Min dröm, snart verklighet?
Som vissa kanske redan vet:
Min dröm är att föda upp gerbiler. Det har jag drömt om i snart 5 år, sen jag fick mina första gerbiler. Mina föräldrar har dock alltid sagt ett starkt nej, men idag verkade de ge med sig lite.
Jag berättade om hur mycket jag ville hålla på med gerbilerna. Få en chans att påverka rasen och färger och liknande. Och att det verkligen var något jag ville, inte så att jag slutar med det efter ett tag.
De sa nej, men det lät mer som "njaa..", "jo kanske.." och så.
Vi ska tydligen riva vårat stora uthus i vår, och då ska pappa bygga ett garage där och så kanske jag skulle få ett eget djurrum. Får jag ett eget rum där så är ju nästan allt löst! Då skulle jag nog få börja avla och köpa in några gerbiler, för jag berättade att jag skulle stå för kostnader av burarna och så.
Mina föräldrar är mest oroliga över vem som ska ta hand om gerbilerna när vi åker på semester (ca 1-2 ggr/sommar) men jag berättade att jag har kontakter och kompisar, så det går säkert. Gerbilerna kan ju lugnt klara sig ett par dagar bara man fyller på ordentligt med mat och vatten!
Det kommer säkert gå att övertala mina föräldrar! Jag har ju ett bra tag på mig iallafall.
**Ville bara skriva av mig, jag hoppas verkligen att det blir så! :D
Ni som har uppfödning men inte fick från början, hur lång tid tog det för er och hur blev föräldrarna övertalade? :)**
MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]

Jag är inte rätt person att svara på din sista fråga eftersom jag inte bor hemma hos mor o far längre :P
Men jag tänkte tipsa dig att kolla runt bland de föreningar som finns och välja den som passar dina uppfödarmål bäst. Hoppas du får som du vill en dag.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Jag var typ 14-15 och korde den lite mindre smarta vagen; Sket i mina foraldrar och kopte en hona anda. Mest for att en erfaren uppfodare sa at mig att jag behovde en hona till min hane (hans kompis hade precis dott) for att han skulle kunna acceptera nagon ny. De fick aldrig nagra ungar tillsammans dock.
Men ja… efter det sa skaffade jag 3 hanar till och efter det aven en avelshona till en av dem. Jag tror mina foraldrar sag mellan fingrarna eftersom jag hade ett sa starkt intresse.
Jag behövde inte tjata typ 
//Elin

Jag har funderat på att köpa två i smyg liksom, eller helt enkelt övertala dom till två till bara. Jag har ju faktiskt en tom byrå på mitt rum, ett tomt akvarium, gratis och fri tillgång på kutterspån och så ÄLSKAR jag de små djuren mer än allt!
Någon speciell uppfödare ni har att rekommendera? I närheten av Sala, typ som Västerås? :) (färg: lilac)
[kaniner och gerbiler]
Hur gammal ar du? Ingen serios uppfodare lar lata dig kopa i smyg, absolut inte… tyvarr.

Nej, jag ska inte. Fick ett ja från mamma idag, för att köpa två eller tre gerbiler, beroende på vilket kön jag vill ha. Så nu ska jag leta efter en PERFEKT uppfödare.
Jag är snart 17 år.
[kaniner och gerbiler]
Vad kul med en till uppfödare, men tänk på att det är bättre att disskutera saken med föräldrarna istället för att gå bakom ryggen på dem! :) Fast nu behövs ju inte det eftersom du har blivit lovad gerbiler.
Jag har flera gerbiler till salu just nu, så om du är intresserad kan du skicka ett PM eller mail på; burmesee@hotmail.com. :)
Disa, Hollywood's gerbiluppfödning

Inte blivit lovad precis, men de säger att "Okej, du är stor nog.. Och jag tycker bättre om gerbiler än kaniner".
Mina största intressen är gerbiler och kaniner, så jag frågade mina föräldrar vilket djur dom tyckte att jag skulle satsa på. Båda håller sig till gerbilerna och då blir det nog så! :)
#7 Har du ingen hemsida? :) Vart finns du?
[kaniner och gerbiler]
#8 Haha, okej inte lovad… Men vi håller tummarna :)
Min hemsida; www.freewebs.com/hollywoodsgerbiler, óch jag finns i Uppsala. Transport går alltid att fixa på ett eller annat sätt! ;P
Disa, Hollywood's gerbiluppfödning

Men de accepterar nog helt klart om jag skulle skaffa gerbiler och jag tror inte att de skulle säga ifrån om jag hittar de perfekta! :) Men jag ska prata med dom och reda ut allt.
#9 Ja, transport brukar gå att fixa! :) Och Uppsala ligger inte sååå långt hårifrån. Jag ska kika runt lite hos alla uppfödare och se om jag blir intresserad av någon! :)
[kaniner och gerbiler]
Spännade. Man bli ju jätteglad när man får tillåtelse 
//Elin

Ja, jag är verkligen superglad nu! Men tyvärr så har jag nog inte plats för mer än 4 gerbiler på mitt rum just nu. Min mamma är otroligt lättväckt. Och spralliga gerbiler som gärna stampar, gnager och sprätter är väl ingen bra kombination med tunna väggar emellan våra rum? :
Men 2 till kommer det bli iallafall! Ingen uppfödning på en gång, men vad gör det? :D
[kaniner och gerbiler]