Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 726 ggr
tjoffsa
0

hittat färger!

jag var och googlade lite igår och hittade då en sida där man kan se gerbilens färger i utveckling. alltså från de dom föds typ till de är vuxna..kan ju vara till lite hjälp.

http://www.thegerbils.com/colors1.htm

Gerbilflicka
0

Mycket bra sida! Skrattande Det har har jag velat ha lange, for ibland star man dar och kliar sig i huvudet.

tjoffsa
0

läser jag rätt??? som det står på tex färgen burmese..så står det ju nånting om hur temperaturen påverkar pointsen..öh?? samma med det som står hos colorpoint agouti "as it gets colder, the ticking became darker" nån som vet??

Solaika
0

Uhm.. det måste ju vara felstavat. Older måste det ju vara.

Människan verkar ha hjul till en del av sina gerbiler :(

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Pose-idon
0

Jag blir bara förvirrad av den sidan, får väl fortsätta med ASG colurs.

//Elin

[Tassy]
0

nepp, det beror på en temperaturmutation Skrattande

Artikel om det på väg!

tjoffsa
0

det ser jag fram emot att få läsa tassy!

[Tassy]
0

Sitter och plitar lite löst på det nu, ska försöka hålla mig till förståelig svenska då också, det däremot kan ta lite tid Tungan ute

burmesee
0

Va bra med en sån sida! :D

Disa, Hollywood's gerbiluppfödning

tjoffsa
0
[Katteeen]
0

Sådär med temperaturen är det på alla maskade djur, vad jag har lärt mig :) När de föds har de inga points, för i magen är det ju varmt och inga points kan utvecklas, men sen kommer det med tiden :) Det är inte direkt så att pointsen försvinner när det är varmt och koommer tillbaka så fort det blir svalare, men det har en inverkan när de är små. Sen är det så att de kallaste delarna på kroppen, dvs nos/ansikte, svans, tassar och öron är de enda ställena där pointsen utvecklas :)
Svårt att förklara, men iallafall :)

Gerbilflicka
0

#10 Mycket bra forklaring tycker jag! Skrattande

[Katteeen]
0

#11: Åh, tack OskyldigGlad

tjoffsa
0

men varför blir det så???

Gerbilflicka
0

Ja varfor… det ar en mutation? Varfor bli DEH gula? Jag vet inte riktigt vad jag ska svara, haha. Vill du ha en hel vetenskaplig forklaring menar du?

tjoffsa
0

njao..menar..varför kommer det senare då? ah..det är väl samma för många färger iof..men blev så konfunderad över att det har med temperaturen att göra.

tjoffsa
0

om jag skulle ha en lägre rumstemeratur då ungen är kring 6 veckor..skulle det betyda att pointsen kommer tidigare då, än vad det vanligtvis gör vid kanske normal temperatur..låt oss säga 24 grader varmt och istället kanske 20 grader?

[Katteeen]
0

#16: Det vet jag inte, men har nästan svårt att tänka mig det… Alltså, de har inga points när de föds eftersom det är varmt i magen, men de utvecklas gradvis efter en tid, varför det är så kan inte jag heller svara på. Men det hör ihop med att det är points bara på de kallaste ställena på kroppen, tror det är det som man kanske tänker på när någon säger "temperatursmutation", sen att de inte har points förrän en viss tid hör bara till. Vet inte varför.

Man kanske kan jämföra med en nutmeg, de ser ut på ett visst sätt en tid efter födseln, sedan blir de helt plötsligt helt förändrade. Och när den här förändringen sker på just colorpoints så är det bara på de svalaste ställena :) Kan inte uttrycka det på nåt bättre vis ^^,