Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbilder-berättelser
Läst 1136 ggr
Gerbilflicka
0

Polar fox-kullen :D

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu ar de antligen har! Orion's Vätte och Obelix' Ailani, bada polar fox, fick idag sin forsta kull! Skrattande 6 stycken sma knoddar blev det, alla ar hogst troligen polar fox som sina foraldrar. Mamma Ailani valde saklart inte att foda inne i grottan utan i sandskalen, hennes favoritplats.

Bada foraldrarna ar valda for sina underbara temperament och de har ocksa utmarkt storlek. Mamman koptes som sallskap till en av mina andra honor och inte till avel fran borjan, men nar hon visade sin personlighet blev det omojligt att inte lata henne ga till avel.

2 stycken ar tingade och 4 stycken ar alltsa till salu… Kommer med fler uppdateringar senare. Glad

fridelfina
0

Mammamia vilka små sötisar, och mamma (elle rom det är pappa) ser väldigt stolt och vakande ut!

[Katteeen]
0

Och jag som älskar polarfox Kyss Grattis till de små fisarna, skulle vara kul att få se deras utveckling :)

Strumpa
0

vilket fint namn Mamma har då Oskyldig

hoppas på massa bilder :)

/Sanna

medarbetare på Nattsudd och TV

Gerbilflicka
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#3 Haha, ja… saker blir inte alltid som man tankt sig. ;)

burmesee
0

Ooh å härligt med Polar fox :)
Kan berätta att jag har världens finaste "räv" hemma från Emma och hennes uppfödning :) <3

Disa, Hollywood's gerbiluppfödning

Glader
0

Jätte söta ! :D

Gerbilflicka
0

Efter att mamma och pappa parat sig igen (i nagra timmar, haha) sa flyttade de in ungarna i grottan igen dar de "ska" vara. :)

burmesee
0

#7 Haha, vad gulligt!
Men såklart kan inte ungarna vara inne i sängkammaren när föräldrarna vill roa sig! :D

Disa, Hollywood's gerbiluppfödning

Gerbilflicka
0

Jag kommer bli oversvammad av polar fox-bebbar. Skrattande

Gerbilflicka
0

Skulle precis kolla kon pa mina bebisar men hittade bara 2 i boet… Gråter Forstar ingenting! De som finns kvar varkar iaf ma bra, en pojke och en flicka ar det.

Solaika
0

Jättetråkigt Emma, verkligen! Hoppas de 2 kvarvarande får fortsätta leva och må bra nu.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

[Katteeen]
0

Försvann 4 st? Gråter Vad tråkigt Emma…

Gerbilflicka
0

Hoppas bara att de tva ungarna som ar kvar ska klara sig och att det ska ga battre med nasta kull. Det var en chock, helt klart… kanske forvantar man sig att en ska forsvinna, men inte 2/3 av kullen!! :(

Strumpa
0

#13 hur har det gått för de två små Emma?

/Sanna

Solaika
0

#14 Inte bra dessvärre Rynkar på näsan

Does it become a walk?

/Ida

filuraren
0

#15! nej fy! säg inte så Ida!Rynkar på näsan

Solaika
0

Tyvärr är det sant.

Does it become a walk?

/Ida

Strumpa
0

näääGråter gud så tråkigt….

/Sanna

Gerbilflicka
0

Alla dog av okand anledning. Eftersom Ailani redan ar parad igen sa later jag dem fa deras sista kull, men om det blir nagra problem nasta gang sa tanker jag se det som att det helt enkelt inte ar meningen att de ska fa ungar tillsammans. Rynkar på näsan

emwa
0

Nej, vad tråkigt. Jag beklagar :(

MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]

Angelclaw
0

Nej vad tråkigt Emma :( Skickar en stor, varm tröstekram till dig! :(

Håller tummarna så de blånar att nästa kull ska klara sig bättre! Det svider så i hjärtat när det går såhär :(

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

Gerbilflicka
0

Tack <3

En annan jobbig grej nu ar ocksa att jag sitter med inte mindre an 5 stycken otingade agouti-flickor… de skulle ju blandas med de bebisarna som dog, och nu har jag bara kvar massor av samma farg. Men det loser sig val pa nagot satt det ocksa.

filuraren
0

Det ordnar sig alltid!

Angelclaw
0

Det ordnar sig säkert!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

tjoffsa
0

har du nån aning om varför de dog? inget brist på nånting?

RoSa-RoSeN
0

Åååh! Jag älskar polarfox! ;D Jätte söt bebbar =)

[Tassy]
0

Beklagar verkligen förlusten Rynkar på näsan du har haft väldans otur, hoppas det vänder snart!

Gerbilflicka
0

Annars hade jag kunnat gissa pa att foraldrarna inte orkade med av nagon anledning… men de ar i sin basta avelsalder och helt fantastisk kondition sa… jag vet inte.

tjoffsa
0
TrisseCRX
0

är alla tingade nu? Min kompis var suger. Glad

[Katteeen]
0

Jag känner med dig Emma, att förlora bebisar är ju inte precis nåt man vill göra… Jag som satt och grinade ihjäl mig när 2 av mina dog, hur hemskt är det inte då när allihopa försvinner? Gråter

#26 och 30: Ni kanske ska läsa vad som har hänt?