Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 1624 ggr
filuraren
0

Smeknamn? :P

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har ni några spiciella smeknamn på era gerbiler ?

Själv kallar jag Fikon för "svart" kort o gott, och filur för "svans" :P har tröttnat lite på att säga "Fiilluur!" och "Fiikonn!" :P Lägg gärna upp en bild så blir tråden lite roligare!  Lite OT kanske :P

[Katteeen]
0

Jag kallar inte mina för nåt speciellt för just den gerbilen (jo, deras riktigt namn), men ibland säger jag typ "lilla gubben/gumman" eller "tjockis" eller liknande ;)

filuraren
0

:P, jag kallar filur för "lilla råttan" när han försöker rymma, då slutar han :-)

Solaika
0

Hampus - Hampis eller Dampis

Greta - Gretis. Pletis eller GretisPletis

Lina - Mamma mus

Jesper - Pappa mus eller Peppis

Max - Kax

Elvira - Viran

Isabella - Bella

Rasmus - Trasselmusen eller bara Trassel

Mimmi - Vimspims

Det är nog de vi har som får smeknamn. Sen får dom ju heta saker som Skruttråtta, Muppmus, Knasmus, Sötmus och såna knäppord ibland oxå :)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

isafisa
0

Jaguar - Jagge

Ferrari - Ferra

Dylan - Dyllis

Laphroaig - Lappisen

Bowmore - Bow

Sandy Brown - mammas älsklingen

Proxy - proxiprox

Pose-idon
0

Daisy - Dais, Daisygumman xD
Viggo: Viggoda eller ViggoBiggo
Saga: Sagis
Julia: JuliaFulia Oskyldig
Hope: Hopie
Charm: Charmie

Sen kallar jag dom grisar och tjockisar och sånt också ^^

//Elin

vekan
0

Jag brukar kalla Li för Puss och Lo för Bus ibland. Glad

Sedan blir det ofta att man säger lilla gumman och om de gör någonting lustigt kan det bli knasboll. Flört Det kan dyka upp lite olika smeknamn ibland.

emwa
0

Ella (black) - Ellis, skrot.
Tara (DEH) - Taris, bus.

MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]

Katter3
0

Frodo och Sam har blivit Vitis och Svartis. Flört

Vi i min familj har alltid sådana fantasilösa namn när vi döper våra djur. Vår senaste katt heter Datten, som katten fast med ett d. En annan av våra katter som dog förra året hette Kisse. Och mina kaniner blir kallade stora och lilla kanin, fast de är lika stora. De heter egentligen Kiwi och Nowa. Men Vitis och Svartis passar i alla fall, haha.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

[Kajost]
0

`Jag brukar kalla mina lite olika. Men oftast så kallar jag Trocadero för Troca. Och Zarah för ZarahFlört

konstgjordenergi
0

Nicko (Nicholas) blir ofta "tjockis", "slappis" el "plutten".
Willy (Wilhelmina) blir ibland "busmus" el "dumingråtta"
Pinochio har inte fått något karaktäristiskt nick ännu, men eftersom Pinochio inte ligger så bra i munnen (enligt mej) blir han oftast bara "killen".

Sen kallar jag dem allihop Snuttisarna, gullungar eller bebisarna, medan sambon kallar dem råttkräk, busmöss eller grävarmusar. Tungan ute Men innerst inne älskar han dem, dock lite mindre på morgonen om de gnager på toarullar el liknande.. (låter) Glad

emwa
0

#10 Vilka fina namn dina hade! Nicholas har jag funderat på till min framtida hane, och Wilhelmina/Wilma till min kanin :) Fast så blir det inte.

MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]

Pose-idon
0

För bara några minuter sen sa jag: "Sluta klättra omkring din gris" till Viggo och han klättrade som en galning på händerna xD CoolOskyldig

//Elin

konstgjordenergi
0

#11 Tack, eller vad säger man.?  ;P Jag tycker om värdiga, lite brittiska namn. Wilhelmina hette tidigare William, men eftersom hon inte trivdes med att vara pojk bytte hon kön, och i och med det även namn. Tungan ute

filuraren
0

#13 hahahaFlört

RoSa-RoSeN
0

Tippen kallar jag för Tippen och ibland för Tipp ^^ Och Lufsen kallar jag för Lufs =) På förmiddagen så fick dom två "mellan namn" Så dom heter Lufsen, Filur, *efternamn* och Tippen, Melon, *efternamn* ^^

burmesee
0

Ajax- Fetto, Stor
Cosmo- Co(läspS)mo, Snurre Sprätt, Duracell-Kanin
Emilie-Sötis, Mamman
Nidawi och Gusten- Pensionärerna, Pucko- Djuren
Hugo- Clark
Helmer- Kent

Är nog elak mot mina gerbiler när det gäller namn, men jag kompenserar nog i annat ^^ <3

Disa, Hollywood's gerbiluppfödning

Solaika
0

Haha, duracell passar verkligen på Cosmo :P

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

burmesee
0

Aaah verkligen! :D

Disa, Hollywood's gerbiluppfödning