Twix - en annan vinkel på livet
Hej. Jag heter Twix och en en gerbilkille på just nu nästan 4 veckor. Jag är svart med lite vitt på tassar och en vacker strimma på hakan. Jag tänkte att jag skulle skriva ner lite av mina tankar om livet här.
Min sköterska klagar då alltid på miina fina tassar och min vackra haka, varför? Jo hon påstår att det kommer dra ned poaneeenn… poönjee…. poänjeen på hennes såkallade utställningar. Men vad har jag med hennes utställnungar att göra? En gåta som tåls att funderas på…
Förresten är det så kul i veckorna! Sköterskan är borta och vår skötare (sköterskans hane tror jag) tar hand om oss
Det var speciellt kul idag när pappa gangde hål i väggen och vi smet ut i det stora rummet! Syrrorna Polly och Noblesse vågade sig dock inte ut så dom stannade med mamma… fegisar.
När jag växer upp ska jag bli lika äventyrlig som pappa.. vi ska göra så mycket farligt och spännande tillsammans, den där sköterskan ska då få se.. Hon bara pussar på mig och säger att jag är såå gullig när jag äter, eller dricker, eller diar.. va tusan, kan jag aldrig göra något utan att hon pussar och ger mig massor med bakterier på nosen ?!
Nej nu ska jag jaga mamma lite, orkar inte äta frön nu..
Sött ^^
åå! du är ruskigt bra på att skriva och hitta på Isafisa!
hihi 
#2 tackar ^^
aww.. gud vad gulligt
Ska se om jag kan ta några bilder i helgen ;) Kan lägga in en på deras flykthål med ;) Men allt i helgen
Usch, det var jobbigt att jaga de små gerbisarna xD
Det jobbigaste är väl ändå när de smiter under sängen! *puh*
hur man än gör så hinner de till andra sidan på en halv sekund ^^
Har hållit på i timmar när mina killar rymt, det är inte kul! ^^
hua ja nog är ju sängen värst….. om de skulle komma in under vår säng skulle det vara kört (minna jag inte fel har en bebis varit där, men han kom fram så snällt) Vår säng är så låg och bred, de skulle kunna bosätta sig där å vi skulle inte kunna göra nåt åt det :o
Söt ^^ Här hemma är det farligt att rymma, pga katten. Endå har ALLA får förs sig att typ rymma, gnager på buren elr hoppar som små galningar ^^ 
//Elin
Här hemma hoppar Gus högst av alla, 55 cm har jag sett honom hoppa :O Rakt upp i luften bara ^^
Twix här igen
Sköterskan min kommer hem igen imorgon, jag hörde nog att skötaren sa det! Hujja då blir det snart massor med hälsokoller igen… Dock hoppas jag på att jag ska få många lulkljappar. Hörde en av de äldre gerbilerna i buren brevid prata om ljulen. Tydligen får man extra roliga saker då.
jag drömmer i hemlighet om en stege att hänga i taket… Mycket enklare för framtiden när jag och pappa ska bryta oss ut! Pappa brukar säga att när vi bor ensamma så ska vi hitta på så roliga saker, äta solrosfrön i mängder och sitta på mattes och husses axlar.. åh varför kan vi inte flytta bort på en gång??
Allt för nu, ha det bra!

Men guuuuuuuuuuuuuuud så söta dåå!! *tokkär*
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Tokkär var ordet :]
Usch vad alla ska frestas när det är hela 3 månader tills mina egna bebisar väntas.. :/ ^^
frestas mera när de två vittecknade är till salu fortfarande ;)
#20: Jag ser 3 vittecknade
Vilka är tingade och inte? :)
hihi skrev lite fel ^^ de svarta. Men nu kanske de är tingade snart, fick mail precis efter jag skrivt :P
usch vad frestad man blir!
hihi man tar ju till alla medel för å få ge dem ett nytt hem. de små är inte tingade, utan går att maila mig eller Pma mig om :)
Tess, ska du inta ha två tjejer till ;) Dom e ju trots allt systrar till chiqua :P