Funkar detta då ?
Funkar denna matblandning ?
. Musli lätt
. Nån mat dom sa var åt gerbiler på affären
. Corn flakes ? Ska dom vara helt osockrade ?
Är nåt av det jag köpte innan användbart ?
. Alfalfa frön
. Linfrö
. Solroskärnor

Är det en allmat från djuraffären eller är det en typ av pellets? Du kan ge vanliga cornflakes bara det inte är typ frosties. Solroskärnorna kan du ge som godis. Linfrö har jag hört att det inte är bra. Har något med någon syra i den har jag för mig. Alfalfafröna kan du grodda och ge som färskmat. Det älskar dem :)
Det funkar nog sådär, sen skulle jag fylla upp med lite puffat ris o annat skoj :)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

inte pellets iaf… Oki (: Vart kan man köpa puffat ris ? Skirv inte "massa annat" då vet jag inte vad jag ska blanda i . :P

Den bästa gerbilfoderbasen är Pretty Pets pellets. Men det är inte alla djuraffärer som har det.
Puffat ris finns i vanliga mataffärer. Ofta bland flingor o sånt. Har någon butik Risentamüsli i lösvikt så finns det ofta quinoa, bovete och dinkelvarianter där som är uppskattat och nyttigt för dem. I min mat har jag blandat i ärt- och morotskroketter och ärt- och bönplättar oxå. Torkade bananer, lite johannesört och så har jag stoppat i lite kellog's special K.
Does it become a walk?
/Ida

#3 Okej tack (:
#3 här i krokarna finns tyvärr varken risenta i lösvikt eller pretty pets att få tag i så lätt, närmsta är nog i gävle/sundsvall. 

Jag kan iofs skicka upp till er om ni betalar vad det kostar att skicka. Utöver vad det kostar att köpa då för det bjuder jag inte på :P
Does it become a walk?
/Ida

Det kan man säkert oxå göra. Men är det nån som vill så kan jag skicka.
Does it become a walk?
/Ida

Men nu har min mat precis tagit slut och har bara pelletsn och djuraffärmaten hemma nu. Kommer inte tills affär förens imorgon, så jag kan köpa rispuffar, corflakes och lite annat. Dom har fått lite mat av djuraffärmaten nu på morgon, ska dom få mer av det nu ikväll?

Hur mycket har de? En gerbil äter ca en matsked torrfoder per dag har jag för mig. Så utifrån det kan du räkna ut om de behöver mer mat ;)
Does it become a walk?
/Ida

jag vet hur mycket dom äter , dom får ca 1 msk var per dag, men kan dom få bara mussli och djuräffärsmat ikväll ? Dom fick 1 halv msk var imorse. . .

Pratat med mamma nu och hon hade gett dom 2 msk djuraffär mat imorse. Jag var inte hemma..
#5: Såg att vi hade Risenta här i Hudik, på Hemköp.
Köpte quinoapuffar, dinkelpuffar och lite pumpakärnor idag :)

Ååh, finns det där ? Då blir det åka dit nån dag :D

Hade nyss jolly oppe oh då frågade mamma om han inte blivit fetare och när man tänker på det tycker jag det nästan oxå. . .

men jag vet inte riktit . . .
#15 det är inte bra att han går upp i vikt, häv i massa müssli och sånt lite "tråkigare" att fylla ut med. Boveteflingor är bra och mättande. Fortsätter han gå upp får jag hjälpa er med specialmat.
Mvh Tassy

oki, det är väl att han äter av stampes del oxå . . .
Glader, har ni vägt honom? Min Rufus ser jättejock ut men han väger bara 80 gram, så han är ganska normal :)
Fast Tassy har ju haft Jolly hos sig tidigare, kanske hon vet vilken ämnesomsättning han har, och om han ska gå upp eller inte, vad vet jag? 
Menar bara att det var ett förslag ;) Att ha en våg är bra :)

Ska prata med mamma om vi har en våg…
ja jag har då en herre som jag tycker ser stor ut, men han är alldeles som han ska :) Fast ja, nu över jul lade han på sig lite pga julklappen.. Tror jag skippar fröstång till honom i present nu när han snart fyller år :)
så länge de inte känns tjocka tycker jag det är ok. Man känner ju ofta om de känns lite "sladdriga" eller bara är rejäla herrear :P
Jolly är en massiv liten herre som ej bör gå upp i vikt 
#23: Misstänkte väl att du hade koll på det ;)