Tragisk död åt min Fifflon.
Den första advent! gjädje-dag för dom flesta men för mig blev det den värsta dagen i mitt liv. När mina älskade gerbiler var på golvet i mitt rum, Livet lekte, i cr 10 minuter till då katten smet in i en tummes bred öppning jag skulle gå in i typ….(suckk) Fifflon var först på plats mitt i golvet då katten kom in (gråter) när katten bet tag i fifflon gjorde jag allt för att han skulle släppa ! jag slog till och med för första gången i mitt liv en katt, när katten släppte hade fifflon bitit sig fast i min tumme hella mina händer blödde när jag gråtande gick in i min systers rum.hon gick in till rummet och jag frågde:
-Hur är det?
-Elsa. Jag tror han är död.
Helt förkrossad, grät i mängder sa jag det till min pappa sen gick jag ut i 7 minus i nattlinne gråtande jag sprang och grät hela tiden jag gråter en när jag skriver detta. Jag var så när på stel frusen när min syster hittade mig i skogen och tog med mig hem. Natten efter kunde jag inte sova. en en blund fick jag!
När jag sitter och skriver detta går orden i mitt huvud:
"ALLT är mitt fel, vad dum jag är,varför kunde jag inte kollat bättre om katten inte var där" Mina ord går i huvudet, Jag kommer aldrig glömma detta misstag som jag gjorde så att Min älskade gerbil dog. Alla säger att det händer ofta man hur hjälper det mig? jag älskar dig fifflon. Nu sitter jag här med Fifflons bästa vän i knät hjälp mig ! vad ska jag göra för att inte Filur ska Lida?
Stakars dig, jag hade en gerbil (Tvr bodde hon ensam
) som jag glömmde stänga buren hos så hon rymde, vi hittade aldrig henne…
Det bästa för Filur är väl om du skaffar honom en kompis.
Men det är absolut inte ditt fel, katter är jue rovdjur så det kan hända. Jag är säker på att Fifflon hade det bra hos dig. <3
//Elin
Nej vad synd!
Men det är naturens gång katter jagar smådjur.
men det är ju jätte sorligt att han dog :/
vila i frid lilla Fifflon<3
Vila i frid lilla gerbilen <3
Du ska absolut inte lägga skulden på dig själv eller på din katt, olyckor händer och tyvärr är ju katter rovdjur…
Det bästa du kan göra nu är att skaffa en ny kompis åt gerbilen som är kvar och försöka lägga det bakom dig…
Disa, Hollywood's gerbiluppfödning
Ursäkta, vill inte vara okänslig, men detta hände för ganska länge sen. Filur bor ju med Fikon nu :)
//Elin
#4 Oj! Såg nu att den va gammal
Disa, Hollywood's gerbiluppfödning
Jaap! Fikon skaffade vi för nästan ett halvår sen! saknar ju självklart fifflon fortfarande