Vitnosad gerbil :)
Meen h*lv*t* så sööt!
Pax för ungarna ;P
Disa, Hollywood's gerbiluppfödning
Gah vill ha!! ;D

vad fin han är.
Nej, guh vilken söt liten än ^^
Nosen 

Han är verkligen hur söt som helst :)
Det va mamma och syskon oxå :D
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Om allt går rätt så är han planerad pojkvän till Yuna (black pied striped), Skywalkers dotter och Raggsockas barnbarn. Det blir i sånt fall ännu ett steg i temperamentsaveln, men förhoppningsvis lite roliga färger också! :) Kanske ännu en vitnosad?
#8 hoppas på mer vitnosade ^^ Var ju så himla gulligt :D
Nu är han hemma! :D
Gissningen hos mer erfarna än mig är att det är ett gammalt ärr från när han va liten, men man kan ju hoppas… ;)

behöver inte vara..en av mina siemeser är lite vit på nosen. det upptäckte jag när hon börja få mer päls och hade inte varit ärrad tidigare. om hon inte fick nå när hon va typ nyfödd och fått nå sår..men inte som jag såg iallafall.
Jag tycker det är en väldigt udda form för att vara ett sår, det är allt. Det är inte bara skrapsår som ger sånna ärr utan det är ordentliga sår… De gerbiler jag sett liknande på förut har fått vita hårstrån där de blivit bitna i slagsmål. Hade t.o.m. en unge som blev biten av sin mamma så pass att han förlorade en del av sitt öra, men inte har han vita hårstrån i pälsen, trots bett på både kropp och nos.
Alltså borde han ha blivit biten i nosen så pass att uppfödaren borde ha upptäckt det. Hon säger dessutom att han alltid haft det, så det är ju lovande. :)

jo det kan mycket väl bara medfött..jag menar tex min kompis birmakatt har vit på svanstippen sen födeseln..dom ska ju ha helt mörk svans. inte så ovanligt i kattvärlden iallafall…men hon kommer ju ingenstans på utställning med henne. Dock den sötaste kissen i världen 
har nu fått en burmese tjeja här hemma med två vita streck på varsin sida av nosen. Kan det inte vara så att de får det av sin vittecknade förälder, men att det bara bli liiite vitt? Hennes pappa är nämnligen pied variegated.

vad har han för temprament:)?
Finns ett par bilder på en gerbil i usa med halva ansiktet vitt. Den generella tron var att det var ärr från när han var liten. Det nedärvdes aldrig. Min gissning är snarare en mosaik på både din och denna. Jag hade en polar fox unge född hos mig en gång med en stor agouti fläck på sidan av huvudet. Han gick inte i avel men det skulle förmodligen inte heller nedärvts.
Själv Tycker jag det ser ut som det är medfött…Är ju inge expert men…
hade ju en med två vita streck vid nosen. Vet nu att det nästan säkert är medfött då jag nu fått en pied variegated med samma teckning på nosen :)

mina 3 ser också ut som den där svarta med vitt på tassarna fast det vita är inte riktigt som ett "v" på nosen