2 Hanar, 2 Honor eller en av varje?
Eftersom att jag inte kan så mycket om gerbiler undrar jag vad som är bäst att ha.
2 hanar?
2 honor?
Eller en av varje?
Men om man har en av varje så blir det väll ungar? :S
2 av samma går bra :) Men ja som du säger blir det ungar om man har två av olika kön :) Sedan om man har två honor eller två hanar spelar ingen större roll, men finns de som tycker att hanar är lugnare, men det beror på personligheterna :)
#1 Tack så mycket! ;D

jag tycker hanar är lite latare av sig..
Jo det är mer spurt på tjejerna än killarna iallafall här hemma :)
Beror ju på vad man vill ha, är man ute efter lugna gerbiler är ett par lite äldre hanar bra, men vill du ha mer livliga fjur så är ett par yngre honor kanske ett bättre alternativ. Sen är det ju som Isafisa säger, alla gerbiler är olika, det är inte säkert att honor är livligare än hanar och tvärtom, men i regel brukar det vara så :)
ja man kan aldrig veta .) Har en hane här hemma som är livligare än alla de andra tillsammans :) Konstigt nog får han lugna ungar…. vet itne hur det kommer sig då mamman inte direkt är lugn heller 
#5 vänta bara en generation eller tre, hehehe 
#5: Hihi, ett mysterie? :)
haha ja man får väl vänta och se ;) Men som sagt, man ska inte ta hanar bara för att få lugnare gerbiler, tjejor kan bli lika lugna dom :)

Den lugnaste jag har haft var en tjejja. Så det bästa är nog egentligen att träffa gerbilerna och se vilka man faller för :)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

Tror faktiskt att Olivia är den som är softast här hemma just nu. Och hon är 7 månader ;) Men hon delar iofs platsen med sin far som är 14 månader.
Does it become a walk?
/Ida

dom bor väl inte tillsammans? kan misstolkas "delar platsen" =)
trodde det först fören jag förstod vad du mena.

Haha, nej de bor inte tillsammans :P Jag menar att de delar platsen om att vara softast ;)
Does it become a walk?
/Ida

a , förstod det efter jag läst 3 varv..hehe