Hjälp mig med färgen
Ja som sagt, jag undrar vad mina gerbiler har för färg. Båda två ser lika dana ut. Ögonen är mörkt röda, dom är ljusa/vita på magen, men det är inte en skarp kant mellan magen och ryggen men kanske att det är p.g.a. ålder eller ljusheten i färgen?. Jag tänker mig Argente cream, men jag är inte säker.
Medarbetare på westernridning.ifokus
Ja tycker det ser ut som REH. Vad har föräldrarna för färg?
Ja jag har också varit inne på REH men det står i beskrivningen på den att grundfärgen går ner i botten och mina har lite grå/blå-aktig botten när man lyfter i pälsen. Så därför gick mina funderingar över till Argente cream. Mamman är svart med vit spotting och pappan är samma färg som dessa (och vi vet inte säkert vad det är för färg på den heller, den kommer från djuraffären och ägs av min kompis)
Ja är det gråblå underpäls så är det någon form av argente. Dock vet jag inte om det är en cream då jag är inte hemma på den färgen, men jag gissar på det då gerbilen är såpass ljus.
Mvh Tassy
Saffron?
Kan saffron vara blå/grå i botten?? Hittar inte så mkt ärginformation om dom, men har haft med dom i jämförelsen också.
Nej, det är en Argente om man går på underfärgen.
Alla färger har bra vs dåliga varianter av färgerna och det är inte alltid maglinjen syns bra.
Men skulle tro p.g.a ögonfärg och underfärg att det då är en argente.
Ja det ser ut som en solklar argente.