Tips vattenflaskeätande gerbiler!
Vi har som jag nämnt tidigare två tjejer som äter upp vattenflaskan när de får för sig att det går bra att gnaga sönder! Nu sist för ca tre månader sedan så köpte vi en gul vattenflaska med gul kork, en alldeles vanlig vattenflaska för små gnagare. Nu till det roliga, jag kom på att de inte ätit upp denna! De har bara provsmakat på den med två bett. Förut åt de väl upp en flaska åtminstone varje månad.
Vet inte om det funkar för andra gerbiler, men värt att prova för dem som har samma problem. Och jag kan tillägga att vi inte har roat dem mer varken med lass av kartonger eller att de får springa lösa flera timmar om dagen. Det är alltså ingen skullnad i aktivitet förutom att vattenflaskan är gul.
hihi va roligt :D ska prova det på vår speedade gnagarkille här ^^ Han gnager då på allt, och ibland kommer ju flaksan i hans väg så.. men värt ett försök med en gul flaska ^^

Ja, testa och skriv hit och tala om ifall det funkar på fler gerbiler!
edit- kontigt att det blev annat typsnitt??

Jag har inga flaskätare.. eller jo, Ester har ätit flaska när hon varit riktigt uttråkad, men då har hon varit ensam ett tag. Jag har olika färger på flaskorna för att jag tycker det är roligt ;)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

Vi har också haft olika färger fast bara på korkarna förut, men jag har inte sett små flaskor som är färgade förräns vi hittade den här knallgula. Både kork och flaska är alltså gula.
Vi har provat alla möjliga flaskor och drickanordningar men de blev allihop till småflis till slut. Värst var väl det lilla glasröret med gummikork, kändes livsfarligt när de satte igång och gnaga på den. Dessutom verkade de inte kunna dricka ur den heller.