Stenar och grenar är såå kul!
Jag la in en sten och en gren i filur och fikons akvarium. Åå så kul det var! filur vet ju hur man gnager på grenar men det visste ju inte fikon så efter en timme sprang han redan omkring med grenen i munnen och gnagde då och då! och den roliga stenen var ju bara så perfeckt som utskiks sten! fast den gick ju inte och gnaga på den
! jag har tyvärr inte lagt ner så mycket sånt till dom (skäms) men nu ska vi ha in det i buren minst en gång i veckan!

Gullig bild =)

Haha, vad gulligt! :) Men vad bra att ni har bestämt er för att aktivera dom lite mer. Det uppskattar både djur och ägare! :)
Nu blev ju jag sugen på att bära in lite nya grejer åt mina. Fast de har både sten (dock nergrävd) och grenar.
Akta bara så att de inte gräver sig under stenarna och inte kommer loss! :)
MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]
#2 självklart! jag kommer ha ett öga på dom 

Vill bara kolla så du har gjort rent sten och gren ordentligt. Så du inte får med någon smitta in med skitigt naturmaterial.
Kul med nytt för de små annars :)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

#4 Vill bara fråga en sak… (Kan ganska lite om gerbiler x)) Om man typ har ett hamster hus sen förut och som passar till gerbiler, asså ett i trä. Ska man tvätta de med vanligt vatten? Och vart ska den stå och torka? Varmt eller Kallt rum x)

Jag skulle diska av det med diskmedel under varmt vatten och sedan låta det torka i vanlig rumstemperatur. Därefter hade jag fryst in det i ca en vecka för att ta död på det sista "skiten"
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

#6 Okej =) De blir nog lättare att köpa ett nytt hus då ^^
#6 men hallå! om man har ett trähus kan man väll inte tvätta i vatten då börjar det ju mögla, och plasthus ska man väl inte ha till gerbiler?

#8 Jag har diskat trähus många gånger och det har inte möglat. Och särskilt inte om man fryser in det efteråt.
MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]

Jag har också diskat trähus och leksaker många gånger, utan att det möglat.
Kul med nytt åt de små, men som sagt håll ordenligt med koll så att de inte gräver sig under och får stenen på sig, hamnar den fel och är tung kan de ju skada sig :(
#9 tänkte på mina ryktborstar till hästarna dom har trärygg och när jag var liten "badade" jag dom så nu är dom förstörda 
#12 läste tipset i en tidning, när det senare hade möglat läste jag tidningen igen, och självklart stog det ju inte så!
Har haft i stenar förut för att vässa klorna på. Pinnar att klättra på la jag i idag (Kokades innan) fast dom vart nergrävda 
//Elin
#15 ajj då! om dom "vässar" klorna gör dom väll extra ont?Haha! tänkte på att man "vässar" pennan så den blir vassare :P:O
#16 Den dom slipar ner klorna ;D
//Elin