Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 1055 ggr
filuraren
0

som kattsand?

köpte en liten "toalett" till mina idag, man fick med någon hamster sand ser ut som kattsand typ, kan man använda det eller hindrar det dom från att kunna tvätta sig och bada å så? hade inte tänkt använda  det men undrade =?

Angelclaw
0

är den finkorning?

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
filuraren
0

#1 ja

MyTwiggs
0

# 4 Men då ser den väl inte ut som kattsand? Jag har aldrig sett någon sand som är till för hamstrar och ser ut som kattsand, men om det är finkornig sand avsedd för sandbadning för smådjur så borde den väl vara lämplig även för gerbiler? Verkar sanden "lerig" när du blöter den? Om så är fallet borde den inte vara lämplig för hamstrar heller.

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

filuraren
0

Den är typ som kattsand, små stenar och så.. den blir lerig när man blöter den..

fridelfina
0

Är det en toalett i hårdplast?

Jag köpte såna till våra gerbiler till att börja med, de blev nergnagda till färgglatt plastflis rätt omgående… Tog bort dem rätt kvickt.

Men där i var det också grov sand, fast inte rikgtigt så grov som kattsand. Den du har fått går säkert att använda, men det var väl bara typ en "dos"? Iallafall det vi fick med räckte bara till en gång.

MyTwiggs
0

Är det bara jag, eller låter det inte lite farligt att ha lerig sand till hamstrar? Lera absorberar ju mycket fukt och det borde kunna mura igen en hamsternäsa och mun ganska snart. Hur ser förpackningen ut? Vad står det på den?

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

filuraren
0

#7 vet inte man kan väll säga att det var som en tunn skål…

#8 Det står dumt nog ingeting bara en vanlig påse!

Solaika
0

Jag vet att man absolut inte ska ha kattsand till gerbiler. Chinchillasand eller blästersand ska man ha.. nåt annat skulle iaf inte jag våga ha.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida