Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 466 ggr
Buffaomini
0

Funderar på gerbiler

Har redan marsvin och undulater. funderade först på att skaffa hamster men nu blir det nog gerbiler.

Något jag måste veta? eller jag behöver hjälp med allt :P
de är väll kanske flockdjur? tror jag läste det någonstans.

hur går de ihop med mina andra djur. alltså jag ska naturligtvis inte ha dem i samma bur. men jag tänkte om man kunde ha de ute t.ex. i soffan tsm?

Katter3
0

När jag äntligen fick tillåtelse att skaffa ett eget djur tänkte jag på hamster först. Men så fastade jag för gerbilerna istället. :-)

Gerbiler är flockdjur, ska alltid hållas minst två. Kolla runt bland artiklarna här på GIF.

Jag vet inte hur de går ihop med andra djur.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Eazyy
0

Tycker också att du kan kolla runt i artiklarna här på GIF, där står det en hel del ^^

[bimbim]
0

om du redan har många djur kanske det är jobbigt att skaffa just gerbiler. Har fått uppfattningen att de behöver få springa och aktiveras mycket mer än en hamster. Kan ha fel. Så ta med extrajobbet gerbilerna behöver i funderingarna kring vilket djur du vill köpa. Om du har tid för dem är de fantastiska djur och ett bra val! =)

vekan
0

Ja, de är flockdjur och ska inte hållas ensamma. Honor trivs bäst i par (två och två). Hanar kan däremot hållas fler en två.

Du kan ha dom ute på soffan, sängen.. men se till att undulaterna/marsvinen är i sina burar. De verkar ju ondödigt att ha dom ute samtidigt.. eftersom olyckor kan hända. Men annars ska de andra djuren inte vara något proplem. Bara du har tid att ta hand om alla djuren.

tjiggit
0

Om du vill lära dig mer om gerbiler rekomenderar jag dig att läsa svenska gerbilföreningens hemsida… Där står den mesta nybörjarinfon!

Motalavikens
0

Jag tycker inte gerbiler är jobbiga eller svåra djur att ha , tvärtom , mina guldar kräver mycket mer än vad de gör , de sköter sig mycket själva faktist .

Klart jag håller på med mina gerbiler men kanske inte att jag hinner med dem varje dag medans guldarna jag har verkligen kräver att komma upp varje dag .

Läsa på ska man göra vilket djur man än tar sig an här i livet och jag hoppas du finner bra info här och kanske även på andra sajter , lycka till =)

Buffaomini
0

tack.
gjorde jag. men har dem ej längre.

Gerbilflicka
0

Faglar skulle jag inte ha i samma rum som gerbiler, bara ett tips… tror inte ens man far ha faglar och gnagare i samma rum rent lagligt? Gerbiler stressas valdigt mycket av faglar.

Buffaomini
0

nör jag hade dem så var de inte i samma rum
vet att fåglar inte ska vara i samma rum som baby marsvin, kan förstöra hörseln. men när det är äldre vet jag inte.
men som sagt, har varken gerbiler eller marsvin nu.