Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettavel-uppfödning
Läst 469 ggr
[Katteeen]
0

När ser man skillnaden?

Jag parade ju Sunny och Gus för lite mindre än 2 veckor sedan, och jag tycker nog hon har lagt på sig lite :)
Men när börjar ni se att honan är dräktig?
Jag vågar inte säga att hon ÄR dräktig, men jag hoppas för all paj i Småland.. Skrattande
Jag har provat väga henne, men min våg visar bara 5-10-15-20 gram osv, inga exakta besked med andra ord.. :/

Duracells-Gerbiler
0

Jag brukar kunna se att honan är dräktig nästan exakt en vecka innan födseln. Sen beror det ju på hur många ungar dom har och sånt. Hoppas hon är dräktig nu då Skrattande

[Katteeen]
0

#1: Okej :) Det är ju dag 12 (13 egentligen) nu, så det är 13 dagar kvar till nedkomst, jag tog upp henne nyss och man ser att hon är lite rundare än syrran sin. :)
Tror jag vågar säga att hon är dräktig faktiskt, eller så har hon lagt på sig den sista tiden ;) Tror mer på det förstnämda. Tackar! Skrattande

Solaika
0

Min tjeja har inte visat nåt alls förrän tidigast ett par dagar innan nedkomsten. Det är därför jag är så osäker på Tova nu oxå. Hon känns större men det syns egentligen just ingenting.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

filuraren
0

#3 när kommer tovas bäsar  då, solika?

Solaika
0

#4 Om hon nu är dräktig så är hon på dag 20 idag och har då alltså ca 5 dagar kvar.

Does it become a walk?

/Ida

filuraren
0

#5 okeej.

[Tassy]
0

#5 hur mycket har hon gått upp totalt nu?

Solaika
0

Hon har bara gått ner igen. Brunstade idag -.- Så nytt parningsförsök är gjort.. men hon va en jäkla surpuppa o muppade sig mot Jesper efter varje gång. Efter en dryg timme började de bråka så jag fick ta isär dem. Så vi får se om det funkade :/

Does it become a walk?

/Ida

[Katteeen]
0

#8: Hmm, vilken krångeltant hon verkar vara :/ Hoppas det tog nu då! :)

Solaika
0

Ja, hon är visst en riktig liten bråkfia. Hoppas oxå att det tar sig nu!

Does it become a walk?

/Ida