Första parningen
Imorgon flyttar Gus härifrån (om bara transporten löser sig, det blev lite sista-minuten-krångel), och därför parades han och Sunny ca. två veckor tidigare än tänkt, men det ska nog gå bra ändå :)
Jag hade nästan gett upp hoppet efter att jag satt ihop dem en liten stund varje kväll de senaste dagarna (de satt i delad bur innan såklart), det gjorde jag eftersom jag har haft lite problem med att se när hon brunstar. Och ingen av de gångerna har hon viljat "ta emot honom"…
Jag gjorde alltså ett sista försök idag och det gick! :)
De var tillsammans i ungefär en timme, så vi får hoppas att det ligger små Gus-avkommor i Sunnys bo runt den 11:e februari :)
Här är sötnosarna, Gus lite flurig efter att Sunny tvättat honom ^^,
Grattis :) hoppas parningen hann ta!
Va, kul, hoppas det gick! 
#1: Tackar
Hoppas jag med, liksom sista chansen eftersom han flyttar ifrån mig sen.. Vill verkligen ha en kull efter honom :)
#2: Tack till dig med :D

hoppas för din skull att de blir små ungar och att allt går vägen. Nu gäller det bara att få raka besked från henne. Mina bekanta har gett klartecken att hjälpa att få ner honom och det verkar ok för emma om hon får mer detaljer. Så nu hänger det på transporthjälpen, håll alla tummar och tassar--
#5 Om det krisar så finns backup här, ska till hudik i början av feb med en vän, som sedan ska vidare neröver via sthlm, så är det emmajo som du pratar om så går det nog att lösa att få honom dit iaf i en etapp :)
Mvh Tassy
#5: Vi håller tummarna, och alla 56 tassar :)
#6: Det lät ju jättebra! =) Vi hoppas att han kan flytta imorgon, men annars vet vi ju att du kan ställa upp! Jättesnällt! 
Hoppas verkligen parningen tog 
//Elin
Föresten, om man bara ska ha avelspar, måste man då sätta dom i delad bur då?
//Elin
Aww va sööta !! hoppas det går bra med allt :):)
#9: Ja, läs "Funderingar…", där finns lite info :)
tack förresten ;)
#10: Tackar 

#6 aa, det är emmajo jag pratar om. Det är jätte snällt att du kan ställa upp om det blir problem nu.
#12 Resan är redan bokad och klar här, så det känns som ett ganska säkert kort med uppbackning 
#13: Underbart :D

#13 det varkar ju jätte bra. hon har nämligen fortfarande inte hört av sig med detaljer om när de är i stockholm, vilket kan vara bra att veta.
Slutar runt kl.2 idag, så om du sms:ar info innan dess ska jag försöka lösa det. Har dock inga pengar på mobilen så jag kan inte svara (ge mitt nummer till hon som har gerbilen).
#15: Nu är klockan snart 15.00, och hon har inte hört av sig? Ska vi glömma det då och skicka honom med Tassy om ett par veckor?

Tjejen hörde inte av sig.. hmm
Gav mitt nummer men ingeting, inget pm..
#18: Hm, dåligt…
Men dåså, blir lite senare då… Tog du bort annonsen? Kanske nån annan som kan tidigare än Tassy? =)

#19 nej, har inte tagit bort annonsen och ingen annan har svarat. Förstår inte varför hon inte har skrivit någonting mer.
#20: Okej, bra :) Nej man kan ju undra varför man först erbjuder sin hjälp och sen inte hör av sig mer, tänk om det var jätteviktigt att han kom ner just den här helgen då? Det kan ju inte hon veta.. :/

mm..visst är det dåligt..samma sak när man har köpare som helt plötsligt inte hör av sig…
som var så intresserad först.

Man kan ju hoppas det finns en bra anledning till det hela. Att någon har dött, blivit plötsligt sjuk. inte för jag önskar det utan för att det ska finnas en orsak till att hon inte hört av sig.
Nu har det gått 9 dagar, och jag tycker mig se att Sunny blivit liiite kraftigare. Det kanske är önsketänkade, men jag tycker nog hon är lite större än syrran nu :)
Vi hoppas på bebbar då!
Lycka till! 
#25: Tack! :)