Gnagarsnack med apelsin
Hej!
Jag köpte "gnagarsnack" till mina ökenråttor, ett med fruktsmak. Står att det är lämpligt för alla gnagare, t ex hamstrar och ökenråttor, men såg att det innehåller apelsin och det ska man väl inte ge till dem?
Innehåller följande: spannmål, äpple, nypon, apelsin, passionsfrukt- och blomma, äppelblommor, hibiskus, ringblomma, malva.
/Nattsvart

Jag hade inte gett det till mina iaf. Vet faktiskt inte HUR känsligt det är. Men jag är hellre för försiktig än riskerar att nån blir dålig.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
håller med Solaika, jag hade inte chansat. Det finns så mycket annat gott att ge, som dessutom är bra mycket nyttigare också.
Mvh Tassy

Tack för svaren, kanske är lika bra att slänga den då :p Vågar inte chansa, är ju bara onödigt! Men nyttigare, är väl inget i den där som är så farligt onyttigt? Eller äpple & nypon t ex kanske blir väldigt söt i "torkad" form?
/Nattsvart
det är väldigt vanligt att det är både socker och honung i dessa som håller ihop allting och håller det på plats 
vad är det som är farligt med just apelsin? (har missat det bland artiklarna) 

Citrusfrukter kan ge dem ont i magen.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
ah oki 

Tassy: Antog att det kunde vara så.. Men väldigt dåligt att det inte står med i innehållsförteckningen i så fall :( Socker/honung är ju inget jag vill ge dem.