Det är mitt liv!
Hej ! Vid maten så sa mamma att jag skulle komma med andra förslag om djur så frågade jag varför och då sa hon att hon inte gillar gnagare ! Men herregud ? aah jag bara hatar henne nu bara för det ! Varje gång jag hör eller ser någon bild på bebis gerbiler och när uppfödare skriver så tänker jag att det skulle jag också vilja syssla med! Det finns inget annat djur som jag är så intresserad av eller känner passion i som detta ! Och om mamma säger att jag inte får ha gerbiler så tänker jag gå ner till zoo afären i stan och köpa typ tre stycken !! jag skiter i va hon säger nu altså ! och det är snart min födelsedag om 2 månader precis !
Försök att prata med henne istället, det blir inte bättre av att köpa från en djuraffär för att göra emot henne. Då lär nog chansen minska att hon låter dig hålla på med det du verkligen vill, det är vad jag tror iallafall.
Men säg alla de där sakerna till henne, att prata med henne är ju enda chansen att få det du verkligen vill :)
Lycka till.

jag fick inte ha ett till marsvin när jag fråga men sen vart jag sur på henne och skrev bara med flit att jag kunde ta emot marsvinet :) Och så sa jag det till mamma och hon bara jaha okej! :P Så nu får jag marsvinet (det är mina marsvins mamma) Så det var tur att jag gjorde som jag gjorde ;)
#2: Men det är kanske inte så bra att riskera att relationen mellan sig själv och sin mamma blir ändrad? Jag skulle aldrig kunna skaffa djur som jag vet att jag inte får ha egentligen. Det skulle bara kännas fel.
Skulle bara få dåligt samvete varje gång jag såg på det, och skulle inte kunna känna lycka fullt ut för det djuret…. 

Jag tycker absolut inte att du ska gå och köpa djur mot din mammas vilja! Se till att ni pratar ordentligt och visa din mamma bilder. Garantera henne att du kommer att sköta allt själv, att hon inte behöver röra dem om hon inte själv väljer att göra det.
Hur tror du att du kommer må om du köper hem djur som din mamma sedan lämnar tillbaka? Nej, lugna ner dig lite och prata och resonera lugnt med din mamma istället. Upprördhet, skrik och gap leder sällan nånstans.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

Jag visade mamam bilder på gerbiler och sa att ja skulle köpa allt själv, sen en dag när jag kom hem satt hon och läste om dom ! Lite förvånad man blev då x) Och sen fick jag börja leta (:
men min mamma gillar ju inte gnagare :( men jag hoppas så grovt att jag får ha gerbiler för att jag fyller år i mars så jag får vell hoppas på det bästa :) men jag var o kollade på gerbiler idag och det var första gången jag såg dom och dom var otroligt söta !! Hoppas verkligen så jäklar mycket !!
#7: Ja de är jättefina :) Men om du får köpa så köp inte på zooaffären, även om jag 3 därifrån själv så är jag emot det.. Det finns många fördelar med att köpa från en uppfödare :)
Zooaffärer (de allra flesta) behandlar inte alltid djuren särskilt bra, de vet inte hur de ska ha det för att må så bra som möjligt. Och det är många djuraffärer som köper in från grossister… :S
aa assa han i afären typ sa att dom inte var så tama och det märktes för att jag frågade ifall han kunde ta upp dom och det fick vi så fick jag hålla den och den var typ huur sprattlig som hällst !! Och om jag får köpa så kommer jag att fråga på iFokus :) men jag ville så gärna ha dom för det syns att dom inte är vana att någon tar upp dom så typ springer dom iväg och sånt :S Stackarna :(
#9: Köper du dem för att du tycker synd om dem, så kommer de köpa in fler. Uppmuntra inte dåliga djuraffärer genom att köpa djur av dem.
ah okej men jag tyckte bara så synd om dom :(

För några års sen så tjatade jag om att jag ville ha ett djur, men det var tvärnej. Så jag och min lillasyster gav upp. Sen så fick vi varsitt marsvin i julklapp.
Så, hade jag varit dig så hade jag väntat tills min födelsedag och fram tills dess så hade jag inte tjatat utan varit hjälpsam hemma, hjälpt alla och varit allmänt schysst.
A dog may be man's best friend, but the horse wrote history.
hahaha okei :P
Som dom andra redan sagt: Köp ABSOLUT inte något djur mot din mammas vilja. Konsekvensar bådar inte gott om hon redan sagt nej.
Hoppas du får gerbiler, men säger din mamma Nej, så måste du acceptera. Men att tjata lite nån gång är aldrig fel. 
//Elin
haha okei men jag gjorde så när jag vile ha fiskar o det funkade :)
När jag ville ha mina första gerbiler läste jag en bok: Sen frågade jag om jag kunde få, men Nej
Sen sa jag: Men om jag betalar själv? Då fick jag 
//Elin
hahah ja men jag e pank :P
#17 Spara 
//Elin
haha aa ska :P