Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbilder-berättelser
Läst 1654 ggr
Solaika
2009-01-05 00:04
0

Rackarns rymling

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lilla Lina busfrö! Hon brunstar som en galning idag och vill verkligen bara vara uppe med oss hela tiden. Men ikväll har min sambo gått och lagt sig tidigt. Alltså är jag ensam uppe. Och Lina är en sån liten busfröken som inte stannar och väntar på att bli upp-plockad eller låter sig fångas när hon trillar i golv. Alltså vill jag helst inte ha henne uppe med mig i soffan när jag är ensam.

Men lilla fröken tittade så uppfodrande på mig så jag gav med mig. En liten stund tänkte jag bara. Tror ni inte hon lyckades fara i golv efter bara ett par minuter. Fröken nyfiken tittade för långt över kanten.

Suck tänkte jag och såg en timmes jagande framför mig. Men istället satte jag mig på golvet och väntade. Efter en stund kilade hon in i köket o gömde sig under bordet. Hon satt längst in o tryckte o tänkte minsann inte komma fram. Men hon va så söt där hon satt, så jag tog fram kameran. När jag börjar fota tittar hon förvånat på mig och till slut kommer hon fram mot mig och verkar fråga: "Matte, vad gör du egentligen? Du ska ju jaga mig"
Japp; bara att fånga henne och sätta ner henne i buren Flört

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

[Katteeen]
2009-01-05 00:15
0

Haha, busunge Cool Det är inte kul när man måste jaga dem för en längre stund, blir riktigt utmattande efter ett tag ju X)
Bra att hon kom fram till slut ;)

Solaika
2009-01-05 00:58
0

Det längsta jag har jagat den här lilla damen är en timme. Jag trodde jag skulle bli galen. Idag tog det bara en kvart :P Mattes lilla skitskrutt! Tur för henne att hon är så söt :P

Does it become a walk?

/Ida

Angelclaw
2009-01-05 07:19
0

Haha ^^ ja hon är ett gulligt busfrö iallafall!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

Solaika
2009-01-05 09:14
0

Ja hon är världens gulligaste busfrö :P Men ibland driver hon husse och matte tillvansinne :P

Does it become a walk?

/Ida

burmesee
2009-01-05 12:50
0

Sötnos!
Lider med dig…. Hade också en "bil" som är helt omöjlig att få tag på när han väl rymmer. De blir som förvildade! :D

Disa, Hollywood's gerbiluppfödning

[Katteeen]
2009-01-05 14:59
0

Åh, Sunny rymde för mig en gång, när de egentligen skulle hålla sig på min säng ;) Då hade jag precis varit ute i skogen och plockat en ganska stor mängd grenar, som jag inte hunnit tvätta ännu.. Grenarna låg under sängen, och gissa om hon genast bosatte sig därinne i virrvarret av kvistar?? Det var måttligt roligt, kan jag ju säga.
Då var hon mindre och betydligt svårare att få tag i.
Tror jag höll på i en och en halv timme innan jag fick tag i henne X)
Som sagt, det är tur att de är så söta ;)

Solaika
2009-01-05 18:07
0

#5 Eller hur! Lina är jordens gosmus annars.. men så fort hon trillar ner på golvet så blir hon helt vild o vill inte alls bli fångad.

#6 Haha, härligt värre. De är riktiga små rackarungar! Nu får vi se hur länge det går att lura henne med kameran innan hon kommer på att hon blir fångad om hon kommer fram o tittar på vad man gör :P

Does it become a walk?

/Ida

tjoffsa
2009-01-06 12:52
0

Igår hade vi 2 rymlingar….

Under tiden jag är i Piteå för att hämta Brownie, har då min sambo hela ansvaret hemma..

Han är sååå glämsk av sig..jag visste jag behövde vara lite orolig, med tanke på att dom gånger han har kockat i köket ensam har han brännt 2 kastruller och nästan ett helt kök..eller iallafall spisen då han satt på en platta istället för att stänga av en annan…

sagt och gjort..igår glömmde han stänga burlocket till siameserna..han satt och spelade på datorn heeela dagen..tog en paus mitt i allt och tyckte det lät nå kraffs..jodå..Skruttis, skutta glatt runt om tvbänken och gotta sig bland sladdarna..som tur är, är hon lättfångad.nyfikenheten styr henne rätt bra. den andra siamsesn satt lungt och fint på bänken buren står på….mitt härta höll på att slå trippla volter.

Pose-idon
2009-01-06 17:25
0

Hade en tjej som rymde en gång, vi hittade henne aldrig… Gråter

//Elin

tjoffsa
2009-01-06 17:45
0

hänt samma här..dock en hamster..tror hunden vi hade fick ett litet kalas…

filuraren
2009-01-06 20:01
0

Såhar det hänt för mig också ! men det är ruskigt läskigt att se de Gråter

Solaika
2009-01-07 00:38
0

#8 Vilken tur att det gick bra iaf :)

Hemskt när de försvinner och inte kommer igen. Här bor vi ju i lägenhet och inga andra djur bor här just nu så de kommer ingenstans när de rymmer.

Does it become a walk?

/Ida

linneablomman02
2009-01-07 12:24
0

Våra har fått springa löst på golvet å det är oftast inga problem…. tar oftast max 5 minuter innan de kommer å klättrar på oss så man kan ta dem. Hade lite problem i vardagsrummet dock med lilla Ariel på rymmen. Då busade hon loss med oss o jag fick jaga typ 20 minuter. Men jag har ett litet knep när de sticker å gömmer sig t.ex under nåt…. en tom presentpappers-rulle som jag sticker fram i närheten…. så kryper de in å ska gömma sig så är det bara att "tömma" ut de rackarna…. de går på samma nit varenda gång…hehe. Då är man ju på en meters avstånd så då förstår de inte att man kan ta dem verkar det som.

Solaika
2009-01-07 17:58
0

#13 Så lättlurade va mina oxå i början ;) De rackarna lär sig ju vad man har för knep till slut. Här börjar vi snart få slut på knepen :P Men o andra sidan så är det ju ingen katastrof när de kommer lösa här. Det tar en stund, jag har modiga små frön, sen kommer de och letar efter mat om inte annat.. efter nån timme eller så.. har man det vid fötterna då så är det lätt att fånga dem ;)

Does it become a walk?

/Ida

[Tassy]
2009-01-07 19:56
0

The strong attraction of tubes Flört