skötselråd?

Jag har aldrig haft ungar, men jag måste bara säga igen att de är så sjukt fina! Mina två favoritfärger och ska nog köpa några liknande :)
MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]

tack :) jo dom är jättesöta :D
Att allmänt hålla dig på låg höjd när du tar upp dem är bra :) se till att de har bra att boa med, typ toapapper så de inte blir förkylda. Jag hade som motto att inte städa buren förännd de öppnat ögonen och så :) Sen kan du ge dem med lättuggad mat som typ gryn och gröt :) Men självklart ha kvar den vanliga maten också

okej, ska ju snart skilja på föräldrarna så jag inte får mer ungar just nu och då antar jag att ungarna ska vara med honan en tid också, men när ska jag flytta över hanarna med den andra hanen?

och hur gamla är dom ungefär när dom öppnar ögonen?

De kommer att öppna ögonen inom några dagar troligtvis. Sprätter de till vid ljud? Vid 14 dagar kommer deras hörsel och då blir de genast sprättigare vid plötsliga ljud.
Vill du minska risken för luftvägsinfektion hos dem kan du ge dem Toa-Lätt som strö när du städar. Lyssna på dem då o då. Klickar de så behöver de medicin. Men akta så du inte misstar deras smaskande för klick. Minns när min första kull var små. Jag var jätteharig med dem. Men allt gick så bra så :)
Havregryn o vetegroddar är sånt som små bebisar gillar när de börjar äta själva. Ännu dröjer det nog några dagar innan de börjar äta själva dock. Lita på att föräldrarna tar hand om dem annars. De har ju gjort det hittills o alla lever :)
Du kan sätta över hanarna till pappan när de är 5 - 6 veckor. Kommer nästa kull, som kommer att komma, tidigare så flyttar du över hanarna till pappan på en gång då. Hur många honor är det?
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

#6 okej, jo då nån tappade nåt på golvet igår så sratt dom nog till av ljudet :)
ska gå och försöka köpa nåt sånt till dom då. jo man är så försiktig och rädd att nåt ska hända med dom :)
jaha blir att gå till affären och köpa hem lite havregryn då också :p jo de är klart dom tar ju hand om dom jättebra :P
okej, det är 2 honor och 2 hanar :P

Då har de iaf passerat 14 dagar då :) Då kommer korpgluggarna snart öppnas :)
Två honor och två hanar. Då flyttar du över hanarna till pappan när nästa kull kommer alternativt runt 5-6 veckor. Honorna kan gå kvar hos mamma och hjälpa till med nästa kull. Sedan kan du välja om du inte sparar någon annan unge och låter båda två gå kvar så de är tre eller så har du en kvar och säljer den ena av de äldre med en lillasyster.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

#8 okej kan knappt vänta tills dom öppnas :D
bra då vet jag det, ska bara försöka hitta några köpare nu åt dom :)
Gulliga, jag vill ha! :D
) så skulle jag gärna vilja ha lite skötselråd och allt sånt jag behöver veta och göra av er som kan sånt här :)