OT:Vem är DU?
Tänkte det kunde vara litekul att veta lite mer om personerna här på Gerbiler.ifokus!
Själv heter jagElsa, är 11 år lever med pappa,syster,ett marsvin,katt och mina egna Gerbiler Filur och fikon. Jag har som intressen Läsa,Rida,Måla,Kompisar! Jag har Ridit sen jag var 7 typ! och bor vid uddevalla,Ljungskile typ! Mina gerbiler är svart och Agouti.

kul tråd =)
Jag heter Lena, är 26 år. bor i norrköping med min sambo och våra 10 gerbiler. Zina , Alina, Jum-jum, Miami, Brownie, Moltas, Tjoff-tjoff, Nam-nam, Skruttis och tussilullan…jo för närvarande 2 ungar också, .safir och smaragd. Färgerna på dom jag har är DEH, BEW..troligen, Slate, lt cp agouti, PEW, cp agouti spotted..troligen, siameser och burmese.
på fritiden sysslar jag med med gerbilerna, ser film, fikar med kompisar och tränar lite också ibland. då jag orkar.
OT i rubriken kanske? :)
Jag heter Johanna, och jag fyller 15 den 9:e mars.
Bor med min mamma och 2 av 4 bröder, min egna hund Cornelia och för tillfället 14 gerbiler (5 ungar, 9 vuxna).
Min uppfödning börjar rulla igång nu, och namnet jag vill att den ska gå under när jag blivit licensierad uppf. är Tucana's.
Min pappa bor en mil ifrån min mamma och där är jag på helgerna, invånare hos pappa; Nya frun, 2 bonusbarn (ett av dem är RoSa_RoSeN här inne på ifokus), en av mina bröder, 4 katter, en majsorm och en hund.
Den 4:e brorsan bor i Karlstad och pluggar sportfiskelinjen :)
Har inga riktiga systrar, "bara" styvsyrrorna ;)
Mina intressen är självklart att vara med djuren, och jag spenderar på tok för mycket tid framför datorn med att läsa allt jag kommer över om dem
Tid som jag egentligen kanske skulle behöva använda för att plugga.
Vill komma in på Naturbruk med inriktning Djurvård och komplettera med djupare NO och matte-kurser, för att sedan utbilda mig till veterinär :) Hoppas starkt att det ska slå in, vill verkligen itne bli nåt annat.
Ska antagligen börja köra ut reklam igen pga att gerbilerna börjar bli många här hemma och jag vill ha en veterinär-kassa om nåt skulle hända.
Jag skulle nog våga påstå att jag är väldigt mogen för min ålder och jag är ganska allvarlig ibland, men jag flummar omkring ganska rejält med mina kompisar, kan bli lite stelt med nya människor bara.
Det var lite om mig :)
2# Kul att veta! #3 Är bara kul när det är långt!
Heter Elin och fyllde 13 den 20 December.
Jag bor med min pappa, 6gerbiler, 2 kaniner och 1 katt i Garphyttan.
Och med min mamma, henne kille och 2 katter (5 fiskar med men dom räknas inte
) i Järle. Jag har nyss börjat med uppfödning men har inte fått några kullar än, men det är på G. Det namn jag troligast kommer regga mig under är Fortunas. Går VT i sjuan i en skola inne i Örebro. Vill börja gymmnasie på Kvinnersta, djurvårdslinjen. Men det är som sagt några år kvar.
På fritiden så gillar jag att vara med mina djur och vara inne på iFokus
Är tyvärr lite databeronede, Men kämpar med det.
Gillar inte att ha bilder på mig själv, men här är en iallfall 
Jag och Daisy <3
//Elin

#6. du fyller år samma datum som jag =) jag är bara dubbelt gammal som du
….shiiit vad tiden går fort då 
#7 Haha ^^
//Elin
Jag heter Elizabethé, 39 år snart, bor i Norrköping med min man + alla djur ( 10 gerbiler, 13 guldisar, 6 vintervita dvärgar, 2 roborovski, 2 campbells, 1mus, 1 hund och en massa fiskar + några ungar ). Har en dotter och ett barnbarn som bor hemma hos oss för tillfället.
På fritiden sysslar jag med djuren, umgås med familjen, broderar och skapar digital scrapping vid datorn.
Ja heter då Isabelle är 18 år å bor i Luleå. Dock är jag mestadels i Piteå i skolan, bor på internat. Jag pluggar djurvård, planerar en karriär som djursjukvårdare ;)
Jag kommer från stockholm från början, men har man kille här uppe så flyttar man ;)
På fritiden blir det mest djuren, eftersom de tar sån tid ^^ Annars blir det mycket TV med elevhems kompisarna, och massor med datorsittande. Har även tre datorintresserade gerbiler som älskar att lägga till en bokstav här och där i inläggen.
Är jag inte i skolan så älskar jag att gå promenader med killen eller spela tv-spel, wii är favoritkonsollen :)
Bild kommer kanske senare, ingen här :)
Jag heter Amanda, och jag fyller 15 den 20 februari.
Jag bor i Skåne (men kommer ifrån Stockholm) med mina föräldrar, har en syster men hon har flyttat hemifrån för länge sedan, 6 toy & dvärgpudlar och 1 storpudel, sen min egna lilla pudel Iris, hon är lika liten som en chihuahua =)
Och Iris har nästan en lika stor garderob som mig haha, har alltid kläder annars fryser hon, en riktig Paris Hilton hund =P
Sen har jag även 3 lejonkaniner, 9 fåglar i olika arter som vi också tar ungar på. Sist men inte minst har jag (eller jo dom är ju minst) gerbilerna, jag har just nu 10 st och 5 ungar.
Jag är medlem i SGF och jag kommer bli licensierad uppf. i höst.
Jag vill komma in på Naturbruk med inrikningen Djurvård för att sen kunna bli veterinär, såklart =P
Har ingen bild på mig själv men här är Iris som ligger & sover under täcket som vanligt =P
#11: Samma framtidsdrömmar som jag ;)
#12 Ja jag såg det
Hej!
Jag heter Moa och är 19 år gammal/ung. Blir 20 nu i april. Jag bor i Skellefteå tillsammans med min sambo och våra djur. I djurväg har jag för närvarande 2 råttor (Ronja och Haren), 13 möss (Hugin, Munin, Ettan, Tvåan, Sera, Leia, Lana, Miranda, Vida, Lina och Sockertopp + hennes två bebisar) , 4 guldhamstrar (Knut, Sixten, Tre-Ben och en ny liten namnlös bebis), 2 dvärghamstrar (Lilla My och en namnlös hane som flyttade in för ett par veckor sedan.), 8 gerbiler (Prästen, Isak, Pilen, Nalle Puh, Björne och tre ännu namnlösa gerbilflickor som flyttade in igår), 4 marsvin (Molly, Polly, Casper och Plupp), 1 kanin (Kanin), 2 skrattduvor och 2 majsormar (Pia-Gubben och Aja-Baja). Min sambo äger också en underbar hund (Roy) som flyttade in hos oss för ett år sedan. :)
Inom en hyfsat snar framtid har jag tänkt få upp antalet råttor till åtminstone 4 stycken eftersom mina kärlekar har dött ifrån mig en efter en - vilket tyvärr är naturligt i och med deras korta livslängd. Annars brukar jag aldrig ha så få råttor som två, eftersom jag dels vill ha en flock, inte ett par, samt att det då blir kris ifall någon oplanerat måste vandra vidare.
Jag har även tänkt att ett par Degus skulle få sig ett nytt hem här. Jag måste bara köpa in en voljär så att de har ett hem att flytta in i. :)
All min tid är fritid eftersom jag går hemma hela dagarna - eller ja, jag går såklart vart jag vill ;) - och den fylls med djurpysslande, sambon, hunden och läsning. :)
Mvh,
Moa
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
#15 hur har du tid med alla djuren? :o :D
Det är inga problem, jag är ju ledig hela dagarna. :)
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Jag heter Helena och jag är 20 år. Jag har 2 hundar (en dalmatiner och en border collie). Jag jobbar som hundinstruktör och håller på att vidareutbilda mig till hundpsykolog nu under 2009. Jag tränar och tävlar i lydnad, treibball, agility och vallning.
Jag rider endel, tidigare engelskt men har nu gått över till westernridning, och har en häst på prov just nu som jag eventuellt ska ta över om vi passar bra ihop.
Sen har jag ju såklart Gerbilerna också. Det är två stycken tjejor som heter Amber och Fia och båda är argente (väldigt svårt att se skillnad på dom). Dom bor i sitt 100L akvarium på ett bord precis brevid soffan och är ofta med och tittar på tv. Vovvarna älskar dom och står ofta i soffan och kollar på dom.
Tänkte skriva vad jag gör på fritiden, men hela mitt liv är fritid :) Jag tränar mina hundar, promenerar med mina hundar, hjälper hundägare att träna sina hundar, håller kurser, renoverar min gård (hoppas på att kunna ta hem får till våren), rider. På helger är jag ofta iväg nånstans i sverige och håller kurser hos olika hundföretag/klubbar eller så tävlar jag med mina egna hundar. Jag sitter även mycket vid datorn mellan varven. Umgås även med vänner, men dom flesta av mina vänner delar mina intressen så ofta tränar vi hund, rider eller så tillsammans.
Medarbetare på westernridning.ifokus

Jaha ja, nu när man läst alla inlägg får man väl ta sig tid att skriva några rader själv också. Jag heter Anna och är 26 år och bor i Lidköping tillsammans med sambo och vår dotter Linnea på 6 år. Har även tre bonusbarn som inte bor hos oss mer än var 3:e helg. Jobbar som receptionist/växeltelefonist och försöker få mycket tid med familjen på fritiden. Min dotter har en kanin, dvärgvädur som heter Nasse och är ca 2 år. Nu i Julas fick de tre yngsta barnen en varsin Gerbil som det ägnas mycket tid åt just nu. Tre små söta honor som heter Amanda, Skrållan och Ariel (Alicia)"barn med beslutsångest" hehe. De är väldigt olika till sättet de små gerbisarna… den ena är jättetam och lugn, en är väldigt nyfiken och sprallig och den tredje är mest rädd och bits väldigt ofta och hårt. De har olika favoritmat och olika favoritställen både i och utanför buren. Kul att se att de har så olika personligheter…eller heter det Gerbonligheter kanske? De kommer i alla fall väldigt bra överens med varandra och det känns viktigt.
Så hemma hos oss är det inte något zoo precis men kul att ha lite djur i alla fall. Vi har pratat lite om att skaffa Papegoja och sambon vill ha hund… något jag anser att vi har varken tid eller plats för men det beror väl på att jag inte är så sugen. Får se sen när barnen blir störrre och kan hjälpa till lite så mamma slipper största lasset … 
Kul tråd … spännande att läsa lite om er andra

Kan ju inte vara sämre :)
Jag heter Therese men kallas Tess! Är 27 år gammal. Finns vid norrbottenskusten, närmare bestämt Piteå!
Intressen utöver mina älskade djur är musik, bilar, och familjen förstås! :)
Tja, kort och koncist blev det nu :P