Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettot-fiket
Läst 1414 ggr
[Katteeen]
2009-02-24 21:43
0

OT - Piercingar?

Hejs svejs, idag har jag äntligen fått det gjort, jag och mamma åkte iväg till tatueringsstudion för att pierca min navel.
Hon hade redan bokat tid och "kidnappade" mig direkt efter skolan för att jag inte skulle oroa mig och bli nervös så lång stund innan. :P Funkade ju.. ^^,
Resultatet blev jättebra! :) Den sitter precis som jag ville ha den, inte snett eller för högt/långt ner.
Det kändes kan jag säga, gjorde faktsikt riktigt ont X) Men det gick över snabbt och jag är som sagt glad över att ha det avklarat. Skrattande
Längtar tills den har läkt så att jag kan beställa lite roligare smycken, nu sitter det bara ett vanligt stålsmycke i. Men det är ett tag dit, så jag får ha is i magen ;)
Utöver den nya navelpiercingen har jag 3 hål i öronen, varav ett jag tog själv när jag hade lite tråkigt Oskyldig

Är det någon annan som har någon form av piercing? Isåfall, vart? :)

Ha det bäst! /Johanna.

burmesee
2009-02-24 22:07
0

Ååh lyckost! Jag skulle också vilja ha en navelpiercing, fast jag får inte föränn om cirka ett år då jag fyller 16. :)
När mina kompisar gjorde det svullnade magen upp på dem, gjorde det på dig också?
Jag har inga piercingar förutom i öronen, men det räknas knappt ^^
I år tror jag att jag ska ta i överläppen eller i näsan, hur fint som helst :D

Disa, Hollywood's gerbiluppfödning

[Katteeen]
2009-02-24 22:13
0

#1: Hihi, jag blev själv förvånad när mamma sa att jag fick ^^ Har velat ha detta i 3 år nu :)
Nej inte vad jag har märkt, hur menar du, hela magen eller bara runt själva piercingen? :P

Jodå, hål i öronen räknas visst :)
Ja överläppen vill jag också ta hål i, men jag tror inte jag har rätt ansikte för det :P Fast i rätt ansikte är det skitsnyggt! :D

burmesee
2009-02-24 22:16
0

Haha, kan inte din mamma ge mig tillåtelse också! XD
Jag menade verkligen HELA magen, såg skitskumt ut… Sen hade de ont i flera dagar, är det så?

[Katteeen]
2009-02-24 22:19
0

#3: Kanske blev nån slags infektion då? Ingen aning faktiskt, kanske kroppen reagerar så.. Ont i själva naveln har jag med, det är klart när någon har tryckt kanyl i magen på en X) Men jag tror det går över efter ett tag :)

P.S. Ska fråga mamma ;) Bara en liiiten detalj, hon är inte din målsman ^^,

burmesee
2009-02-24 22:24
0

Haha, näe jag bara skoja, mina föräldrar skulle bli tokiga ;)
Det var ingen infektion… Men jaja

emwa
2009-02-24 22:30
0

Jag vill också ha! Jag är snart 17 år men får ändå inte. Suck.

Jag har haft i näsan. Nu har jag ett i varje öra. Men jag tror att de har växt igen. Eller jag vet inte, kanske. Jag vill ha fler i öronen men mina öron är så känsliga, var hos doktorn regelbundet i 6 månader när jag tog mina första, det blev massa bölder och skit :/

MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]

Katter3
2009-02-24 22:32
0

Har två hål i varje öra, på öronsnibbarna (heter det så?). Tycker det är lagom, vill inte ha fler hål nu. ;)

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

[Katteeen]
2009-02-24 22:38
0

#6: Vad tråkigt att få så mycket problem med öronen :/
Antar att jag har haft tur, när jag hör folk berätta vad de har gått igenom i samband med piercingar är jag glad att jag hittills inte upplevt samma sak själv.. Hoppas det löser sig för dig :)

Royalz
2009-02-24 22:44
0

Jag har bara i tungan för tillfället :) Men har haft i navlen och näsan förut :) Ska pierca mig i navlen igen så fort jag får modet tillbaka xD gjorde så j*vla ont! xD

isafisa
2009-02-25 10:26
0

har ett i varje örsnibb ;) Räcker för mej för tillfället, är ändå så dålig på att ha örhängen :)  Har dock lust att ta i underläppen, men det får bli en senare fråga ;)

Pose-idon
2009-02-25 10:39
0

Vad skojjs :D själv skulle jag aldrig våga, har inte ens hål i öronen (a)

//Elin

konstgjordenergi
2009-02-25 10:48
0

Jag har i läppen, tungan och hade i naveln. (naveln typ växte ihop och trängde ut smycket)

Sen har jag ju öronen, "vanliga" och två högt upp på örat, var av ett har jag tagit själv..^^ (inte att rekomendera..)

vekan
2009-02-25 11:13
0

Jag har haft hål i öronen. Men de har växt igen. Oskyldig

Pose-idon
2009-02-25 11:25
0

#13 Hehe ^^

//Elin

emwa
2009-02-25 12:37
0

#8 Ja, det är tråkigt. Jag kunde inte bada med de eller något, fick ha på massa medel 27/7.. Doktorn rekommenderade mig att ta ut dom och aldrig ta nytt, men jag ville ha.

Idag fungerar det bra, om jag har små örhängen och inte rör alls. Om jag byter så blir det ofta svullen och då måste jag ha på medel igen.
Ganska smärtsamt när jag har mina stora bambuörhängen, men jag älskar att ha dem så det är värt smärtan! ;)

MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]

Mahogny
2009-02-25 13:01
0

Trist för er som fått massa problem med era piercings.. =/
Men det klar, vissa kroppar vill inte gå med på att ha en massa skräp på fel ställen, så att säga :P

Själv har jag tre i öronen; en uppe i brosket på vänster öra, och en i varje örsnibb. De hålen har jag töjt, för tillfället är de 20mm men jag funderar mer och mer på att töja ännumer!

Så har jag även en "off-centre labret", alltså en på sidan av underläppen.
Fler piercings kommer när jag har bestämt mig för var, haha.

[Katteeen]
2009-02-25 18:14
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#9: Haha, jag som trodde att tungan gör mer ont än naveln? :P

Kul att så många har svarat :)

En bild på hur det ser ut, ganska svårt att få bra på bild, är såklart snyggare i verkligheten ;) :)

Strumpa
2009-02-25 21:11
0

jag har haft i läppen (labret) och i näsan. har nu bara i naveln och i öronen:) tycker att en navelpiercing liksom ger hela magen ett "lyft" eller vad man ska säga hahaTungan ute

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

[Katteeen]
2009-02-25 21:25
0

#18: Håller med! Tycker det ger mer "helhet" på nåt konstigt sätt, tycker det är jättesnyggt och blir förvånad varje gång jag tittar på min mage, för nu sitter det två silverpluppar där! ^^,
Kan faktiskt inte fatta att jag har gjort det, är inte riktigt likt mig att våga ta tag i något sånt här och genomföra en idé som jag har haft länge :) Är faktiskt lite stolt, det gjorde ju rejält ont Oskyldig