Raggsocka blir pappa!
Nu har Ida (Solaika) och jag bestamt oss for att Raggsockan ska fa bli pappa en sista gang… Ida ska lana honom till sin Tova (Orion's Sjöjungfru) och satta dem i avelspar.
Raggsocka ar pappa sedan tidigare men eftersom endast tva av de ungarna (Skywalker, se bilden, samt Traya) har gatt till avel sa tyckte vi att tva sista kullar inte skulle skada. :)
Fargerna kommer att bli black, agouti, lilac och argente samt vittecknade (troligen pied variegated). Vantar med spanning pa bebisarna!

Jajjemen :D Tänk vilken ära att få låna hem den berömda Raggisen
Med Tova kan det bara bli härliga ungar.
Handparningarna med Tova o Jesper vill inte ta sig och nu betedde sig ju Tova helknäppt på stackars Jesper sist så jag ger upp det tyvärr. Sen sitter Tova själv nu eftersom vi inte vågade ha kvar henne ihop med Bianca då de inte kunde slappna av riktigt i varandras närhet. De sov ihop men trippade på tå i vaket tillstånd. Och vi ville inte komma hem o hitta en död och en skadad liten mus. Därför blir det nu avelspar med Raggsocka. Inte min ideallösning egentligen men eftersom han ska tillbaka till Emma sen så får jag ingen extra flock när han har gjort sitt ;)
En hona kommer att stanna med Tova och en ska flytta ihop med Bianca. Resten säljs som sällskapsdjur. Så vill ni ha riktiga mysungar så ska ni köpa ett par Tovasockor 
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

Men Raggsocka! Min favorit gerbil ju.
Vad roligt! Och vilka söta fossingar då.

Vad roligt! =D
Gud vad späännande, vill haa! X)
Förväntar ni er avelsdjur från kullen?
Disa, Hollywood's gerbiluppfödning

Det ska bli jättespännande att få små Tovasockar 
#5 Msn! 
Does it become a walk?
/Ida
#5 Ja och nej. Vi forvantar oss djur som ar bra nog att avlas vidare pa, men for att undvika overavel sa kommer inga ungar ga till avel forutom den enda Ida valjer att behalla.
Vad kul! :D Hur gammal är lille Raggis nu då? :)
Han fyller 2 ar den 15:e april… sa det blir en 2(0)-ars dag har hemma da, haha.
Jag fyller 20 och Raggis fyller 2 helt enkelt.
Raggis är så hiimla fan! tova me <3

Nu sitter de i delad bur. Raggis uppvaktar och Tova sover. Hahaha
Does it become a walk?
/Ida

#9 Strumpa och co. (och jag) hälsar och grattar dig och Raggsocka i förskott! :) bäst o säga det nu innan jag glömmer bort det. Strumpa har inte berättat än vad han önskar sig men kan tänka mig godis. Han har ju lite…hrm..större omfång än brorsan Sockan 
/Sanna
medarbetare på Nattsudd och TV

Haha, behöver brorsan ett löpband till födelsedagen? 
Does it become a walk?
/Ida

#14 haha, undrar om man skulle designa ett "gerbil-gym", kanske nåt man kan bli rik på 
/Sanna

#15 Haha, ja det kanske man ska klura på ;) Om inte annat så är ju faktiskt bara det att de får komma ut o springa på större yta och kanske klättra lite väldans bra för hullet på dem ;)
Does it become a walk?
/Ida

#16 jodå, det blir några gånger i veckan som dom får springa runt, och de andra två har sexpack om man jämför med strumpa, men sen är ju han bossen också:) när det är mat-tajm lägger han sig ovanpå de andra så de inte kan röra sig och käkar så mycket som han kan komma åt ;)
/Sanna

Haha, inte undra på att han är tjockis då ;) Har du ingen bild på honom? Jag är så nyfiken 
Does it become a walk?
/Ida

#18 bara som är över ett år gamla :) kan knäppa lite kort i helgen, om jag lyckas slå på kameran :) han är så snäll o go. har du några tjockisar? 
/Sanna

Jaa! Knäpp kort :) Om jag har tjockisar? Haha, jodå.. eller, det är väl egentligen ingen som är tjock så.. de är storvuxna rent allmänt lixom. Min Felix väger 127 gram tex, men han är inte fet :P
Does it become a walk?
/Ida
#21 Sötnosar 
//Elin

#21 Aww! Det ska bli så mysigt med bebisar här igen!
Does it become a walk?
/Ida
#21 Nejmen, vad små och söta!

#21 ååh
tänk att dom har varit så små haha. Strumpa väger förresten 121 g, vägde honom idag. Hur stor är Raggsocka Emma?
/Sanna

#25 Raggsocka är ju här hos mig ;) Jag kan väga honom imorn. Men så stor är han inte kan jag säga på en gång ;P
Does it become a walk?
/Ida
Haha, nej, Raggsocka ar ganska slank for att vara kille faktiskt.

Raggsocka uppskattade inte vågen :P Men han väger 93 gram. 5 gram mindre än sin flickvän. Hon är gigantisk bredvid honom :P
Does it become a walk?
/Ida