Vad är felet ??
Min lilla ökenråtta miste sin kompis för ett tag sedan (halvår…) Och har inte köpt någon ny kompis, då jag inte ska ha någon gerbil efter detta..
När jag var borta i helgen hade han slutat äta [ Hade massa mat i skålen . ] så man om man känner på honom känner man hans revben och ryggraden sticker upp. Jag försöker mata honom med solrosfrön, men han vill inte ha så många..Det är det ända han äter just nu av ngn andledning…
Vad ska jag göra? Snälla Hjälp !
Svårt att säga vad som är fel, finns så mycket. Men han kan ju ha någon slags sjukdom, eller så börjar han magra av ålderdom (hur gammal är han?), eller har han nåt fel på tänderna… Eller så har han fått en akut deprission, gerbiler tycker inte alls om att vara ensamma. Många "eller" här, och jag är ingen expert heller, men det är som sagt svårt även för de bästa att säga vad som är felet såhär över internet.
#1 Tack så mkt för svaren.. Vet inte riktigt vad jag skall göra, men han är runt 4 och ett halvt.
#2; Då kan det tyvärr vara att det snart är slut på liv.. Han har blivit ganska gammal ändå, 4½ år är inte att klaga på :)
Vi får hoppas att jag har fel..
Tror också det tyvärr. Han ramlar omkull nästan hela tiden och sover jätte mkt.. "/

ojdå..lilla gammling..då somnar han väl in snart…

Ändrar mitt inlägg, skrev lite klumpigt!
Vad du kan göra är försöka få i honom mat som är lätt att äta, barnmat, välling, mosad banan t.ex. Gärna i en pip (typ spruta utan kanyl är toppenbra) försök få i honom vatten också.
Det låter onekligen som ålderdom! :(
Jag håller tummarna!
Ja vätska är det viktigaste och att han har en massa papper att boa med. Det låter som om din lille vän sjunger på sista versen tyvärr :o/ men som någon skrev här uppe, 4,5 år är en mycket bra ålder så de har blivit mycket väl omhändertagna hos dig.

Aww det hände min med ,vet ej vad det är men det är inte kul
#8 Vad hände sen ??

Han dog:(

:(Det är alltid tråkigt att förlora sina djur men nu har han det ialla fall bra och han var en gammal liten man.
Nu är min lilla ängel uppe bland sina andra syskon.. <3

Jag beklagar. Men han fick nog en lugn död. Det är roligt att höra att han blev 4 ½ år gammal. du har du tagit hand om honom väldigt bra. :)
Mvh Vinetta
Trist, men ja du tog ju hand om honom så bra och han blev äldre än de flesta :) Vila i frid!
Tack så mycket. Det värmer :)