Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettnamnförslag
Läst 992 ggr
[Katteeen]
0

Namnhjälp..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min lilla nykomling vill ha ett namn, man kan inte gå till veterinären utan ett namn tycker jag, då först är man en i familjen.. Så, vad passar han i? =)
(Här för övrigt bestämt mig för att inte gråta mer förens jag vet hur det ligger till :'P)

FransTorkel
0

Aragon?:D

Bullerbytjejen
0

Bullen Tungan ute

[Tassy]
0

#2 tänkte jag också föreslå Tungan ute

isafisa
0

#2 hihi gulligt ;)

Bullerbytjejen
0

Ja jag tyckte det va ett sött och passande namn till honom :)

[Katteeen]
0

Haha, ni är för goa ^^ Tror han ska heta Björn faktiskt ;) Han är ju stor och brun, så jag tänkte att det passade bra ^^

FransTorkel
0

Moaha :D Björn gustavsson :D:D XD<3

[Katteeen]
0

#7; Njae, bara Björn ^^

[Katteeen]
0

Det har förresten fixat sig nu, Lotte tar honom :D

Ringde till båda Hudiksvalls smådjurskliniker idag; Fick svar på första; Hon gapskrattade åt mig, när jag frågade om de hade någon gerbilkunnig personal! Trevligt.. :/ Fick inget svar hos den andra, men tror inte att de skulle göra sig besväret att operera om han nu är sjuk ;( De skulle antagligen bara avliva honom…
Lotte ville ha honom iallafall, hon har ju bättre kontakter också, så han får komma till en bättre veterinär om det skulle behövas :)

Angelclaw
0

#9 Gud så bra att det har löst sig! Jag håller tummarna för att han ska må bra!!

tyvärr har man också mött sin beskärda del veterinärer som inte har koll, men jag har hittat en underbar en, så henne håller jag fast vid :)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

[Katteeen]
0

#10; Ja, är jätteglad nu! :D

Att veterinärer skrattar åt gerbilägare är ju bara sorgligt, gerbiler är lika mycket djur som katter och hundar. Det visar ju bara bristen på deras kunskap :/

Angelclaw
0

Mjo, men samtidigt kan jag förstå (inte att de skrattar för respekt borde alla visa) att de inte har så stor kunskap om gerbiler och sådana djur, det är inte lika vanligt att man kommer in med en liten gnagare, som det är att man åker in med en hund eller katt. Men det där varierar från vette till vette också.

//Tess

Sajtvärd på Motor

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
[Katteeen]
0

Mm, men tycker ändå det är lite konstigt..

Angelclaw
0

Att de skrattar var inte bra!

Jag fick rätta en vette en gång, men hon vidhöll ändå att en gerbil blir max 1 1/2 år….

//Tess

Sajtvärd på Motor

[Tassy]
0

skönt att det löste sig för Björn!

Ja dessa veterinärer är tyvärr ett sorgligt kapitel många gånger när det handlar om gerbiler. Värsta upplevelsen jag hört om var en vän till mig som åkte in akut med sin gerbil och veterinären envisades med att kalla den för ett marsvin! Skrikandes Vad som är än mer skrämmande utöver det är att vissa anser att en veterinärs ord är lag, och dom ifrågasätter man inte tydligen Skrikandes

Angelclaw
0

Joho då- har de fel så ifrågasätter man!

//Tess

Sajtvärd på Motor

[Tassy]
0

#18 japp Skrattande

[Katteeen]
0

#17; Mm, det var lite… Ja, dåligt. Hur kan man ta fel på ett marsvin och en gerbil? ^^

[Tassy]
0

#20 ja ungefär så sa jag också.. Hur i hela friden kan man se så fel? Obestämd

Angelclaw
0

Haha graaaaaaaaaaava synfel, kanske tror att en hund är en ponny också Oskyldig

//Tess

Sajtvärd på Motor

[Tassy]
0

haha, ja vem vet Skrattande

[Katteeen]
0

Hahaa ^^

Angelclaw
0

;)

//Tess

Sajtvärd på Motor

[Katteeen]
0

Här kommer lite bilder på sötnosen :)
Nu är han pigg som en mört och hoppar omkring och gräver tunnlar, han har en stor aptit och dricker som han ska också ;) Denna lilla kille är genomsnäll och nyfiken, det är iallafall intrycket jag har fått av honom.. :)
Han är ju rätt bullig, men jag tror att kanten där pälsen ändras (han fäller) förstärker "bulligheten" lite extra faktiskt..

Här ser han ju inte spec. tjock ut :)

[Katteeen]
0

:)

[Katteeen]
0

Bovete var ingen hit för den här musen ^^

[Katteeen]
0

När jag pysslat med honom ett tag tröttnade han plötsligt på mig ^^ Då gick han och lade sig och myste i sin nybyggda tunnel som han har bäddat så fint i :')

vekan
0

Vad fint det verkar ordna sig =)
jättesöt kille ^^

[Katteeen]
0

#30: Ja :D Han är verkligen fin, har redan fäst mig vid honom :')
Blev så stolt när han grävde sin lilla håla och bäddade med toapapper ^^ Började nästan gråta =')

Carizma
0

Brownie

tjoffsa
0

Gammal tråd…har har redan fått ett namn =)