Brunstdag
Jag sitter här o fnittrar ömsom glatt ömsom frustrerat..
5 av 7 tjejer brunstar. Gissa om här är livat. Ester massakerar vattenflaska om hon måste vara i buren. Eftersom hon just nu är ensam så har jag haft henne uppe med mig.. men vad tror ni händer med killarna i det rum jag är med henne? Nyss hittade jag Emil uppepå taket till deras akvarium. Ester luktar visst så gott att han som annars är så hemkär längtar ut och klättrar som en dåre. Inte blev det bättre nu när jag satte ner Ester till sig.. Både Lina och Greta har just gått in i brunst så Emil försöker fortfarande leka utbrytarkung samtidigt som Lina o Greta roar sig med att försöka hoppa ur sin bur.
Tjo, va det va livat i holken 
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
haha oj så livat ^^ Här visar dom det inte så tydligt, för alltid gissa när dom brunstar :)

Alla mina tjejer blir översociala så det skriker om det. Och så märker man det ju på grabbarna då 
Does it become a walk?
/Ida
hoppas det inte blir någon rymning för Emil då
man vill ju inte ha oväntade små makaroner i buren.

#3 Jag stoppade tillbaka Emil i buren o såg till så han inte kunde rymma mer. Men det hindrade ju honom inte från att fortsätta försöka ;)
#4 Jag vet inte vad det är med mina vid brunst ;) De blir verkligen som tokiga de små liven. Men det är ju mysigt när de vill umgås och förväntansfull hoppar upp i handen på en :)
Does it become a walk?
/Ida

Det är mysigt. Brunstdagarna är de enda dagar som Mimmi frivilligt kliver upp i min hand. I vanliga fall är det bara husse som gäller för henne ;)
Does it become a walk?
/Ida

#7 Jag känner igen det där…
A dog may be man's best friend, but the horse wrote history.

#8 Husse favoriten? ;)
Does it become a walk?
/Ida

#9 Tveklöst, inte konstigt då han skämmer bort dom med både det ena och det andra. Matte gör alla dom där jobbiga sakerna, som när vi måste lära oss att sitta stilla i handen och inte bita i kläderna…
A dog may be man's best friend, but the horse wrote history.
Mina blir också helt översociala när dom brunstar. xd
Det är så mysigt när dom bara flyger upp ur buren så fort man öppnar locket & hoppar upp direkt i handen. ;)
en del djur kan ju bli tjuriga när dom brunstar, men med gerbiler är det helt tvärtom :) haha, första gången dom brunstade blev jag nästan paff, när dom i vanliga fall ganska blyga gerbilerna hoppade upp direkt i handen & klättrade upp för armen. :)