Zoo affären

Söta! Men ska du köpa från zoo när du får tillåtelse? Har du ingen uppfödare i krokarna?
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Nej asså om jag får så sk jag köpa från en uppfödare men ville bara visa hur såta dom var :P

aha :) de är jättesöta :)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Jaa o jag tycket att det är så synd om dom ! för dom får lixom ingen kärlek !! :(
#5: Nej så är det, är själv väldigt blödig för djur som bor i zooaffärer (adopterat en kille i den situationen ju), men man kan inte rädda alla tyvärr… Det känns grymt att säga, men hellre att de gerbiler som redan finns i affären lider än att det kommer in nya hela tiden för att folk köper av medlidande, då får ju betydligt fler lida :(

Jag tror inte med ordgarnnhet att de lider..de tas hand om, byter vatten strö, mat osv som vi hemma gör..däremot så får de stå ut med mycket folk och rörelse som är stressande. och får inte så mycket mänsklig kontakt som här hemma. Jag har sett betydligt värre djuraffärer än i sverige..Turkiet tex. har dom Hundvaplar och kattungar i kaninburar där värmen kan gå upp mot 38 grader…det tycker jag är lidande…
#7: Jo det har du förstås rätt i, tyckte inte heller lida var rätt ord, hittade inte det jag tänkte skriva i min röriga hjärna 
Men jag menade att de inte har det så bra som de faktiskt kan egentligen…

ja, det har du rätt i =)
Ja men jag tycker nog att det kan vara en form av lidande. Iaf i vår zooaffär. Där sitter Gerbilerna en och en i varsin liten, på tok för trång, bur med knappt nåt bottenmateriel. Dom är placerade så att alla går förbi och bankar och knackar på kanten (står en liten skylt att man inte får rör).
Medarbetare på westernridning.ifokus
Stackarna !!! :(