Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 1051 ggr
Jensa90
0

Lag om burstorlek

här är en sida jag rekomenderar att kolla på om burens måste storlek?

http://www.simbi.nu/smadjur/l80

Resistance is futile. 

Pose-idon
0

Men kom ihåg. Större är bättre, det mår djuren bättre av Glad

//Elin

urfaren
0

va har två burar ihopkopplade med rör. den ena buren är 40*60 lång och 28 hög den andra 24*40 och 26 hög…

Räcker detta?

Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus

enbartmalin
0

Bra sida :) Det som står där och andra lagar om hur du ska hålla dina djur finns även på Jordbruksverket dock.

http://www.sjv.se/ 

L80 för vanliga husdjur

L108 för exotiska djur som inte står med på L80

:)

Hälsningar Malin

Vikke
0

Bifogade PDF dokumentet L80 så att ni själva kan spara ner till eran dator och slipper kolla igenom jordbruksverkets aningen jobbiga hemsida

Högerklicka på bilden och välj "spara länk som…" om ni använder firefox, IE väljer "spara mål som…"

//

Vikke Medarebetare på Hockey.ifokus

Norrskens Gerbiluppfödning

enbartmalin
0

#4 Bra där! =) Så långt orkade inte jag fixa ;)

Hälsningar Malin

Jensa90
0

Det är ju alltid bättre me större bur än vad lagen säger, men det finns tyvär människor som är så snåla och inte vill betala för en större bur åt sina små "älsklingar", så då kan man alltid "enligt lagen så ska man minst ha denna storlek" så vet man iaf att djuren får det så bra som man kan göra det som utomstående.

Frida är en tjej där som är hon som är bäst i utiken när det gäller kaniner, sandra är typ bäst på fisk, och Sissie (min mamma) är jätte duktig på hund och katt men även smådjur.
Anja är bra på massa saker, speciellt greyhounds och liknande raser.
Cattis är bra på massa saker men är just nu gravid, så hon kommer va på jobbet ungefär en vecka till, så ni lär känna igen henne.

Allihoppa i butiken bryr sig mest om djuren, om dom stöter på en snål ägare så ger dom sig inte i första taget.
Dom har massa råd och erfarenhet.

Så Simbi Zoo i Sickla köpkvarter är ett ställe jag rekomenderar helt klart.

Resistance is futile. 

Pose-idon
0

#6 Är det en djuraffär? Kom ihåg att aldrig sälja en gallerbur till en gerbilägare. Det värsta tänkabar som finns till en gerbil.

//Elin

urfaren
0

varför inte en gallerbur?Nu har mina ett akvarium och en platsbur, men kan vara kul att veta.. för att de kan fastna elelr?

Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus

Solaika
0

#8 De kan skada sig illa och det hindrar deras naturliga beteende. Nämligen att gräva gångar. Det ger dem stereotypa beteenden och de krakarna mår riktigt dåligt.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Pose-idon
0

#8 Dom kan gnaga på gallret, skada tänderna. Så kan dom inte gräva gångar. Gallret skadar dom mentalt och även fysiskt.

Det var väl rätt. Men ALDRIG Galler Förvånad

//Elin

Jensa90
0

sissie som jobbar där har erfarenhet av gerbiler (och jag oxå) så dom är duktiga. =) jag rekomenderar er att titta in där om ni har vägarna förbi.  det är stort och fint. =)

och dom tar åt sig mycket information som kunder har o ge. =)

Resistance is futile. 

konstgjordenergi
0

Jag tycker att det är hemskt att minsta tillåtna storlek är så liten. Detta gäller inte bara olika gnagare utan också gårdsdjur m.m.

skamligt.

filuraren
0

Jag förstog inte alls vad det står..

Solaika
0

Enklast lyder; För 2 gerbiler måste man ha ett utrymme på MINST 54 liter. Sen bör man komma ihåg att större alltid är bättre.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida