I samma bil??
Hej, min familj har en sommarstuga, det är ungefär 23 mil dit typ. Och nu har vi ju två gerbilburar, fyra gerbiler, två i varje. 2 tjejer, 2 killar. Vi vill ju såklart ha med båda till sommarn, men på en hemsida på nätet stog det att om tjejgerbiler känner lukten av killar så börjar dom bita och slåss med varran, och det vill man ju inte! Och hon sa också att man inte kunde ha gerbilkillar och gerbiltjejer i samma HUS för att tjejerna skulle bli sura på varran. SÅ jag undrar om man kan ha dom i samma bil, en i baklucka och en i baksätet mellan mig och min bror på bilresan? Tjejerna fram om nåt skulle hända.
Har nån gerbilägare haft den här sorts erfarenhet, eller incident? Svara gärna!!/Kajsa
Det där är mina tjejer, Trocadero och Zarah.

Det är absolut ingen fara att ha dem i samma bil. Vi har tre flockar flickor i samma rum som ett hanpar och det går utmärkt.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Jag har tre pojkar i ett akvarium 20 cm från Samlan där jag har två flickor, och det funkar jättebra… Inga slagsmål.
tack snälla det låter bra!
har ni kollat på bilderna?
Ja jag har inte märkt nåt om det att de ska börja bråka :) Har ju alla mina ganska nära varandra,även om jag försöker hålla dem uppdelade, och ingen tjej har blivit "tokig" än :) Jag tor speciellt inte dom bryr sig i bilen, är så mycket annat att tänka på där :)
tack tack!! 
Det är mina babys!
Som alla redan sagt, det där är en myt :)
Såvitt jag vet så kommer tjejerna som jag har i samma rum som 6 killar alldeles utmärkt överens med varandra :)
okidoki.