Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 1090 ggr
tjoffsa
0

En nykommling här hemma

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har hittat honom!! Som sällskap åt Brownie =)

Brownie gillar verkligen ärmar har jag märkt..något han lärt sig kanske Isafisa? jättemysig att pussa på!

Nåja..denna lilla sak har jag hittat åt honom idag. ser ut att vara en vittecknad colourpoint agouti..väldigt likt mina ltcp agouti men något lite mörkare..nåja vitteckningen är väldigt svårt urskilja, den som väntar får se Glad

Frågan är vad han ska heta? någon som har något förslag?

tjoffsa
0
tjoffsa
0
tjoffsa
0

den sista men vet inte om d syns så bra de vita

[Katteeen]
0

Aah, helt galet söt ju :D Han ser ut som en Fluffis ^^

Pose-idon
0

SÅ SÖT Kyss Han ser ut som en Emil Oskyldig

//Elin

[Kajost]
0

Sööööööööööööööööööööööt!!!!! Tungan ute

isafisa
0

Oj så söt :D  Hoppa sde kommer bra överens :D   Hmm nej inga tröjärmar har Brownie varit med om förut ^^ Eller ja… när jag hade honom springande inannför morgonrocken rymde han ju ut i ärmarna ibland ^^

[Tassy]
0

Åh gud så söt liten buse!

tjoffsa
0

jo vilken tur att jag hitta honom..jag bara föll för honom direkt jag såg han…min sambo sa bara "jahapp" tur han är lättmedgörlig Skrattande

Pose-idon
0

#9 Haha, min pappa brukar säga: Jaja Oskyldig

//Elin

Solaika
0

Emil tycker jag inte :P Min Emil är en REH så den här lilla filuren ser inte ut som en Emil :P

Kakmonstret kanske :P Bara han inte äter upp Brownie då ;) Näe, men han ser ut som eeen *tänka* Eddie eller Moltas :D

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

tjoffsa
0

Moltas är ju urgulligt =)

cupcakes
0

Max tycker jag är lite sött ^^

isafisa
0

Moltas håller jag med om, urfint!

Solaika
0

Brownie och Moltas då ;)

#13 Max heter min siamesekille ;)

Does it become a walk?

/Ida

tjoffsa
0

ja det blir ju jättebra! Skrattande

Du verkar ju ha många namn upptagna haha!

Solaika
0

Haha, jag har 16 djur med människonamn ;)

Does it become a walk?

/Ida

Angelclaw
0

Molte tycker jag om :P

Men han såg lite ut som en Grålle tycker jag

Jättefin!!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

Solaika
0

#18 Konstigt hörru.. han är ju gråå :P Emma är en liten grå mus, likadant Tova.. inte heter de Grålla för det Tungan uteFlört

Does it become a walk?

/Ida

Angelclaw
0

#19 Jag har en "Lilla Grå" Jag!!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

Solaika
0

Det vet jag väl ;P

Does it become a walk?

/Ida

RoSa-RoSeN
0

Han är ju jätte söt!!! Kyss

[Katteeen]
0

Min grå kille heter Lufsen Oskyldig

tjoffsa
0

att han är..just nu försöker Brownie och Moltas dom bli vänner..men än så länge verkar det gå väldigt segt….har suttit nu med dm i 3 timmar och gu vad brownie kan piska med svansen..tur lilla Moltas kan skydda sig i toa rullen…

tjoffsa
0

funderar om han inte gör utfall bara för att Moltas ligger å tok piper masor då brownie kommer nära.. annars jagar brownie honom bara då moltas vågat sig ut lite..

tjoffsa
0

ja, de vet väl bäst deras språk…

Solaika
0

Nämen, vilken ära att du valde mitt förslag :D

Det kommer säkert går bra bara de får lite tid på sig. Brownie talar om att det är han som bestämmer.

Does it become a walk?

/Ida

tjoffsa
0

jodu..minst sagt! men ibland är han snäll och låter honom vara då han piper..så lite framåt går det iallafall..tror han bara vill skrämmas ordentligt.

Hoppas minnet blir dåligt snart så de tror de kännt varandra hela livet om några timmar till iallafall…

[Tassy]
0

Ta bort toarullen som han gömmer sig i så ska det nog gå lite lättare Flört Ligger de små och trycker så blir det väldigt knöligt att få ihop dem.

Mvh Tassy

tjoffsa
0

a..jag funderade på det..men usch va jag tycker synd om honom….men det är klart..de handlar ju bara om några timmar av deras liv..

[Katteeen]
0

Hm, hoppas de går ihop snart, det brukar ju lösa sig bara de får lite tid, som någon nämde. :)
När jag satte ihop Trulls med två äldre hanar så gick det förvånadsvärt bra, de nosade bara först, sedan småbråkade de ju lite förstås.. Men efter en liten stund gick de ihop jättebra :) Idag är de självklart bästa vänner ;)

tjoffsa
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

jodå! det går ju jättebra de här! titta nu =)

[Katteeen]
0

They're making progress ;D

tjoffsa
0

nån ordentlig varning får han fortfarande ta emot då och då..men ser mycket bättre ut nu.

RoSa-RoSeN
0

Åh, vilken gullig film! =)

tjoffsa
0

ja..bara den kunde vara gulligare =) jag tror jag ska döpa om honom till Pipen..för de hat levt j*vul inatt! men inga skador iallafall Glad ja, de håller på fortfarande på att bli sams..

tjoffsa
0

kommit så långt att Brownie tvättar honom iallafall och minskat med piskandet..

tjoffsa
0

Åh!! nu ligger de och sussar med varandra!! lilla Moltas..som han heter igen..gick och la sig med honom  Oskyldig

Jättebra namn solaika! min sambo kände en hund som hette Baltas..så därför får han heta Moltas..rätt likt!

[Kajost]
0

Glad

tjoffsa
0
[Katteeen]
0

Naaw gofisar :)

Solaika
0

Aww, mystussar! Det går nästan alltid bra med grabbar :) Kul att ni gillade namnet.

Själv har jag lite bekymmer med ett par damer här hemma just nu. Tova och Bianca vill inte riktigt bli sams efter Tovas parning igår Obestämd

Does it become a walk?

/Ida

tjoffsa
0

ojdå! Förvånad vaför då??? hur länge var hon å para sig då??

Solaika
0

De va inte ens isär i 2 timmar så jag vet inte varför det inte vill fungera Obestämd Jesper va bara att stoppa ner till killarna igen men Tova o Bianca går inte riktigt ihop. Det va lite mindre spänt igår.. jag försöker allt för att de ska få samma doft igen och de sitter i en delad bur för att inte glömma varandra. Jag kan ha dem tillsammans i samma hand men i buren går det inte riktigt bra. Spänt o tjurigt Rynkar på näsan

Does it become a walk?

/Ida

tjoffsa
0

konstigt..säker på att det blev den dominanta honan??

när jag handpara och stoppa tillbaka honan till kompisen blir det lite gruff..men antagligen för att det lukta hane och honan är uppspelt. men sen går det över efter en liten stund. inge bråk,,men lite gruff.

Solaika
0

Jo, Tova är dominant. Men de är väldigt nära varandra i rangen. Idag går det iaf liite bättre. Det är spänt men långt ifrån lika spänt som innan. Och nu har Tova dessutom bäddat intill gallret så förhoppningsvis ligger de båda intill varandra snart och vi kan sätta ihop dem igen. För det är helt klart att de kommer ihåg varandra och egentligen tror jag de vill vara ihop. Men doften är inte riktigt som vanligt ännu.

Does it become a walk?

/Ida

tjoffsa
0

oj, ja det kan verkligen vara känsligt de där med dofter. hoppas de blir goda vänner igen =)

Solaika
0

Det va lättare med Jesper :P Men så är han mycket tydligt patriarken i gruppen. 6 månader äldre än Oskar och 10 månader äldre Max så där är det han som bestämmer tydligt och klart.

På Tova och Bianca skiljer det bara 5,5 vecka så det är nog därför de är så nära i rang.

Det ser iaf lovande ut med vänskapen. Tova ligger o myser intill gallret och Bianca är där och nosar nyfiket iaf.

Does it become a walk?

/Ida

tjoffsa
0

ok..ska du testa och se om de går ihop ikväll igen?

Solaika
0

Jag testade för ett par timmar sen. Det är spänt, de går på tå men de slåss inte. Det går framåt iaf för nu kan de nosa runt lite och inte bara trippa på tå runt varandra. Och det va efter det som Tova la sig intill gallret. Kanske testar igen senare, annars testar vi imornbitti igen. Byter sida på dem och de har en sandskål som de får samsas om. Den står på ena sidan gallret så den som är på den sidan får ha den. Så de ska ta doft av varandra genom den.

Does it become a walk?

/Ida

Solaika
0

Nu har busarna varit utan galler i ungefär en timme. Ibland struttar dom runt o fånar sig o spänner upp sig för att sekunden senare ligga o mysa o putsa på varandra. Så det här ska nog gå bra bara vi tar det lugnt.

Does it become a walk?

/Ida

tjoffsa
0

jo, det blir nog bra till slut..imorgon får vi hoppas dom är vänner på ricktigt. Glad

Moltas och Brownie är vänner nu..men Moltas piper fortfarande så fort Brownie kommer och ska va gossig eller bara skuttar förbi för att gräva..Men lillen blir väl trygg så småning om han med.

[Katteeen]
0

#52: Trulls hade också en pip-period ett tag precis när han flyttat in med the big guys, sedan gick det bra :) Fast å andra sidan är han en liten fjant än idag, men en väldigt fin fjant ^^ Hihi, piper så fort de andra två är på honom och tvättar… Man kan ju säga att han inte är den domnanta av de tre iallafall ;)

Hoppas lille Moltas bekymmer försvinner snart :)

tjoffsa
0

jo, han är med en liten fjant märker jag. men oerhört söt! fjant får han gärna vara,,bara Brownie kommer vara boss senare också.

Solaika
0

Elvira va jättepipig när hon och Emma just flyttat ihop med Ester. Men så fort de fick mer att gömma sig i så lugnade hon sig ;) Hon tyckte väl att vi va läskiga ;P

Tova och Bianca är vänner igen. De har sovit tillsammans hela natten och ligger just nu och myser i ett gemensamt uppbyggt bo. Nu kommer de att få bo i lilla lådan under dagen och sen får vi se om de får flytta ner i akvariet ikväll. Långsamt långsamt för att inte förstöra något. Men det gick vägen iaf!

Does it become a walk?

/Ida

tjoffsa
0

vad bra höra! bara det inte går för fort ner till akvariet då.

Solaika
0

Jag städade och spritade av akvariet igårkväll för att få bort all gemensam tidigare doft. Men jag satte just ner en bro åt dem som de har haft gemensamt förut och det är inga problem. Men en sak itaget. Vi flyttar nog ut akvariet från kontoret till köket oxå där är det bara en annan flock. På kontoret är det tre andra i ett litet rum. Blir lite lugnare för dem i köket.

Does it become a walk?

/Ida