Skillnad gerbiler och möss?
Är många som har både gerbiler och möss har jag sett. Men jag undrar egentligen vad det är för skillnad på dem egentligen. Båda är små, söta med svans som älskar att boa runt och busa. Blir någon sort mer tam än någon annan? Eller vad är det som skiljer de åt egentligen. Efter ett tag brukar ju de som har båda delarna välja antingen det ena eller det andra. Lite nyfiken bara på vad som egentligen skiljer dem åt.
Bra fråga! Tyvärr kan jag inte svara på den, då jag aldrig haft möss..
Ska bli intressant att se vad folk svarar :)
Men nu är det antagligen bara du och jag som är vaken ;)
Om du inte menar till utseendet då, för där finns ju stora skillnader ;)
Möss har väll större öron lite mindre och gnager väll mindre?
Det jag har märkt är att mössens urin luktar mer än gerbilernas, möss gnager inte heller så där jätte mycket på "inredningen" i buren, som gerbiler kan ha en förmåga att göra :P Sen har jag tyckt att dom blir lika tama, fast gerbiler har mer personlighet tycker jag. Jag hade väl gerbiler och möss samtidigt i ungefär fyra år sen valde jag att satsa endast på gerbiler.

Det var mer beteende och inte utseende jag funderade på. Jag har möss och har haft tidigare men aldrig haft gerbiler. Och undrar om det är mer likheter än skillnader? Eller vad det är som gör att vissa föredrar gerbiler och vissa föredrar möss. Är sugen på gerbiler framöver men vill ha ett stort terrarium först. (och en bra plats att ställa det på)
Så jag hör gärna fler personers åsikter.

Jag kan väldigt lite om möss. Men jag föredrar gerbiler dels för att jag tycker de är sötare, de är lite rundare i ansiktet och framför allt för att de ha päls på svansen :P
Jag vet inte hur det är med möss men gerbilerna är ju iaf otroligt framåt, nyfikna och sociala. Mina blir sura om de inte får komma upp en stund varje dag :P
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida