0

Så här bor våra två pojkar. Ett akvarium på stativ med längden 110cm. Jag funderar på en bakgrund men samtidigt vill jag inte att det ska bli grötigt så jag kanske skippar det i alla fall.

Hur som helst. Här kommer det.

Deco
0

En till :)

contrast
0

jag har precis köpt akvariet som mina gerbiler ska få bo i när de kommer ^^ det är egentligen lite för stort för mitt pyttelilla rum men men, de får mkt plats iallafall :)

Jag tror att människor är som blommor, de behöver solsken, kärlek, näring och vatten

Men de växer alltid bättre med en sporadisk påse bajs

Vikke
0

Gjorde ett liten hyllplan till gerbilerna idag :)

//

Vikke Medarebetare på Hockey.ifokus

Norrskens Gerbiluppfödning

baby-lovedoll
0

#137  va fint det blev älskling :)

Vikke
0

#138 Tack så mycket :) enda nackdelen är när gallret är avtaget då hoppar lappis upp på kante så man får vara beredd :P

//

Vikke Medarebetare på Hockey.ifokus

Norrskens Gerbiluppfödning

baby-lovedoll
0

#139  ett riktigt busfrö de där ;P

kajaan
0

Här bor mina tre gerbilpojkar :) 100*40*50 trivs jätte bra!

frisse
0

jag trodde att jag hade hett in en bild på min bur men aa……

L8sson
0

har 2 akvarium nu till mina gerbiler =)

Pose-idon
0

Såhär ser min tjejs nya bur ut. Hon har bott i den runt 10 minuter. Stromtrivs gör hon oxå ^^

(Jag vet man ska ha minst 2 gerbiler men hennes syrr har dött:()

//Elin

Chimney
0

#144 om jag var du skulle jag försökt byta ut gallerstegarna mot grenar/plankor så hon inte fastnar någonstanns och bryter foten..

Pose-idon
0

#145 Problemet äör att det tyvärr inte går p.g.a stegarna siter fast. Men kan fixa plankor och limma på ovanpå Glad

//Elin

Chimney
0

men det går väl att ta bort hela hyllplanet? plankor på gör nog emd susen, vore ju synd om hon skadar sig..

Otaku
0

#144 Jag har en likadan bur som dig :) Fast jag ångrar lite att jag köpte den eftersom jag tycker att den är förliten.. Och jag har samma problem som du.. Min gerbil är ensam eftersom hennes kompis dog. Men tjag fått en av tillbaka till buren.. helst avallt skulle jag ta hela buren och sälja den och köpa ett akvarium. men anledningen till varför jag inte kan göra det är för att av min moster.. Men trots den lilla buren så får min lilla tös springa runt i rummet en timme varje dag :)

Mvh Vinetta

Pose-idon
0

#148 Ja vi vågar inte sätta ihop Lea med nån annan gerbil Förvånad Hon är till och med elak mot andra genom galler… Generad

Just nu har jag en "Habibat" En duna och ett akvarium;)  I dunan ser det ut såhära:

//Elin

Otaku
0

#148 Jag vågar inte heller sätta ihop henne med någon.. Efter som hon dödade sin kompis..

Mvh Vinetta

nystroem
0

Jättefina akvarium alla! :D

L8sson
0

här bor mina pojkar =)

Loveofmylife
0

Här ska Jack och Gus flytta in på söndagSkrattande

Tyvärr tagen med en dålig webbcamra så bilden är mycket suddig…

Cremona
0

hej vad har ni gett för de här burarna som finns på t.ex #144

Otaku
0

#154 Min kostade 670 kr. Men jag ska sälja den för kanske 300-400 kr sen när min *snyft* hona har gått bort..

Den är fortfarande i fint skick eftersom jag bara har haft den i ungefär tre månader..

Mvh Vinetta

Helena1978
0

Mina tre grabbar bor i den största SAMLA lådan på 130L.

Helena1978
0

så bodde även mina tidigare gerbiler.

Asa-S
0

Alla har så fint och ni har verkligen hjälpt mig att inreda mitt akvarium till mina killar Spirit och Carat.  Så här ser det ut hos dom.Kan tillägga att det är mer spån nu…om nån undrade.

[Tassy]
0

#158 Superfint jobbat! bra att det är mer spån nu också Skrattande

För de medlemmar som inte vågar sätta ihop gerbiler pga att de är agressiva:

Ta hjälp av en kunnig person! Ni bryter mot djurskyddslagen.

L8sson
0

här är mina 4 burar men inte med bara gerbiler i, har hamstrar och mus också..

Otaku
0

Min hon är ensam om hon är 2 ½ år gammal. Jag har hört att det är svårt att sätta ihop en ny gerbil med en så gammal hona. Och eftersom att jag inte ska ha gerbiler efter henne så vill jag inte gärna ha unga gerbiler. Men jag kan ju kanske sätta ihop henne med två honor och sedan sälja eller skänka bort dem när min gamla hona dött. Men brukar det funka bra då?

Mvh Vinetta

Solaika
0

#161 Har man bara tillräckligt med plats så går det bra. Är du osäker på att sätta ihop dem så försök hitta någon van som kan hjälpa dig. Honor är lite trixigare än hanar nämligen. Absolut inte omöjliga dock :D

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Otaku
0

#162 Okej, hm. I så fall måste jag få tag på en gammal hona.

Du bor väl också i Eskilstuna?

Mvh Vinetta

Solaika
0

#163 Jo, jag bor i Eskilstuna.

En gammal hona? Att sätta ihop 2 vuxna honor är nog ingen större idé att försöka med. Däremot kan du sätta ihop två bebishonor med din gammeltant som du har. Tyvärr blev det ju inga bebisar här så jag har inga honor att erbjuda dig. Men kolla runt lite o se vad du kan hitta.

Does it become a walk?

/Ida

Otaku
0

#164 Okej, det var ju synd. Men få se här, jag ska ju skaffa råttor efter min lilla tant här gått bort. (Ingen trevlig tanke)
Så då kommer jag ha tre val.
1. Behålla tjejerna och ha råttor samtidigt.
2. Sälja eller skänka bort tjejerna.
3. Låna ut på foder kanske?

Mvh Vinetta

Solaika
0

Tror nog du kan behålla gerbilerna och ha råttor samtidigt om du känner att du har tid för det. Det brukar vara svårt att inte kära ner sig i gerbilerna man har hemma ;) Men det beslutet kan du ju ta när du väl är i situationen.

Hör dig för lite vilka som har ungar i krokarna så kan vi se till att du får dem ihopsatta. Gerbiler mår inte alls bra av att vara ensamma.

Does it become a walk?

/Ida

gerblove
0

hejsan allesammans.

Jag har haft många duna burar men det har aldrig funkat för mig då de har gnagt sönder de och tagit sig ut så nu har jag ett liknande akvarie, med galler ovanpå den största sorten, funkar hur bra som helst. Kommer in en bild så fort jag har tagit en bra bild.

Otaku
0

#166 Tack för hjälpen. :D Det uppskattas. Jag ska kolla runt efter små ungar. Ska bara fixa fram en ny bur först, det finns nämligen ett akvarie i ladan som bara står där och dammar. Ska höra med hästägarna om inte jag kan få låna det. Akvariet har inga skador och rymmer säkert 100-105 L vatten.

Mvh Vinetta

gerblove
0

Tjenare här kommer en bild på min bur där mina gerbilhannar borSkrattande

gerblove
0

samtidigt skickar jag här en bild på en utav mina gerbiler, undrar vilken färg det är, har en till likadan. hoppas någon kan svara mig på detGlad

[Katteeen]
0

#170: Agouti, gerbilernas ursprungliga färg. ;)

Duracells-Gerbiler
0

#170 Ser ut att vara en Agouti :)

[Tassy]
0

jag tycker det ser ut som en nutmeg. Har gerbilen vit mage? vit mage = agouti, annars en nutmeg. Flört

Solaika
0

#168 Åk till Ikea och köp en Samla istället. Den stora rymmer 130 liter och funkar kanonbra. Det är viktigt med utrymme när man har fler djur, i synnerhet honor. Den lådan är dessutom billig. För 189:- får du lådan och ett lock till. Locket borrar du bara en drös med hål i. Jag kan hjälpa dig med det oxå om du inte har nån som kan hjälpa dig med det.

Does it become a walk?

/Ida

[Katteeen]
0

Tänkte också på nutmeg, men tyckte inte den hade så starkt tippning.. Och ser man inte lite vitt under svansen?
gerblove: Har du en bättre bild? :P

Otaku
0

#168 Okej, tack för tipset. Ska se vad jag gör. :)

Mvh Vinetta

gerblove
0

Hej nej just nu har jag ingen bättre bild, men han är vit på magen så då är han nog en agoutiFlört

[Tassy]
0

då hade jag fel Tungan ute

Solaika
0

#176 Skicka mig ett PM när du vet mer. Jag sitter på annan ort med begränsad internettillgång men jag kollar så ofta jag kan. Finns även på msn om du vill. Skicka bara ett PM så fixar vi det.

Does it become a walk?

/Ida

vekan
0

Så här bor mina då. :)

Nattsvart
0

Så här bor mina killar :) Ingen bra bild & ser lite annorlunda ut nu.

Nattsvart
0

En till bild!

[Katteeen]
0

#182: Är det en saltsten på kolstenen?

tjoffsa
0

tycker d ser ut som en kalksten

[Katteeen]
0

Jaha, kanske det :)

Glader
0

Skulle vilja köpa detta hära till mina killar (:

http://www.blocket.se/vi/19321398.htm?ca=5_s

Ska bara prata med mamma om vi ska till söderhamn nån dag :D

Pengar har man ju fått i julklapp så ;)

Solaika
0

Det såg riktigt bra ut. Inget överpris heller, ovanligt ;)

Does it become a walk?

/Ida

filuraren
0

Här kommer en ny bild på Killarnas hem :-) + Någon på pojkarna själva :D

filuraren
0

Här är en på Filur med hans nya Trärulle :-)

konstgjordenergi
0

#43  vilken underbar lösning! toppen bur! =)

annars tycker jag att det är ganska många som har lite för små burar.. mina pojkar har 160l akvarium, och innan vi fick tillökning hade dom en stor gallerbur ovan på de.. sitter dom i en vanlig hamsterbur el bara gallerburen en stund (typ när jag städar) blir dom tokiga..

filuraren
0

jag tycker att tex 117 l är helt lagom för två gerbiler….

Pose-idon
0

Så här bor grisarna Saga och Julia Oskyldig

//Elin

Pose-idon
0

Viggo och Daisy

//Elin

Pose-idon
0

Så Hope och Charm

//Elin

[Tassy]
0

eftersom en ny likadan tråd har påbörjats så stänger jag denna Glad

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer