Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 819 ggr
[GlittriGris]
0

hur många gerbiler får plats?

Hej jag funderar på att skaffa gerbiler, jag har läst väldigt mycket om dom .

Jag hade tänkt att använda ett akvarium jag har som hem till dom måttet är  75 cm längd , 35 bredd och 39 i höjd, .

Hur många gerbiler får plats i akvariet?

Hoppas på svar Skrattande

Solaika
0

Ditt akvarium är på ca 100 liter. 75x35x39/1000 så får du ut hur många liter det är ;) Hur många gerbiler.. ja, jag skulle nog inte ha mer än 2. Men det är en smaksak. 3 funkar nog oxå men då måste du ha grabbar eftersom 3 tjejer inte är att rekommendera.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

[GlittriGris]
0

Okej tack då blir det två stycken :)

Angelclaw
0

Håller nog med Solaika! Två blir bra på den ytan! :)

Lycka till :D

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

[GlittriGris]
0

Tack :)

CelsiusT
0

Jag har den storleken och två är lagom, jag skulle nog inte vilja ha 3 st.

Medarbetare på westernridning.ifokus

isafisa
0

nej jag har tre killar i ett sånt, men det känns på gränsen. Skulle hellre ha större till dem.

[Katteeen]
0

Undrar om det är ok att jag smyger in en liten fråga här.. Oskyldig
Tror ni det skulle funka att ha 4 killar i en 130 liters samla-låda?
Känner liksom ingen press att jag måste klämma ihop 4 grabbar i en sån, men det skulle bara vara bra att veta vad ni tycker om saken :)

[Tassy]
0

#7 njah, jag har 3 grabbar i en 130L samla, och det tycker jag är på gränsen Glad

Solaika
0

#7 Jag hade inte haft det faktiskt. 3 är gränsen för mig i en sån. min flock som va fyra bodde i 250 liter. Där skulle jag iofs kunna ha 5. Men nej, i en stor samla skulle jag inte ha mer än 3.

Does it become a walk?

/Ida

[Katteeen]
0

Okej, tack för svaren! =) Har själv tyckt att det varit lite på gränsen, vill inte några bråk pga av platsbrist här, men jag ville som sagt se vad experterna hade att säga ;)

[Tassy]
0

#10 Det blir inga bråk så länge ingen startar dem Flört diskussioner däremot kan det ju bli. Glad

Jag kan väl säga som såhär: att ha 4 gerbiler i en 130L samla är okej, det är ingen katastrof. Men ja, personliga åsikter är en annan femma, och det är såna du har fått. Flört

[Katteeen]
0

#11: Haha! Jag menade mellan gerbilerna ^^ Hihi..

Okej, får se hur jag gör då… Förmodligen ställer jag ned 130lådan och akvariet i förrådet och har som reserv. Har ju min hylla nu om ska fyllas med 4 stycken 65l samlor efter jul :) 2 i varje blir det ju såklart då ;)

Solaika
0

Bråkrisken minskar alltid ju mer plats man ser till att de har. Precis som med oss människor Flört

Does it become a walk?

/Ida

[Katteeen]
0

#13: Det var ju det jag menade Tungan ute

[Tassy]
0

#12 hoppsan, jag läste helt galet fel Tungan ute

[Katteeen]
0

#15: Det är lugnt ;) ^^