Smeknamn? :P
Jag kallar inte mina för nåt speciellt för just den gerbilen (jo, deras riktigt namn), men ibland säger jag typ "lilla gubben/gumman" eller "tjockis" eller liknande ;)
:P, jag kallar filur för "lilla råttan" när han försöker rymma, då slutar han :-)

Hampus - Hampis eller Dampis
Greta - Gretis. Pletis eller GretisPletis
Lina - Mamma mus
Jesper - Pappa mus eller Peppis
Max - Kax
Elvira - Viran
Isabella - Bella
Rasmus - Trasselmusen eller bara Trassel
Mimmi - Vimspims
Det är nog de vi har som får smeknamn. Sen får dom ju heta saker som Skruttråtta, Muppmus, Knasmus, Sötmus och såna knäppord ibland oxå :)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Jaguar - Jagge
Ferrari - Ferra
Dylan - Dyllis
Laphroaig - Lappisen
Bowmore - Bow
Sandy Brown - mammas älsklingen
Proxy - proxiprox
Daisy - Dais, Daisygumman xD
Viggo: Viggoda eller ViggoBiggo
Saga: Sagis
Julia: JuliaFulia 
Hope: Hopie
Charm: Charmie
Sen kallar jag dom grisar och tjockisar och sånt också ^^
//Elin
Jag brukar kalla Li för Puss och Lo för Bus ibland. 
Sedan blir det ofta att man säger lilla gumman och om de gör någonting lustigt kan det bli knasboll.
Det kan dyka upp lite olika smeknamn ibland.

Frodo och Sam har blivit Vitis och Svartis. 
Vi i min familj har alltid sådana fantasilösa namn när vi döper våra djur. Vår senaste katt heter Datten, som katten fast med ett d. En annan av våra katter som dog förra året hette Kisse. Och mina kaniner blir kallade stora och lilla kanin, fast de är lika stora. De heter egentligen Kiwi och Nowa. Men Vitis och Svartis passar i alla fall, haha.
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se
`Jag brukar kalla mina lite olika. Men oftast så kallar jag Trocadero för Troca. Och Zarah för Zarah
Nicko (Nicholas) blir ofta "tjockis", "slappis" el "plutten".
Willy (Wilhelmina) blir ibland "busmus" el "dumingråtta"
Pinochio har inte fått något karaktäristiskt nick ännu, men eftersom Pinochio inte ligger så bra i munnen (enligt mej) blir han oftast bara "killen".
Sen kallar jag dem allihop Snuttisarna, gullungar eller bebisarna, medan sambon kallar dem råttkräk, busmöss eller grävarmusar.
Men innerst inne älskar han dem, dock lite mindre på morgonen om de gnager på toarullar el liknande.. (låter) 

#10 Vilka fina namn dina hade! Nicholas har jag funderat på till min framtida hane, och Wilhelmina/Wilma till min kanin :) Fast så blir det inte.
MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]
#11 Tack, eller vad säger man.? ;P Jag tycker om värdiga, lite brittiska namn. Wilhelmina hette tidigare William, men eftersom hon inte trivdes med att vara pojk bytte hon kön, och i och med det även namn. 
#13 hahaha

Ajax- Fetto, Stor
Cosmo- Co(läspS)mo, Snurre Sprätt, Duracell-Kanin
Emilie-Sötis, Mamman
Nidawi och Gusten- Pensionärerna, Pucko- Djuren
Hugo- Clark
Helmer- Kent
Är nog elak mot mina gerbiler när det gäller namn, men jag kompenserar nog i annat ^^ <3
Disa, Hollywood's gerbiluppfödning

Haha, duracell passar verkligen på Cosmo :P
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Aaah verkligen! :D
Disa, Hollywood's gerbiluppfödning