Full rulle ;)
Dessa kullar är planerade här hemma:
*2:a kullen efter Popsy och Björn, kommer om cirka 6 veckor. Väntade färger: Agouti, black, slate & grey agouti.
_Björn är en trevlig figur, han är nyfiken på vad som är på G och är alltid den som är framme vid min hand först. Popsy har jag inte känt speciellt länge, men jag smälte när hon lade sig som en padda i min hand och "kurrade" medan hon lät mig klappa henne hur länge som helst, inget fel på det tempermentet inte ;) Just nu är hon som en bulldog mot alla som kommer nära hennes ungar, förutom mot Björn då. ;)
Därför försöker jag låta henne sköta dem själv så mycket som möjligt, hon är en bra mamma som förvarar sina barn mot eventuella faror. Det enda jag kan göra är att vänta på att hennes aggro-hormoner går ned en smula ;)
_
*En kull mellan Sunny (Ängshöjdens Nita Nubb, DEH) och Gus (Hälsingeskogens Maggot, Nutmeg pv), anländer i början av mars.
Väntade färger: DEH, REH, Nutmeg, Silver nutmeg, Polarfox, Saffron, Apricot, C-separator. 50% vittecknat.
Det var meningen att Gus skulle flytta till Sjöutsiktens ganska omgående, men han stannar länge nog för att "göra" en kull med Sunny, sedan får jag ta farväl av honom… Den här kullen har stora potential att bli väldigt framåt, som far sin, och förnuftig och go, som mamma Sunny :)
*En kull mellan Sunny (Ängshöjdens Nita Nubb, DEH) och Tippen (polarfox), är planerad att komma i slutet av april/början på maj.
Väntade färger: DEH, Polarfox, Grey agouti.
_Sunny är Sunny, en härlig tjej som tar det lite piano ibland, men hon tvekar aldrig att hoppa upp i min hand, jag behöver aldrig jaga in henne eller hennes syster när de är i buren. Hon är ett riktigt litet glädjeknippe.
Tippen är ett ganska nytt tillskott, tillsammans med hans bror kom han hit för ett tag sedan. Han kommer från en djuraffär, men han är väldigt trevlig, liksom mjuk i sin natur :)
Framåt av sig, bits inte, och är väldigt go uppe i handen.
_Så det kommer vara full rulle här med andra ord ;)
Är du intresserad av någon unge? Skriv då!
Kommer registrera killarna som har ett förflutet som zoodjur, i SGS. Alla ungar kommer också vara registrerade i SGS :) Stamtavla ska jag försöka fixa med också ;)
(Fina Gus på bilden)
www.tucanasgerbiler.webs.com

Vi hoppas kunna hjälpa dig med stamtavlorna så fort som möjligt :)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
#1: Det låter jättebra det ;) :)