OT: Guldhamster bebisar föds!!
Helt oväntat så föds idag små knoddar här hemma hos Guldgruvans, parade en hona åt min väninna för 17 dagar sedan.
Trodde första parningen inte tog sig och då honan brunstade parades hon om och beräknad födsel blev då 28 dec.
Men så hade ju första parningen tagit sig och idag kom då hennes och Bellis (uppfödd av mig) kull!
Snacka om småchock!
Så givetvis stannar söta Viva här hemma med ungarna. Var eg. tänkt att hon ev. skulle tillbaka till sin uppfödare.
Kram!
Kom gärna med passande namnförslag på dom små överasskningarna.
Borde ju ha förstått av hennes mage att döma att hon var 16 dagar gången igår och inte 6 (se bifogad bild).
Grattis till de små! :D
Det var ingen liten mage det där ^^
Och fem knoddar blev det!
#2 Tackar!
åh grattis :D Gud så roligt!
Vad kul! :D Då får du uppdatera med bilder sen :)
Jag är faktiskt lite sugen på att skaffa en långhårig guldis.. Bara mamma som står i vägen för det :/
Vi mammor står ofta ivägen *S*
Inte denna mamman….här är mina barn lyckliga som har många egna hamstrar.
Klart det kommer bilder sen.
#5 hihi ja dom är ju jätte mysiga insåg jag så fort jag skaffade en :) jag har ju dock friheten att välja själv vad jag ska skaffa ;) Men min lilla långhåriga snöboll ångrar jag inte att jag köpte ;)
Men man hinne rju alltid ha dem senare, mammorna kan ju itne bestämma för evigt, som tur är ;P
#8: Precis, och år 2010 kanske jag flyttar till en etta, om jag har tur.
Då ni! Blir det Zoo à la Johanna 
#7: En sån mamma kommer jag också bli, om jag får barn nån gång ;) Ett liv utan djur är för mig inget liv.
Jag är ju en sådan mamma *S*. Här hemma finns just nu
- 4 gerbiler
- 2 dvärghamstrar, det kommer en till idag
- 8 vuxna guldhamstrar
- 2 guldhamsterkullar, en på 3 st och en på 11 st som är 18 resp. 7 dagar
- 1 majsorm
mm :) undrar hur lovet vore utan djur….. Undrar vad jag skulle göra av all den tid jag är inne i djurrummet… värt att fundera på, men inget jag nånsin vill uppleva :)
Idag ska bebbarna fotas lite…dom är tyvärr bara 4 st kvar.
#13: Ser fram emot bilder :) Synd att det försvann en… :(
Oj.oj,oj! vilka små bebisar!
Småfisarna då :)
Idag är dom bara 3….hoppas innerligt att det blir minst 2 kvar.
Två rostar och en nf ser det ut att vara.
Ajdå! hoppas dom klarar sig!
Mamman verkar inte ha så mkt mjölk…och inte har man någon extra mamma heller.
Och här kommer uppdatering och könsbestämning:
Guldgruvans Opuntia, Mörk nf?
Guldgruvans Rooibos, Rost
Guldgruvans Ginseng, Nf?
Den lilla Ginseng hänger ännu kvar och jag vill ge honom en chans att välja att leva. Han får ju i sig mat trots två feta syskon.
Kram!
P.s Ginseng är till salu senare, men han får stanna någon vecka extra så han kommer ikapp syskonen.
Opuntia och Ginseng
*putt*