Nu piper det! :D
Nu piper det från Popsys bo! Ooh, vad spännande… Tänk om det är förlossning på G..
Och nu fick Björn gå därifrån också ;O
Håller tummarna på att de kommer nu, orkar inte vänta länge till ;D
kanske redan ligger små pluppar där? Fast jag har också haft en mitt på dan föderska ^^ Spännande :D Ja räkna inte med att han får komma nära på ett tag nu, mina killar var förvisade i flera dar :)
Var nog bara önsketänkande :( Hon är ute och äter nu igen.. Men nu är hennes mage verkligen stor, den har växt rätt mycket sen hon kom hit.
De kanske kommer imorgon, eller i natt…
Jadu, hon verkar vara smått irriterad på Björn, så fort han går in i huset tjattras det därifrån, inte långt därefter skickas han ut igen. :P
Jepp, det var falskt alarm ;/
Det är inte omöjligt att de kommer inatt dock.. :)
Mina hanar får faktiskt alltid vara kvar i boet =P
#3 Va synd, hoppas dom kommer nu inatt då :)
ja vi hoppas på inatt :D Spännande :D
#4: Okej, får se hur det blir här då.. Har alltid hört att hanarna blir avvisade ett tag vid ungarnas ankomst, men där ser man, det finns fler varianter ;)
Ja vi får hoppas på att de ligger där imorgon, kan ju inte vara långt kvar ändå nu, som hon sover och dricker, det är det enda hon gör. ;)
Sitter här med mina på axlarna (dom håller tassarna för att det ska komma små pluttar) Och jag håller tummarna, vi hoppas på bilder sen :-)
#7: Haha, tack till dig och dina små kompisar ;)
Och bilder ska ni få, någon per dag iaf, vill inte störa allt för mycket, såklart :)

#4 Mina hanar är alltid med, det hör till det mest naturliga faktiskt, de är med och hjälper till och sköter om honan och barnen:) Så självklart ska Björn få vara kvar med lilla frugan tycker ju jag! Har aldrig ens hört talas om att det skulle kunna bli svårigheter när honan är dräktig, de samarbetar alltid så snällt, även om de kan bli lite "dräktighets-grinig", men det är inget farligt.)
Lycka till!!
hihi min ena hona hade utvisade sin man en vecka och sedan vissa dagar resten av deras uppväxt :) Men så fort de kom ut ur boet så kunde han ju hjälpa till :)
#9: Där ser man :) Ja vi får hoppas att han får vara med och hjälpa till vid födseln då ;) (Själv hade jag ju inte tänkt ta bort honom ;))
Tack tack :D
Men nu är det helt plötsligt en j*vla fart på henne ^^ Skuttar omkring och gräver och busar med pappa Björn.. Blir inte klok på det här ;)
Så inte vet jag, det kan vara allt mellan några timmar till 5 dagar kvar, det återstår att se.

Lycka till!
Hoppas dom kommer i natt =) Jag vill så gärna se vad de blir för färger och de =P
#12: Tack :) Antagligen blir det mest agouti, men det finns chans för black, grey agouti och slate också, beror ju helt på vad Björn bär för nåt :)
Nu har alla mina råttsvansar gått och kurat ihop sig, då bör väl även jag göra det samma ^^
Förhoppningsvis vaknar jag sedan av att det piper som sjutton i boet ;)
Uppdatering imorgon hörrni! Men troligtvis har det inte hänt något, bäst att tänka så..
Gonatt! :)
jag tror inte det ligger mer än max 3 bebbar i den magen. Svårt att se på bilderna. Men jag är inte så van att se såna saker, någon mer erfaren uppfödare får gjärna säga sitt 
#17: Jasså inte mer? =P Det var rätt dåliga bilder ja, man ser inte riktigt.. Jag vet ju inte hur stora bebbarna är i förhållande till mamman, men nog hade jag trott mer än 3 iaf ;)
Då blir det till att se då :)
Men jag tror bestämt jag sade åt mig själv att sova nu? Gjorde jag inte? Haha, gonatt med er ^^

vore bra med bild som kunde tas typ underifrån magen..omöjligt gissa ovanifrån..min va precis så då on fick 3 och 4a iallafall. sen beror det völ på hur långt hon är gången?

på tal om hanars reaktion hade jag en hane som försökte desperat rymma när hans ungar hade fötts.

#20 haha! 
#19: Okej, får försöka ta en ny bild sen då :)
#20: Nae, stackarn ^^
Jaa, inga bebbar idag heller
Vi vet ju inte exakt vilken dag de parades, men det senaste alternativet är den 17:e, så då borde de komma till lördagen åtminstone.. Annars vet jag inte vad 
Jag tror iallafall att björn kommer bli en jättebra pappa, det är han som springer som en ekorre och hämtar toapapper till att bädda boet med, och det är han som ligger i boet (för att värma det?? ingen aning) hela tiden medans Popsy undersöker mer spännande saker. Tror inte jag får några problem med honom iallafall :)
Ohh jag längtar också tills Daisy får sina bebisar. Jag drömmde att hon fick sina ungar en gång ^^ Då var det: En agouti, en Black pied varigated, en agouti pied varigadet och en polar fox eller nåt jätteljus iaf. Hoppas färgerna blir så också
Så drömmde jag at min ena hona fick ungar med min andra hona också
Hoppas du får dina söta små bebbar snart 
//Elin
#23; Haha, vilken dröm ;) När ska Daisy få då? :)
Tackar, men det verkar som att de vill stanna kvar därinne, typ för alltid ^^
#24 Tyvärr har jag ingen aning, vet inte ens om hon har några just nu >.< *suuck* Aja vi får väl se 
//Elin
Vilken tjock sötis! Jag gissar på fyra ungar! :)
#31: Haha, okej ;) Upp till bevis! ^^
Hon ser unifär ut som Daisy ^^ Ser ut så iaf
Gissar på typ 3-4 men vet nt ^^
//Elin
är ju svårt å säga hur många de blir, är ju så olika :)
Min ena hona fick 6 ungar och de såg ut som om de var påväg ut genom huden nästan, medans min andra fick 7 och inte såg alls lika stor ut :)
Vi kan säga såhära: Det är minst 1 
//Elin
haha ja nu syns det bättre :)
Haha, ja det kan vara väldigt svårt att säga, var ju bara en kul grej det här :) Vi får väl se då, om de vill komma ut de små rackarna…
Men det är möjligt att de kommer inatt/imorgon bitti också, hon har hjälpt Björn att samla in extra mycket papper idag och vad jag har hört så är de alltid mycket större precis innan.. Det tycker jag hon är nu, mycket större alltså. ;)
Men vi får väl se hur det blir :) Jag har ju inte haft några ungar förr, så det är ju svårt för mig att säga när det är dags.. Men men, nån gång måste de väl komma ut,. antar jag ;)
Gonatt! =)

Linas första kull syntes det ganska tydligt.. jag såg det ju inte då eftersom jag inte visste men när jag minns tillbaka och tittar på bilder så va hon ett tydligt päron. I grunden väger Lina 54 gram så det krävs inte mycket för att det ska synas nåt på henne. Första kullen va ju 3 ungar.
Andra kullen började man precis kunna se att det möjligen skulle kunna komma ungar dagen innan det kom 3 små knyten igen. Så det kan verkligen skilja massor.. inte bara från hona till hona utan oxå från gång till gång.
Blir spännande att se hur många knyten som tittar ut :)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
#38: Haha, vilken liten skrutt :) 54 gram är inte så mycket..
Men! Inga bebbar idag heller; Surprise!! ^^
De verkar vilja ligga kvar därinne lite till, så då får de väl göra det ;)
Idag är hon stooor, som ett monster..
Jag måste nog skaffa en bättre våg… Min visar 5-10-15 bara. Hoppas dom kommer snart :]
//Elin

#39 Jag vet, hon är pytteliten ;) Men större personlighet får man leta efter ;)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Jag måste nog vara världens sämsta födsel-förutsägare XD
Men nu kan det inte vara speciellt långt kvar! (Vet att jag sagt det hela tiden, men nu stämmer det iaf, tror jag ;))
Hon hoppade upp i min hand idag, och jag måste säga, hon har lite tyngd ;)
Hon lade sig i min hand, där hon nästan somnade medans jag strök henne över ryggen. Hehe, blev nästan lite sentimental ^^
Hon verkar vara en fin tjej, det är det jag försöker få fram, låg helt stilla i min öppna hand och blinkade och spann. :)
Men nu tycker jag det är dags för lite nya bilder på magen, attans bara att jag inte kan få någon bild som man faktiskt ser hur stor hon är.. Men ni kan ju tänka er, hon är större än vad hon ser ut på bilderna. :) Gissar på att bebbarna kommer på Lördag som jag hade räknat ut från början, kanske liite tidigare…
Gud vad spännande :D vad är det för förväntade färger?
Disa, Hollywood's gerbiluppfödning

nu borde det väl ändå vara väldigt nära??
#45: Ja, det är jättespännande :)
Popsy har anlag för att få agouti, black, slate och grey agouti.. Så det blir väl nåt av det, beroende på vad Björn bär på :)
#47: Säg det till henne du ;) Men jo, jag hoppas lite smått på att de kommer inom det senaste dygnet fakttiskt.. =)
Ingen som vill höja gissningarna? ^^
Jag tittar på henne, och jag har svårt att tro att det bara ligger 3-4 ungar därinne… Men som jag sa, jag har aldrig fått gerbilungar förr, så det är svårt att veta för mig :)
Hih vilken söt tjockis 
//Elin
#50: Tjockis var ordet ^^,
haha, 5 kanske? 
//Elin
Hon ligger och sover nu, med Björn över sig som vanligt (han är väldigt gossjuk den karln ^^), och de ser så söta ut ihop :3
Kan inte glömma att Björn en gång varit olycklig, och jag ser nu hur han verkligen njuter av att ha en hjärtevän med sig :')
#52; Kanske det :) Själv gissar jag på runt 6..

jag tror 5 =)
Jag tror att det är fem =)
Kanske blir 5 då 
5 överlägset ser det ut som 
//Elin
Haha ;P
Har du kommit på några namn att kalla dom för då 
//Elin
Jajemen, har typ hundra olika teman förberedda ;)
Men det beror på hur många det blir, och vilka kön.. Vill inte bestämma det i förväg ;)
Har kommit på 3 olika teman 
//Elin
#61 haha, samma här!
Jag har skrivit ner alla på små post it lappar forade som hjärtan och satt dem på min vägg! Det är ungefär 50 stycken nu tror jag :D
Dessutom har jag tagit mig tiden att skriva ner namnen som passar i kullarna på baksidan. :)

#63 Haha, exakt så har jag också gjort!
A dog may be man's best friend, but the horse wrote history.
#64 Då är vi samma lika ;) <33
Kul att det är fler än jag som planerar 
Själv har jag kommit på 15 teman, hundra var kanske att ta i ^^
Då står det först vad det är för tema, sen alla namnen, och efter varje namn står det om det är för en hane eller hona :)
Tror jag vet vad jag ska ha för tema på den här kullen, men vill inte avslöja något innan jag vet säkert själv ;)
Hmm… Osäker på om Daisy hade nogra ungar, hon har förändras i huvud taget på 1 vecka
Får väl vänta då 
//Elin
Inga bebisar idag.. :/ Börjar mistänka att de faktiskt stannar i mammas mage ;P
Dom retas, och när du slutat tro att dom kommer, så ligger dom där 
//Elin
Hihi ja när du minst anar det poppar dom ut oväntat, men ser ut att vara nääära :)
#69:: Haha, ja det är väl så ;) Busiga barn.. ^^
#70: Ja
De borde iallafall komma innan helgen är slut, kan inte tänka mig nåt annat när hon ser ut och beter sig som hon gör 
Hoppas det blir nåt! Det är nog mysigt med bäbbar! (Inte för jag har haft det, men jag vill)
#72; Nåt blir det garanterat, hon är en stadig dam just nu ;) Men frågan är bara när :)

Hihi, jag förstår!
#74: Hihi ;)
Hjälp, nu tror jag hon spricker snart! ^^
Hon har stora bulor även när hon står på bakbenen och sträcker sig uppåt, och magen putar ut väldigt mycket. :)
Herregud, jag blir förvånad om de inte kommer snart 

Håller tummarna för att det händer något inatt!
#76: Tack! :) Samma här, men vågar inte hoppas för mycket heller 
Bra att du inte hoppas, då kommer dom ;D
//Elin
Haha ^^
Min pappa brukar säga såhära om Viggo och Daisy:
-Du får visa Viggo film/bild så han vet hur man ska göra x'D
//Elin

#80 Ja, så säger min kära far också hela tiden…
Knäpp pappa man har 
//Elin
Idag har hon i princip bara sovit, klev upp en stund nu och klämde i sig ca. 10 ärter, sedan gick hon och lade sig igen X)
Och Björn tror jag inte vet riktigt hr han ska göra, går och luktar henne i baken hela tiden ^^ Det är inte alltid han får sova med henne heller, kanske är jobbigt att ha den extra tyngden på sig just nu, för han ska nödvändigtvis ligga på henne 
Inga barn inatt, men de är beräknade att komma den 10:e januari, idag alltså, så jag misstänker att de ploppar ut denna natt :)
Åhh vad spännade.
Kände på Daisy´s magen (försiktigt såklart) och tyckte hon verkade rundare. *hålla tummarna att då får bebbar i natt och Daisy har* 
//Elin
Va kul!! Hoppas det går bra!
=)
Gerbiler bruakr vara väldigt exakta på födelsedatumet, så är hon beräknad tills i dag så kommer dom nog i natt eller i morgon på morgonen 
Spännande!
#88: Ja, det var löjligt av mig att tro att de skulle komma när jag startade denna tråd X) Tror också de kommer inatt/imorgon bitti. :)
Ska bli så kul :D Hon är verkligen enorm nu, magen väller ut åt alla håll ^^
Kom igen Popsy, alla har jue väntat i flera dar //Kaninen Molly xD
Min kanin molly vill att du hälsar Popsy det xD
//Elin
#90: Tss, hälsa Molly att hon jobbar på det ;)
Molly fattar tyvärr inte, för hon är korkad 
//Elin
Haha, snällt ^^
Det är jue sant. Du skulle bara se henne
xD
//Elin
Haha ^^
Alla, läs nya tråden "Bebbar :D" ;)
Vad var det jag sa? 
så kuul!!
#97; Samma som jag trodde 
#98; Ja, enormt kul :D

Jag vill se bilder! Men bara om du vill störa dom lite grann efter födningen :)
Jippie 

//Elin
Bilder ska ni få, typ ikväll när det har blivit lite lugnt. 
roligt, med bilder, bra att dom får lite lugn.