Två frågor om mina gerbiler
Har fått en efterlängtad digitalkamera på 7,2 mpx samsung s760! Super bra bilder på gerbilernA! Här kommer några ! Första frågan, kan blixten skada dom på något sätt ?
Andra frågan, Hur ska hanar se ut under. Fikon är typ en och en halv månad och filur är gammal herre på mer en 1 år! det jag undrar är om det är vanligt att dom är olika pågrund av åldern, den som är skillnad är att fikon har mindre hår och man ser Könet på han men filur är helt platt och har Stooor mage !! förstår ni ?
När min grabb Viggo var 4 månader var jag på nån sorts "bedömning" på husdjursmässan i Örebro med Shf. Dom var osäkra på om han var en hane. Dom tyckte han hade små "kronjuveler"
Men nu ska dom väll inte undra
Aja din kommer väl växa till sig precis som Viggo 
//Elin
#3 Oh! vad bra, jag vill inte ha oväntade små bebisar här hemma… eller vill jag ? :-)
Ser exakt ut som två killar som jag har hemma, de bor dessutom också tillsammans! Brukar de smita över till dig på kvällarna eller har jag dina gerbiler? =)
Beronde på ålder, gener mm. kan pungarna på gerbiler se olika ut, precis som på människor. Om du vill vara helt säker kan du ju ta kort med din nya snygga kamera och skicka in hit så kan man "disskutera pung".
Vad jag vet kan INTE blixten vara skadlig för gerbiler, men om det är en stark blixt kan de bli bländade ungefär som oss.
Disa, Hollywood's gerbiluppfödning
Klicka på min Avatar så ser ni en bild på min "sida", där Gus tydligt visar upp sina privata delar X) Kunde tyvärr inte ladda upp bilden här, då den ligger på andra datorn :/
Edit - Bilden finns längre ned i tråden..

De kan, precis som människor, bli störda av blixt och se sämre. Därför ska du kanske inte ta kort HELA TIDEN.
Man ska hålla kameran minst 30 cm ifrån djur när man tar kort, ju längre bort blixten är, desto mindre stör det gerbilerna.
Vet inte hur hanar ska se ut, har bara haft honor.
MVH Emmy/ cikorias.blogg.se
[kaniner och gerbiler]
#6 Exakta Kopior!
#10 Haha säger du oxå så nu 
//Elin
#12; Det är väl klart, vad annars? ;)
//Elin
(Dålig bild, men iallafall)