hur många gerbiler får plats?
Hej jag funderar på att skaffa gerbiler, jag har läst väldigt mycket om dom .
Jag hade tänkt att använda ett akvarium jag har som hem till dom måttet är 75 cm längd , 35 bredd och 39 i höjd, .
Hur många gerbiler får plats i akvariet?
Hoppas på svar 

Ditt akvarium är på ca 100 liter. 75x35x39/1000 så får du ut hur många liter det är ;) Hur många gerbiler.. ja, jag skulle nog inte ha mer än 2. Men det är en smaksak. 3 funkar nog oxå men då måste du ha grabbar eftersom 3 tjejer inte är att rekommendera.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Okej tack då blir det två stycken :)
Tack :)
Jag har den storleken och två är lagom, jag skulle nog inte vilja ha 3 st.
Medarbetare på westernridning.ifokus
nej jag har tre killar i ett sånt, men det känns på gränsen. Skulle hellre ha större till dem.
Undrar om det är ok att jag smyger in en liten fråga här.. 
Tror ni det skulle funka att ha 4 killar i en 130 liters samla-låda?
Känner liksom ingen press att jag måste klämma ihop 4 grabbar i en sån, men det skulle bara vara bra att veta vad ni tycker om saken :)
#7 njah, jag har 3 grabbar i en 130L samla, och det tycker jag är på gränsen 

#7 Jag hade inte haft det faktiskt. 3 är gränsen för mig i en sån. min flock som va fyra bodde i 250 liter. Där skulle jag iofs kunna ha 5. Men nej, i en stor samla skulle jag inte ha mer än 3.
Does it become a walk?
/Ida
Okej, tack för svaren! =) Har själv tyckt att det varit lite på gränsen, vill inte några bråk pga av platsbrist här, men jag ville som sagt se vad experterna hade att säga ;)
#10 Det blir inga bråk så länge ingen startar dem
diskussioner däremot kan det ju bli. 
Jag kan väl säga som såhär: att ha 4 gerbiler i en 130L samla är okej, det är ingen katastrof. Men ja, personliga åsikter är en annan femma, och det är såna du har fått. 
#11: Haha! Jag menade mellan gerbilerna ^^ Hihi..
Okej, får se hur jag gör då… Förmodligen ställer jag ned 130lådan och akvariet i förrådet och har som reserv. Har ju min hylla nu om ska fyllas med 4 stycken 65l samlor efter jul :) 2 i varje blir det ju såklart då ;)

Bråkrisken minskar alltid ju mer plats man ser till att de har. Precis som med oss människor 
Does it become a walk?
/Ida
#13: Det var ju det jag menade 
#12 hoppsan, jag läste helt galet fel 
#15: Det är lugnt ;) ^^