Ny gerbil till två
Hej, jag ska ny flytta in en liten till gerbil till mina två hanar vid ca 3 månaders ålder.. Det ända jag undrar, vad för nå "galler"/"finmaskigt nät" ska man ha i mitten av akvariumet när man delar av den udner veckan/veckorna? Jag behöver verkligen hjälp med detta..
Tack på förhand, Rebecca.
kolla på byggvaruhus efter nät, eller fråga om de har något krafigt nät som skulle passa att ha som galler till råttor, möss m.m Det brukar dock vara så att man måste köpa en stor rulle med nät.

Jag har en "nät" som är köpt hos plåtslagare. Det är egentligen ett galler och med små hål och kraftiga galler. Det har jag som tak på båda mina burar (+kaninburar) och har haft det som avdelningsgaller förut. Om du vill så kan jag fixa bild på det efter skolan? :)
MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]
Jag tror att om du går till närmsta hantverkare eller liknande så kan dom fixa fram galler/nät så du inte behöver köpa en hel rulle, dom brukar vara tillmötsegående.
Dom kan säkert arrangera det bra till dig om du berättar hur och till vad du ska ha det så du slipper pyssla själv. Och oftast till en billig peng
Hälsningar Malin

På vissa Beijer-butiker kan man köpa nät på metervara.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida