Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 1458 ggr
CelsiusT
0

Ålder på er?

Jag undrar vad det är för ålder på er som sitter här på gerbiler.ifocus? Jag är även intresserad av om ni har gerbil och hur länge ni har haft det i så fall. Jag är även nyfiken på om ni är uppfödare, om ni har haft kullar osv. Är ni medlemmar i SGF?

Medarbetare på westernridning.ifokus

Asa-S
0

Jag blev medlem idag. Har 2 Gerbiler som heter Carat och Spirit som är 7 veckor gammla idag. Så de har bott här en vecka. De ska få en kompis till om två veckor.Jag har liten marsvinsuppfödning,väldigt små-skalig med ca 4 kullar per år. Ska inte föda upp Gerbiler och är inte medlem i någon av de två föreningarna SGF eller SHF,inte än ialla fall. Jag undrar faktiskt om jag är äldst här? 39 år gammal…HAHA..nää inte känner jag mig gammal ialla fallSkrattande Jag kan passa på att säga att jag gillar det här forumet och har kikat in då och då innan jag fick hem mina killar. Finns mycket bra info här och många som gärna delar med sig av sina erferenheter. Många fina bilder!

[Tassy]
0

#1 Välkommen hit Asa-S Skrattande Jag tror nog inte att du är äldst här inne faktiskt Flört Trevligt att du gillar forumet! Så glad jag blir!

Jag själv är 20 år, för stunden ej föreningsaktiv men kommer bli inom kort. Jag har en liten uppfödning som är ganska nyuppstartad, jag valde att skaffa mig många års erfarenhet och kunskap om gerbiler först. Mer om mig finns att läsa här.

Mvh Tassy

[Katteeen]
0

Jag är 14 år gammal, och jag har haft gerbiler sedan maj -08. Mina gerbiler; 3 grabbar (slate, agouti & nutmeg pv) som är helt underbara allihopa, men samtidigt väldigt olika. ;) Och nu på onsdag får jag hem ett par flickor från Ängshöjdens (agouti pc & DEH), vilket jag ser fram emot väldigt mycket :)
Nej jag är inte medem i någon förening, men kommer antagligen bli medlem i någon av föreningarna senare, eftersom jag vill kunna skicka med registreringsbevis på ungarna som kommer till våren. =)
Om jag har haft kullar? Nej, bara hamsterungar för läänge sen, men jag ska som sagt ta en kull på gerbisarna till våren ;) :D

Xanon
0

Jag är 19 år och har haft gerbiler sen maj -08.

Har två töser; en lilac och en saffron, som snart blir åtta månader stora. Är medlem i SGF. Jag är ingen uppfödare, men blir mer och mer sugen på att bli så pluggar genetik som en galning just nu för att få grepp om det. Har dock haft två marsvinskullar.

A dog may be man's best friend, but the horse wrote history.

tjoffsa
0

jag är 25 år. har haft gerbiler sen februari 08. jag har nu samlat på mig 8st =) jag föder upp i väldigt liten skala, har haft 1 kull men den andra är på väg om 2 veckor. Jag är medlem i SGF.

wolfgirl82
0

Jag är 26 år. Har haft gerbiler sen 23 Augusti 2006.
Har hållt på med avel sen augusti 2007. Första kullen föddes 23/9 -07

Just nu bor här 16 st + 7st ungar på 4 veckor och 5 st nyfödda (föddes igår).

Är medlem i SGF.

Mer om mig går att läsa på min hemsida: http://www.varglyansgerbiler.dinstudio.se

- Ida

Omplaceringsdjur - Ja Tack!

Pose-idon
0

Jag är 13 år gammal. Jag har haft gerbiler sedan 13 Januari 2007.
Just nu har jag 6st gerbiler hemma. Hämtade 2 idag (Syskn till dina Asa-SSkrattande) Jag ska bli uppfödare men ha ringa kullar än. Jag ska bli med i SHF.

//Elin

FransTorkel
0

Jag är 14år :D Jag har haft gerbilerna sedan september 2008 :D <3 Just nu har jag 2 st hemma. De heter Frans Och Torkel!

Jag är ej medlem i någon förening.

vekan
0

Jag är 13 år och heter Veronika.
Har haft gerbiler i över ett år, två flickor som jag kallar Li och Lo.
Tycker att det är roliga och underbara små djur. ;D
Jag är inte medlem i någon förening och har hitills bara gerbiler till sällskap.
Hade tänkt ta en kull med gerbilungar till våren.
Men pappa satte sig på tvären, så jag får föda upp när jag blir äldre.
Förutom gerbiler har jag två kaniner och en hamster. :)
Har haft två kullar kaninungar, men det var rätt länge sen nu.

isafisa
0

Jag är 18 år och är medlem i SHF.  Jag har alltid mellan 10 och 20 gerbiler hemma tillsammans med sambon.  Jag föder upp i liten skala med babyboom just nu ;) Köpte mina förtsa gebiler när jag var 13 :)

sasha-
0

Jag är 16 år och registrerad och licencierad uppfödare i SGF. Mitt uppfödarnamn är Orgonas. Hitills har jag haft två kullar, och jag har haft gerbiler i 2 år. Jag har 8 gerbiler, och försöker hålla mig till 8 också:) Min hemsida är www.orgonas.info.se

Gerbilflicka
0

Jag är 19 år och har haft gerbiler i 6 (snart 7) år. Har fött upp sedan 2005 under namnet Orion's gerbiluppfödning.

tjiggit
0

Jag är 24 år och har haft gerbiler sen april 2006. Första kullen fick jag december 2007 och började planera min avel i april 2007.

Just nu har jag 10 gerbiler.

Min uppfödning är registrerad i SGF och mer om mig kan du hitta här
www.anemones.se

MsNattiz
0

och jag är 15år, har haft gerbiler sen julen -04.
någon kull har jag inte haft än, men i januari/februari så kommer det en .
just nu har jag 6st, men kommer troligen bli mer snart x)
och nej, jag är inte medlemm i någon förening…

jule
0

Jag är 20 år och har haft gerbiler sedan april -07. Just nu har jag 11 gerbiler och en inneboende.

Har en uppfödning som är registrerad och licensierad i SGF under namnet Vision's Gerbiler: www.freewebs.com/visionsgerbiler

Tobias844
0

Är 15 år :P har haft min första gerbil sen 23 aug eller 24 aug 2007 skaffade henne för att jag behövde stöd när morfar var döende. sen i oktober köpte jag en kompis till henne :P vet ej när i oktober.

Bullerbytjejen
0

30 år Cool Jag har två gerbiler från Guldgruvans. Sen har jag även en hamster och 11 råttor och en blandrashund. Är inte uppfödare och är inte med i någon förening…än

burmesee
0

Jag är tidig 94, 14 år, och fick mina första gerbiler vid 5 års ålder.
Och nu har jag tre par hemma hos mig!
Min hemsida; www.freewebs.com/hollywoodsgerbiler

Disa, Hollywood's gerbiluppfödning

Angelclaw
0

Jag är 26 (fyller 27 i början av nästa år)

Har haft gerbiler i…*funderar* ca 3 år tror jag, men det känns som 10 :) Föder inte upp och är inte med i ngn förening för stunden iallafall!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

Vikke
0

Jag är 19 år och föder upp Gerbiler tillsammans med min Sambo, har haft gerbiler sen Januari -08, är medlem i SHF. Ni kan läsa mer på våran hemsida

Norrskens Gerbiler

//

Vikke Medarebetare på Hockey.ifokus

Norrskens Gerbiluppfödning

Loveofmylife
0

Jag är 13 år och har haft gerbiler sedan två måader tillbacka.

Jack,Gus o Dexter

Är inte uppfödare:P

Louen
0

Jag är 19 år och har haft gerbiler sedan februari i år
Jag är inte uppfödare men har tagit en kull på min ena Gerbil.

Geishas
0

Jag är 29 år och jag skaffade mina första gerbiler -97. Jag har haft gerbiler till och från under alla dessa år.

Jag har börjat om med min gerbiluppfödning och har som mål att föra upp saffron. Jag vet inte hur många kullar jag har haft genom åren utan att räkna efter men några kullar är det iaf.
Under 2008 har det blivit 15 kullar hittills.

Jag har 7 par här hemma, jag har dock lovat bort ena paret ner till GBG men parantalet kommer kvarstå då jag köpt in en liten saffron hona som kommer att få flytta ihop med en liten saffron kille som jag har sparat i en av mina kullar här under hösten (de kommer att få flytta ihop när de båda är färdigväxta och fram tills dess så får de gå på tillväxt tillsammans med några som min syster ska ha senare.

Min uppfödning heter Geishas och jag är medlem i SHF, jag föder även upp dvärghamstrar och guldhamstrar.

Lotta

filuraren
0

Då blir väll jag yngst ! jag är 11 med 1 gerbil här hemma, Miste min andra första advent! jag har haft min (mina) gerbiler sen 1 Januari!

Glader
0

jag är 11 (tolv snart.) Jag har haft gerbiler sen i söndags, dom heter Jolly och Stampe :)

sasha-
0

Hur många kullar brukar du ta på ett par innan du delar det?

Geishas
0

Max 2 kullar av samma kombination, jag tror inte på att massproducera en och samma kombination.
Det tillför inte den genetiska basen ngt med en massa ungar med samma bakgrund.

sasha-
0

Ok:)

linneablomman02
0

Jag är 26 år och blev medlem idag. Köpte en varsin gerbil till barnen i Julklapp nu så vi är "nybörjare". Har tre små honor som barnen döpt till Ariel, Skrållan och Amanda *ler*

Solaika
0

Jag är 25 år gammal. Har haft gerbiler sen i mars men det känns som en evighet. Just nu har vi 14 stycken här hemma, snart blir de 16. Jag är uppfödare i SGS och alltså medlem där oxå då. Sitter som kassör i SGS styrelse oxå :)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Nattsvart
0

Jag är 23 år gammal och har två gerbiler som jag skaffade i juli i år :) De små liven heter Sixten och Zorro och blev ett halvår nu i december.

Glader
0

Nu är jag 12 ;) :P

RoSa-RoSeN
0

#25 Jag är yngre än dej =P