Mungbönor?
Vet inte, borde väl gå..? Men du ska nog avstå från att ge dem bönorna okokta eller icke uppsvällda, man ska vara försiktig med deras små magar :3

Jag har gett mina torra direkt ur förpackningen.. inga problem. De är inte för hårda och gerbilerna biter dem i små små små delar innan de käkar upp det.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
vad jag vet ska man vara väldigt försiktig med både bönor och linser, och att de bör kokas/blötläggas först. Jag skulle inte ge torrt.
Jag groddar mungbönor till böngroddar och det får mina gerbiler ibland, det är i stort sett den enda grönsak de gillar :o) men de får det bara någon gång då och då, groddar är mycket proteiner.

Alfalfagroddar har jag groddat.. måste nog testa med mungbönorna. Men jag har iaf gett mina mungbönor utan problem.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Jag blötlägger dem 3-4 timmar sedan har jag en praktisk groddlåda som jag groddar dem i. Både hamstrar och gerbiler gillar detta.
#6 bra tips där, måste prövas 
Groddlådan finns på de flesta välsorterade hälsokostbutiker och är toppen. Kostar 100-150:- ungefär men det spar man snart in kan jag lova. Med tanke på att jag just nu har 8 vuxna guldar och 2 kullar med tillsammans 14 bebbar plus 4 gerbiler och 2 dvärgar så går det åt en del :o)

Tack för tipsen! :) Jag ska nog prova att grodda dom ;P
Spännande ;)