Två frågor! :D
Hej =D
Jag vet inte men jag får välja mellan en dvärghamster eller två gerbiler =) Men jag vet inte vad jag ska ta =/ Jag tror att jag tar gerbilerna faktist.. Katteeen får försöka lära mej lite genetik, om de går =P Jag har redan fått tag i två grabbar =) De är Katteeens Tippen och Lufsen som jag ska köpa isåfall :) Och nu till frågorna! :D
1.Kan man åka ganska långa sträckor typ två gånger i månaden? Det tar typ två timmar i mellan dom två stellena som jag tänker på. Så går de att färdas så långt två gånger i månaden? Det kanske blir minde också eller mer, så får de att åka så långa streckor?
2. Katteeen har ju haft Tippen och Lufsen länge nu så behöver dom vara ensam i ungefär två dygn innan då? För jag tror att Katteeen nämligen är här i helgen, då hon skulle komma med dom =) Så dom har ju med sin "Lilla" mamma då :) Så behöver man vänta innan jag kan ta upp dom?
Mvh.Lina =D

Ingen som vet? :O
#1 Ledsen, men jag har ingen aning :S

#2 Okeys =/ Då får vi se om någon annan törs svara då.. =P
#3 Japp , någon som vet =P

#4 Ja.. Annars får vi väl vänta tills Tassy loggar in =P Hon kan ju de mesta om gerbiler hon ;)
#5 Okej, men det är många som kan mycket här, så många borde veta xD

#6 Jo, man tycker ju de =P Men de värkar inte som att nån är inne =/
() ()
(^^)
() ()
()()
#7 ,bara du och jag? :P Fasst jag ska också snart dra :/ kan ju vara lite segt att få svar här..

Du kan ta upp dem på en gång. Men att pyssla med dem hela tiden när de precis har bytt miljö kan stressa dem. Andra dagen kan du pyssla lite mer sen är det bara att pyssla på.
Det går bra att åka med dem. Vi tar med nån till mina föräldrar i Uppsala ibland och det tar ca 1,5 timme enkel resa. Se till att de har det varmt och mjukt i en transportbur och en gurkbit att gnaga på bara.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
#7 Nu fick du svar! xP

#9 Tack Solaika! Du är min hjälte!! =D Jag är hemst tacksam för svaren =)

#10 Ja, där ser man =D
#12 Jag vill också ha gerbiler x]

#13 Ja, Dom är otroligt söta! =D
1. Den törs jag inte svara på sådär, men jag kan tänka mig att det skulle vara stressande för gerbilerna. Det beror lite på hur du reser? Buss/tåg/bil? Kanske skulle gerbilerna vänja sig vid resandet, man kan ju resa med dem då och då utan större problem. Men jag vet inte hur det funkar med pendlande.
2. Ja, det går bra att lämna gerbiler ensamma någon dag om man ger dem rejält med mat och ser till att de har vatten. Häng gjärna in en extra vattenflaska och ge en bit gurka i buren så ska det nog gå bra.
hoppsan, missuppfattade fråga 2
nåja, solaika hann före med svar

#15 Med bil =)

#16 Eller så va de jag som var slarvig 
Me bil borde det gå utmärkt. Jag skulle ha skaffat en 65L samla att göra till en resebur åt dem om jag vore du. 

#19 Japp, jag tänkte åka till IKEA och köpa lite samlalådor =)
#20: En 65-liters får du ju med dem, men jag skulle hemskt gärna se att de fick en 130-liters hos dig, gillar inte att vissa av mina gerbiler bor i 65l permanent heller… Ska försöka utöka till de som stannar kvar. :)
De är jättefina Lina, tror du blir nöjd :)
Och jag tror det går bra att du plockar upp och känner på dem lite, sen blir det ju såklart stressigt om man håller på hela tiden precis när de flyttat, lagom är bäst :)
65L tänkte jag som resebur då enbart under resan 
130L blir bra som permanent bolåda 

#22 Jag har bara hållt i Gus! Och lite i Rufus men han var ju så tjock! xD
#23: Jo jag vet, det var det jag menade, att hon kunde ha den hon får med som transportbur ;)
#24: Mobba inte min tjockis! ^^, Han har normalvikt, även om han ser fet ut 
Tassy: Du kan ta bort Tippen och Lufsen från min sista till salu-annons i Till salu och Omplacerings-tråden :)

#26 Åh, Vad roligt med tre gerbiler! =D Du får hjälpa mej att ta lillkillen med Lufsen och Tippen Som sagt =)
#27: Jodå, jag hjälper dig :)
Vi har pratat om att en kille ur Sunnys kull (någon borde det ju bli ;)) ska sättas ihop med Tippen och Lufsen lite senare, för att ni andra ska förstå vad som är på G ;P