Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettavel-uppfödning
Läst 1037 ggr
Gerbilflicka
0

Raggsocka blir pappa!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har Ida (Solaika) och jag bestamt oss for att Raggsockan ska fa bli pappa en sista gang… Ida ska lana honom till sin Tova (Orion's Sjöjungfru) och satta dem i avelspar.

Raggsocka ar pappa sedan tidigare men eftersom endast tva av de ungarna (Skywalker, se bilden, samt Traya) har gatt till avel sa tyckte vi att tva sista kullar inte skulle skada. :)

Fargerna kommer att bli black, agouti, lilac och argente samt vittecknade (troligen pied variegated). Vantar med spanning pa bebisarna!

Solaika
0

Jajjemen :D Tänk vilken ära att få låna hem den berömda Raggisen Skrattande Med Tova kan det bara bli härliga ungar.

Handparningarna med Tova o Jesper vill inte ta sig och nu betedde sig ju Tova helknäppt på stackars Jesper sist så jag ger upp det tyvärr. Sen sitter Tova själv nu eftersom vi inte vågade ha kvar henne ihop med Bianca då de inte kunde slappna av riktigt i varandras närhet. De sov ihop men trippade på tå i vaket tillstånd. Och vi ville inte komma hem o hitta en död och en skadad liten mus. Därför blir det nu avelspar med Raggsocka. Inte min ideallösning egentligen men eftersom han ska tillbaka till Emma sen så får jag ingen extra flock när han har gjort sitt ;)

En hona kommer att stanna med Tova och en ska flytta ihop med Bianca. Resten säljs som sällskapsdjur. Så vill ni ha riktiga mysungar så ska ni köpa ett par Tovasockor Flört

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

UlrikaD
0

Men Raggsocka! Min favorit gerbil ju.Kyss

vekan
0

Vad roligt! Och vilka söta fossingar då. Oskyldig Glad

RoSa-RoSeN
0

Vad roligt! =D

burmesee
0

Gud vad späännande, vill haa! X)
Förväntar ni er avelsdjur från kullen?

Disa, Hollywood's gerbiluppfödning

Solaika
0

Det ska bli jättespännande att få små Tovasockar Oskyldig

#5 Msn! Flört

Does it become a walk?

/Ida

Gerbilflicka
0

#5 Ja och nej. Vi forvantar oss djur som ar bra nog att avlas vidare pa, men for att undvika overavel sa kommer inga ungar ga till avel forutom den enda Ida valjer att behalla.

[Katteeen]
0

Vad kul! :D Hur gammal är lille Raggis nu då? :)

Gerbilflicka
0

Han fyller 2 ar den 15:e april… sa det blir en 2(0)-ars dag har hemma da, haha. Skrattande Jag fyller 20 och Raggis fyller 2 helt enkelt.

filuraren
0

Raggis är så hiimla fan! tova me <3

Solaika
0

Nu sitter de i delad bur. Raggis uppvaktar och Tova sover. Hahaha

Does it become a walk?

/Ida

Angelclaw
0

Haha, Taskigt av Tova att spela svårflirtad ;)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

Strumpa
0

#9 Strumpa och co. (och jag) hälsar och grattar dig och Raggsocka i förskott! :) bäst o säga det nu innan jag glömmer bort det. Strumpa har inte berättat än vad han önskar sig men kan tänka mig godis. Han har ju lite…hrm..större omfång än brorsan Sockan Cool

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Solaika
0

Haha, behöver brorsan ett löpband till födelsedagen? Flört

Does it become a walk?

/Ida

Strumpa
0

#14 haha, undrar om man skulle designa ett "gerbil-gym", kanske nåt man kan bli rik på Flört

/Sanna

Solaika
0

#15 Haha, ja det kanske man ska klura på ;) Om inte annat så är ju faktiskt bara det att de får komma ut o springa på större yta och kanske klättra lite väldans bra för hullet på dem ;)

Does it become a walk?

/Ida

Strumpa
0

#16 jodå, det blir några gånger i veckan som dom får springa runt, och de andra två har sexpack om man jämför med strumpa, men sen är ju han bossen också:) när det är mat-tajm lägger han sig ovanpå de andra så de inte kan röra sig och käkar så mycket som han kan komma åt ;)

/Sanna

Solaika
0

Haha, inte undra på att han är tjockis då ;) Har du ingen bild på honom? Jag är så nyfiken Skrattande

Does it become a walk?

/Ida

Strumpa
0

#18 bara som är över ett år gamla :) kan knäppa lite kort i helgen, om jag lyckas slå på kameran :) han är så snäll o go. har du några tjockisar? Tungan ute

/Sanna

Solaika
0

Jaa! Knäpp kort :) Om jag har tjockisar? Haha, jodå.. eller, det är väl egentligen ingen som är tjock så.. de är storvuxna rent allmänt lixom. Min Felix väger 127 gram tex, men han är inte fet :P

Does it become a walk?

/Ida

Gerbilflicka
0

Alla som bebisar! Raggsocka till hoger och Lillstrumpan langst ner. Skrattande

Pose-idon
0

#21 Sötnosar Kyss

//Elin

Solaika
0

#21 Aww! Det ska bli så mysigt med bebisar här igen!

Does it become a walk?

/Ida

vekan
0

#21 Nejmen, vad små och söta!

Strumpa
0

#21 ååhKyss tänk att dom har varit så små haha. Strumpa väger förresten 121 g, vägde honom idag. Hur stor är Raggsocka Emma?

/Sanna

Solaika
0

#25 Raggsocka är ju här hos mig ;) Jag kan väga honom imorn. Men så stor är han inte kan jag säga på en gång ;P

Does it become a walk?

/Ida

Gerbilflicka
0

Haha, nej, Raggsocka ar ganska slank for att vara kille faktiskt.

Solaika
0

Raggsocka uppskattade inte vågen :P Men han väger 93 gram. 5 gram mindre än sin flickvän. Hon är gigantisk bredvid honom :P

Does it become a walk?

/Ida

Solaika
0

Raggsocka fotomodellar Skrattande

Does it become a walk?

/Ida